1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482058 inlägg · 4079 ämnen

MoDo - Brynäs 26/11 2005

626866 · » Till forumet


Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Så kan man konstatera att ingen mindre än Bäckman släpper fram junior efter junior. Idag spelade man med en 89a och två 88or i förlust matchen mot Sheleftyou. I MODO fick han väl lite kritik för att han inte släppte fram några andra juniorer än Sedins och Jocke Lindström.

Med tanke på hur Martin Samuelssons karriär har sett ut sedan han lämnade MODO så kanske det var tur att han inte fick chansen förresten.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

Lumber Jack:

"The Real United leder tydligen mycket övertygande."

Ja, de vann ju med 2-1. Skönt när rätt lag vinner.

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

knaskamilla:

Om vi spelade med en första, en andra och en fjärdekedja igår också, så måste ju några varit tredjekedjan. Och då kan det väl varit Green, Gästrin och någon till som var det. Eller?

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Poffa:

Det vet du väl att de inte var? Men jag tänker mig att det var så LJ tänkte att det ska se ut framöver.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

knaskamilla:

Var de det igår också?

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: Varför inte Foppa?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Poffa:

Jag gissar på att tredjekedjan är Green och Gästrin och någon tredje kille.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

Lumber Jack:

I så fall undrar jag vilka som ska ingå i tredjekedjan? Och spelade vi med en förstakedja, en andrakedja och en fjärdekedja i går?

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Poffa: Nej, då hade jag ju skrivit det.

Ps. The Real United leder tydligen mycket övertygande.

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

Lumber Jack:

En tredjekedja, menar du väl?

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Paddan: Hellas, Pasi och Öberg kändes helt rätt. En fjärdeline som inte bara går in och köttar utan ävan kan hänga in balja eller två. Har Pasi hittat hem där?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Vad hände med Mårten igår..blev han bänkad eller skadade han sig..blev bättre fart på MODO när han å Gästrin inte spelade iallefall
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge: Du får lägga till #6 Enströms skott i insidan av stolpen också i ditt resonemang.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
milton: Youre a fucker!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge: I only say Frank "Big M" Maholovich.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Hawerchuk: " Vi vann, ni förlorade. Om vi sammanfattar på det viset, känns det bättre då?"

Ja, det var iaf en objektiv sammanfattning.....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: Det kändes i varje fall som så, eller så var det som så att Brynäs var så dåliga att det knappt spelat någon roll hur han matchat laget. Äh, förresten jag tror på oGreen-effekten som den utlösande faktorn
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Paddan:

Är det inte så att Lückner lyckades komponera ganska bra kedjor på det stora hela ikväll?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Paddan: Öberg var ju fantastisk. Nyss så firade han ett par hundra matcher i modos dress utan att göra ett enda mål, plötslig gör han ett, han var fantastisk resten av matchen. Hellström ändå ett bra val.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Lumber Jack: Äh, bäst idag var väl ändå Hellström, Öberg och Tuominen. Synd att Hellström inte fick sätta något mål ikväll, han hade ju otaliga möjligheter.
Kvällens riddare: Den lilla folksamling med westerlind och Selander i spetsen som tog sig an det svåra uppdraget att kontrollera halvljuset, som tydligen av någon konstig anledning glömts på under två periodpauser. Tro när certifieringen kommer?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Lumber Jack: Skiit!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
wap.hockeysnack.com
Bäst idag: w:et och 65:an som visade fina takter på parkeringen. Nästan MoDo-klass! Roligast idag: Brynäsaren i pistage'grön tröja som lekte coolkille på bortastå. Underhållning:-). Tråkigast idag: vi syns nog inte nästa år...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge: Du nog HS STÖRSTA Folkpartist, vi vänder kappan efter vinden!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Hawerchuk:

En lustig sak jag lade märke till är att Brynäs var enda lag idag som inte lyckades göra ett endaste mål.

En annan lustig sak angående Brynäs är att om de skulle komma på om ett tag att Boork inte är så bra ändå så kommer de inte att kunna sparka honom. Nu har de ju tydligt visat att de går på hans linje. Hihi.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge: Vi vann, ni förlorade. Om vi sammanfattar på det viset, känns det bättre då?

knas: Lustiga bildtexter.

"INTE KUL. När Brynäs blev utspelade tog de till alla tjuvknep de visste. Att stoppa snö innanför hockeybyxorna på Mikael Pettersson var ett av dem."
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Poffa: Jag vägrar tro dig. Inte ens onykter skulle Selander ha sagt att han skäms för Brynäs.
Däremot kan han nog ha tyckt att SPELET var lite skämmigt.... :-)
Inte så konstigt kanske, med tanke på läget.
Så DET borde han iaf ha fattat.
Han kanske var lite halvfull bara? :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: "Jag menade såhär: Hade Brynäs gjort t.ex. 1-1 så hade vi ändå gjort 2-1."

Ok, vi utgår från scenariot att vi hade gjort 1-1.
Vad är det då för ngt som säger att inte vi istället kunnat gjort 2-1?
I hockey kan ju allt hända.
En studspuck och ett slumpmål, t.ex.
Liknande den vi fick mot Luleå till 1-0.
Ett liknande scenario kan ju lyfta ett lag och få igång spelet ordentligt.
Som ni fick idag när ni gjorde 3-0 i BP....
Tycker du att jag resonerar konstigt?
Eller att det är ett omöjligt scenario?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
...och bruden med knepiga bildtexter får visst fortsätta skriva sådana. Om det nu inte är någon annan som författar dem.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

knaskamilla:

MODO var dåliga, Brynäs var ett skämt. Selander sa i slutet av matchen att han skämdes för Brynäs. Men det är ju bara en fasad, vi vet ju alla att han är MODOit i själ och hjärta.

Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge:

Eller som man skriver i Sportbladet:
"Det var i princip bara ett lag på banan. Brynäs var inte ens tvåa på puckarna mot ett rappt och spelglatt Modo, som ser ut att ha kommit upp ur den spelmässiga svacka laget varit i."
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Dream Team:

Jag menade såhär: Hade Brynäs gjort t.ex. 1-1 så hade vi ändå gjort 2-1. Risken att de skulle lyckas göra fler mål än oss var tämligen obefintlig. Det är dock inte lika säkert att matchen hade slutat 4-1 om de hade kvitterat till 1-1.

Svammel. Skitsamma. Brynäs var kassa. =)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: Eeh, nej. Hade Brynäs gjort ett mål hade väl Modo gjort tre mer, eller? Man vann väl med 4-0..
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: Du skrev det själv: "I hockey kan allt hända""
Och det hade det kanske kunnat gjort om vi fått 2-1 istället för ett i baken till 0-3. Typ....
Att vi inte hade en chans efter 3-0 är jag fullt på det klara med.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge:

Men i ärlighetens namn hade ni inte en chans. Hade ni gjort ett mål hade vi ändå gjort ett mer.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: Det skall till en kvinna för att fatta vad jag menar... :+
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge:

Jag tror så här. Brynäs var överspelade i hela matchen, men segern var ändå inte klar när vi bara ledde med 1-0 eller 2-0. Detta för att "i hockey kan vad som helst hända".

Skulle f.ö. vara kul att se hur få mål MoDo skulle släppa in med ett riktigt bra försvar framför Hare Krizan.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
westerlind: Haha...
Bra att du fick med dig ngt positivt då iaf... :-)
Sett över hela matchen så var det tydligen inget snack om saken.
Men webben påstod att vi hade våra chanser så länge det stod 1-0.
Och att det fram till dess var hyfsat jämnt.
Enligt Expressen så hade Modo sista 40 minuterna till 100%.
Och det stämde säkert, men jag har ju bara påstått att det definitiva avörandet nog kom när vi släppte in 3-0 i PP och när Molin strax innan hade stolpträff till 2-1....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Frisco: Grattis till segern, hur tydlig eller otydlig den nu var.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge:
Tyvärr, tror inte du hittar en brynäsare som var på plats som ens i sin vildaste fantasi kan påstå att det var jämnt. Det var en mörk dag i Kempis.

Men det var djävulskt kul i Sollefteå.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Frisco: Cyklopryktet därmed bekräftat.
Och det hjälper nog inte att försöka skoja till det heller, tyvärr... :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge: Beskyllningen lyste igenom. MoDo dominerade totalt i 60 minuter. Kapten Sjödin långsammare än vanligt. När de visade repris i slowmotion i jombotronen åkte karln baklänges. Det som avgjorde matchen var Boorks timeout i andra perioden. Efter den så spelade båda lagen på resultatet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Frisco: Jag har inte skyllt på ngn öht.
Men om jag säger att dom tyckte att matchen avgjordes vid er kontring till 3-0 i vårt PP, så måste jag väl tro på det då jag själv inte heller sett matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Huge: Ni kan ju inte skylla på de webkommentatorer vi aldrig hört.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
70 Rodrigues: "Kom in i matchen nu för fan, vi blev överkörda, varken tabell eller resultat ljuger!!"

Jaså?
Jag refererade bara till exakt vad webbkillarna sa.
Men du såg tydligen matchen live eller på teve.
Eftersom man ju måste ha sett matchen för att kunna uttala sig.
Iaf enligt dina egna tidigare ord.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Poffa: Ja, det var en överkörning. Brynäs var med i matchen i ungefär 15 sekunder. Ett farligt skott av Brynäs, på 60 minuter.

Ja, isf tycker jag ni ska byta webbkommentator eller bisittare.
Men han kanske såg en annan match.
Eller är cyklopryktet däruppe kanske trots allt sant? :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Paddan:

Jepp. Det minns jag att han sa, till och med. Visst är det väl härligt att även han sett den rätta sidan?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
knaskamilla: Så det var alltså souvenirshopsvaror han hade i den vita påsen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Gusten: Den Bannern säger ju allt om Boorks ledarskap!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005
Jaha, vilken trevlig upplevelse. Tänk att till och med Selander skulle komma ut som MoDoit, det hade man inte trott.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs 26/11 2005

Huge:

Ja, det var en överkörning. Brynäs var med i matchen i ungefär 15 sekunder. Ett farligt skott av Brynäs, på 60 minuter.

Kommentera

626866 · »