1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479864 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30

« · 2248510 · » Till forumet


Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Kenttäcam:
Jo minns något liknande, förstår inte vad man får ut av det.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Ja vi har en övervikt av matcher mot topp 6 lag.
Vvik 3 ggr
Löven 2 ggr
Hv 71 1 g
Västerås 1 g
7 av 11 matcher mot topp-6

Utöver det har vi 2 matcher mot Kik som ligger på 8 plats
Så du har en poäng men det talar för ossSå 9 av 11 matcher mot lag som ligger topp.

Utöver det har vi en PDO på 101 medan Björklöven har en 107, i regel ligger man mellan 98-102 vid en säsongsslut. Antyder att Björklöven fått lite bättre betalt hittills.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Supertrött: var några Modo supportrar som kastat sten på några fönsterrutor utanför arenan, var det inte ifjol Modo supportrarna krossade nån buss tillhörande motståndar laget med?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:

Ja tabellen är missvisande vi har t.ex mött topp 6 laget Västervik 3 gånger och har 2/3, vi har seger mot Västerås samt 1/2 mot löven och 1 match mot hv.

Så av våra 12 matcher har vi 7 mot topplagen. Är inte detta ganska bra start? Eller hävdade du att vi fått enkla matcher i inledningen av serien?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Ikväll är man besviken på laget insats, alldeles för dålig inställning.

Men mest besviken är jag på dom som kallar sig MoDosupportrar och åker till Umeå för att leka "Ultras".
Dom här ska bort och jag hoppas MoDo tar in information och stänger dom från hockey i minst 5 år.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tyler Durden:

Ja att vi har en tunnare trupp och gått hårdare på toppspelarna än löven är en betydligt bättre förklaring än spelschemat och kort tid mellan matcherna.

Spelschemat är satt och man måste klara detta och bygga en bred trupp som orkar. Speciellt om man tänkt kriga i ett slutspel där det bara är match-resa-match-resa-match och väldigt lite tid till att återhämta sig och hålla kroppen fräsch.

Så hoppas gradin kan trolla fram en back + forward för att bredda och spetsa truppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov: När man för en jävla gångs skull går händelserna i förväg och unnar sig några pils i förhoppningen om en "typ av hockeyfest" då bjuds detta för ögat....mjo eller nja förmodligen k.ken så att säga😜
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov: Tabellen är missvisande vissa lag har vi mött tre gånger andra bara en gång en del lag har vi inte mött alls än.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Jag syftar såklart inte bara på vad detta forum tycker, jag har varit medlem här sen 2006 och träffat många av folket här på forumet redan på Kempis tiden och de flesta är inget annat än läktarcoacher, många har aldrig ens stått i ett par skridskor, så vad gemena man här tycker tar jag med en nypa salt.
Dock får alla ha sin åsikt och kg säger inte att alla andra har fel, men jag vet att det är en enorm skillnad att spela inför stor hemmapublik när man egentligen är slut och vill lägga sig och dö.

Nåväl, vi tycker olika och det är okej, vi släpper detta nu.

Övrigt så håller jag med dig i det du skriver att löven gjorde det bra som stod pressen, när detta var avklarat så lyfta man med hemmapubliken och Modo var avstädat.

Kanske var Modo mätta och trodde att detta skulle gå enkelt?, jag tror inte det, av erfarenhet, jag tror att man fick slita enormt hårt igår och att siffrorna rann iväg, 5-2 var i överkant och hade inte Modo startat i ett rasande tempo så kanske gårdagen slutat med förlust, för löven vände matchbilden och hade väl så många bra lägen att göra mål.


Sen kan man väl tillägga (av det jag sett) så hade Modo ingen press på puckföraren i försvarszonen vilket lät spelare om Ottosson åka runt i 8 or och prickskjuta.

Grattis till Löven, speluppehåll kom lägligt för oss
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox: Vilken losermentalitet. Vi ligger fyra med god marginal ner till sjuan. HELA TVÅ poäng upp till en andra plats.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Ja mot den typen av argument är jag svarslös måste jag erkänna. Kan iofs tycka att hur det ser ut idag spelar roll just idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: Tycker det är ganska tydligt att vi körde slut på oss igår. Vi saknar tre ordinarie bärande spelare och Tex behövde vila.

Sen kommer vi dessutom in med slapp inställning som vi aldrig höjer oss från heller. Där är Löven bättre.
Sist men inte minst, så är det här bara ytterligare ett bevis på hur sjukt effektiv årets Löven är. Speciellt när de får utrymme av vårt stillastående spel och när intensiteten inte finns från vår sida. Det är vi som låter det rinna iväg såhär.

Inte orolig för framtiden och längtar tills nästa möte mot Löven, men det här var en riktigt pinsam insats.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Back to back igen 17-18/12
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov: ja men det som spelar roll är hur många poäng man har när serien är färdigspelad och då kommer löven att ligga topp3 medans vi får vara glada om vi klarar topp8.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
HV hade som ex ca 8 timmar bussresa efter deras match igår mot Kristianstad och idag mötte dom Södertälje !
Okej att dom började sin match kl 19 igår och 18 idag men ändå
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Sen måste man ju erkänna att Löven har en bredare trupp. Det såg man tydligt ikväll. Många gick på knäna. Om Sveningsson,Ohlsson,Folin varit tillgängliga ikväll hade det inte blivit 8-1. Bara hoppas Gradin kan spetsa till truppen.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: hur fan kan vi vara så bra igår till att vara totalt värdelösa idag med noll vilja?? Sjukt skumt tycker jag. Men hoppas att det bara är att vi körde slut på oss igår och inget annat för man börja ju fundera. Att viljan för att göra en bra match hemma blev så stark att orken tog slut. Men vi är ju ingen Leksand fusklag så måste ju handla om det. Btb suger. Förstör känslan
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:

Vad jag se är det fler som kommenterar att skylla på spelschemat är löjligt och en riktig loosermentalitet. Så du verkar leva i din egen lilla bubbla faktiskt.

Vi förlorar matchen för att vi går in med rutten inställning till matchen. Varför det kan nog ingen svara på, kanske vi var nöjda efter segern igår, kanske svävade vi iväg för mycket, kanske kände vi oss starka då vi vann de flesta kamperna igår, kanske ville spelarna spela ut och spela snyggt eftersom det fungerade igår och gick ifrån de taktiska direktiven om att minimera risker var täta i mitten osv.

Förklaringarna kan vara många, men att spelschemat är anledningen och att det var 19h mellan back to back matcherna är den sämsta av alla.

Vi ska kunna bjuda upp betydligt bättre. Är det några som ska påverkas är det ju löven då de förlorade igår och nu ska spela inför pressen av hemmapublik och fullsatt, samt att de var tvungna att resa sent igår kväll. Vi borde med 3p igår kunna gå ut och spela mer avslappnat och med stort tålamod då det är löven som måste vinna framför sin fullsatta arena. Detta ska vi klara betydligt bättre än vad vi gör idag och anledningen är inställning helt enkelt.

Med ditt resonemang ska det ju nästan aldrig gå att vinna en bortamatch när det är fullsatt.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Vi har 22p de har 23....
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Monno: Men vart har jag skrivit det?!

Jag har aldrig skyllt förlusten på spelschemat, jag har sagt att Löven har större fördel av att spela match 2 hemma inför fullsatt och att kvalitén generellt blir för dålig med 19h mellan matcherna.

Löven är klasser bättre idag (av det jag sett) och det syntes ju rätt tydligt att Modo inte orkat ladda om och hade ingen publik i ryggen som lyfte dom, snarar tröck ner dom.

Men löven vinner rättvist och jag hoppas man skrotar back to back eller iaf lägger det med 30-35h mellan så lagen orkar ladda om.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rallarn: Håller med! Det gäller att förbereda sig för komma skall men det känner ju ni helt uppenbart till också.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rallarn: Jag vet, jag gillar det inte!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Du har ju suttit hela kvällen och förklarat att spelschemat är det som gör att MoDo inte hänger med och därmed förlorar.
Men nu är det inte därför helt plötsligt?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Back to back förekommer i många ligor och jag tycker det är väldigt underhållande. Det är väl bara att se till att man har förutsättningar till att orka utföra det.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: lukta skumt detta...
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Smurfen:

Hur är det med skadorna, inte säkert Sven är tillbaka efter uppehållet heller?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov: Löven har byggt ett lag som kan vara med och slåss om att gå upp till skillnad från Modo.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter:Helt rätt Rytter. Det går inte å skylla på spel schemat, det blir ju bara pinsamt !!
Det var väl fler lag idag som spelade igår också och hade betydligt längre resväg än vad vi hade idag !
Samma för dom
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Nej jag är inte ensam, de flesta tycker som mig!

Men svara mig gärna på frågan, har man en fördel av att spela för hemmapublik?

Svarar du ja på den frågan så har spelschemat i denna match en enorm betydelse.

Svarar du nej på den frågan så dumförklarar du dig själv, rejält.

Och nej, Modo förlorar inte pga av spelschemat!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Det blir blåslampan från Karlin kommande träning.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
mightyquinn: Absolut, det jämnar ut sig så, men jag har hela tiden sagt att dessa back to back är värdelöst ur kvalitets synpunkt
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
mightyquinn:
Ja och det bör vi vara nöjda med med tanke på målfördelning, skott. Tror ni kommer utmana framåt vårkanten
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:

Verkar som du är rätt ensam att skylla på spelschemat. Men visst fortsätt på den linjen du om det är så du tycker.

Är det något som är töntigt är att att skylla på spelschemat, speciellt eftersom det är lika för bägge lag. Borde dessutom vara värre för löven som skulle resa hem efter sen match igår.

Men visst det påverkade bara oss och inte löven.

Vi hade fel inställning till denna match, som Karlin sa det sitter mellan öronen.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Hakning-Henrik: Exakt !! Det är inte okej att förlora ett Derby dagen efter en vinst på detta sätt , helt jäkla oacceptabelt !
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Robin Ztorken L: Vi får ta denna match som en läxa. Björklöven är ett riktigt bra lag om man inte är påslagen och täpper till mittzon. Igår var vi det i en period och hade en fenomenal utdelning. Såklart gårdagens match var skaplig tändvätska för Löven. Misstänker att om Lövenspelarna hade fått välja hade de valt att spela denna match innan frukost för att få revansch så fort som möjligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Nästa gång vi möts back2back är det ni som har andra matchen hemma, så det jämnar ju ut sig. Så släpp det.

Tack för två roliga matcher. 3p var, gott så.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
jonsson: såjävla pinsamt och så jävla besviken. Inga vilja och inga känslor i modo...
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Hakning-Henrik: Ja 8-1 är pinsamt, det håller jag med om.
Kommentera


Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: oavsett så är det inte okej att torska med 8-1. Det är pinsamt.

Sen är det säkert ett slutkört lag ja. Hade vi kunnat köra med 4 kedjor båda matcherna vore det förstås lättare.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JonteD: Skönt för oss att nubben förlängde med honom annars är jag rätt säker att han tränat MoDo istället för Karlin.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Skärp dig, du gör dig bara oerhört töntig.
Om du öht idrottat på hyfsat hög nivå så vet du att har man 5000 pers i ryggen så orkar man fast man är trött.

Men du sitter väl bara och tycker annorlunda utan någon som helst egen erfarenhet, eller?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Det är underligt att Löven inte verka ha samma problem:Det är ett loserbeteende att skylla våra usla insatser på yttre omständigheter.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov: stolt över 3poäng men inte på sättet vi beter oss idag. Lider med bortresta fans.man får en dålig feeling inför uppehållet. Varförär det uppehåll iof? Ser noll vilja. Ser ingen förbannad ens. Besviken....
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox: Det är väl lika för båda lagen, Löven borde vara lika utmattade som oss.
Ingen bra förklaring, bara gilla läget med täta matcher.
Gäller alla lag att förbereda sig för
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:

Märkligt att löven inte påverkades trots att dom var tvungna att resa hem sent och spelarna var nog inte hemma en bra bit efter midnatt, verkligen minimal tid till vila.

Luktar skitsnack och dålig bortförklaring.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Lite tråkigt att förlora efter en bra match igår men de är ju att ta nya tag för er!!!! De gör inte Timrås ledning dom gör strutsen med hööve i sanden!!😈😈😈
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: synd bara att de förstör känslan av uppehåll med dålig inställning. Noll vilja i denna match från modo
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: Hur fan kan ha sån dålig inställning att man inte ens vill något i ett Derby

Gå ut å be om ursäkt till fansen nu !!

Detta är inte acceptabelt på långa vägar
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox: Varannan dag är gott om vila, du måste väl seriöst förstå att 48h är väldigt mycket mer än 19h ellerhur.

Men givetvis är matcher varannan dag också slitsamt i längden, men back to back med 19 h mellan på seniornivå i ett derby är för mycket begärt.
Kommentera

« · 2248510 · »