1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532893 inlägg · 4126 ämnen

MoDo - DIF

Sv: MoDo - DIF
NuMountain: Förlorar MODO den här matchen kan jag garantera
att Wennerholm kommer att skriva att MODO får spela kvalserien i år. Den mannen vet inte ens innebörden av begreppet "journalistik"...

Wewillwintoday: Det verkar som att vi är oherhört beroende av bra spelare.

Måste ha varit säsongens sämsta period. Jag menar 2 skott på mål... vad i fanders är det?? Och då hade vi t.om ett powerplay........

NuMountain: Fruktansvärt tråkigt.

2 SKOTT på mål???
JEEEZ.........

Det här kan bli tråkigt. 0-1

klarar modo av att spela en man mindre? Oavsett. Man är tvungna.

Modo spelar nummerärt överläge.

NuMountain: Jag är väl kanske lite utav en politiker i det mesta som jag har åsikter om. Det gäller liksom att ha åsikter om det rätta sakerna.

Regler är till för att brytas, för annars så skulle vi inte behöva ha några. Nästa straffslag som jag ska lägga i vetslaget så ska jag backa in puck, målvakt och mig själv in i målet. Självklart så tar jag närmsta vägen mot mål.

mike66: Känner inte till dina åsikter om det mesta, men de jag har hört talas om brukar jag faktiskt hålla med. Regelverket som medföljde uppskattas.

NuMountain: Jag förstår precis vad du menar. Du ska inte tro att jag är puckad bara för att vi inte har samma åsikter om det mesta.

Själv så brukar jag sjunga för barnen när dom ska försöka sig på att knipa det åtråvärda teknikmärket. "Fyra kubb och en strumpa rotmos" Barnen gillar den versionen framför Lotta Engbergs.

Kan man klara utav bronsmärket så har man då gjort det bra. Hedlund har nog klarat av guld skulle jag tro.

Regel 509 Utförande av straffslag:
Följ länktipset och scrolla neröver en bit, och westerlind kommer att jubla högt.

Tog lite tid att leta reda på detta så det blev en del tänka, tänka, tänka i detta inlägg. Men det bjuder jag på...

mike66: Inser att jag är överrens trots att mitt framförande blev tvärtom än vad jag menade. Jag skulle vilja se någon klara av teknikmärket bättre än vad SockerConny gjorde på sina straffar. Han utnyttjade ju banan föredömligt när han stapplade fram med sin överstegsåkning fram och tillbaks mellan långsargerna. Som alla vet så åker ju Hedlund fortare baklänges än de snabbaste MoDospelarna gör framlänges. Därför skulle jag vilja se honom slå en straff baklänges, fast framåt då förståss.

NuMountain: Helt rätt av dig. Går det framlänges så måste det fortsätta gå framlänges. Det får under inga omständigheter börja att gå baklänges alltså åt det andra hållet, mot enkelriktningen så att säga. Dock ska man inte förväxla detta med att åka baklänges. Nästan så att man börjar att bala taklänges nu.

mike66: Vad bra. Då måste det vara så att det går bra att åka framlänges under straffen, bara det går framlänges.

NuMountain: Om inte jag har blivit helt felunderrättad så får du t o m åka uppochner när du skall slå en straff.

Lumber Jack: Får man åka baklänges en hel straff?

NuMountain:

Kanske blir det inverterade Högardhmål som blir avgörande.

MoDo - DIF
MoDo spelar mot DIF ikväll. Spännande va? Man funderar ju på hur det ska gå. Kanske spelar MoDo med andremålvakten ikväll. Kanske gör "Nästan" ett mål. Kanske Sätter MoDo alla straffarna med omvända och vända foppare. Vem vet, men det är fritt fram att spankulera.

« · 159807