1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528132 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Färjestad 2006-12-29

Sv: MoDo - Färjestad 2006-12-29
Poffa:

Om du inte passar dig så stänger jag av dig.

Sanslöst bra, ja, du har nog tappat all sans.

knaskamilla: Själv blev jag riktigt irriterad över att man inte håller en tyst minut för Sandlin. Totalt värdelöst.

I övrigt, MODO dominerade totalt. Heino-Lindberg är sanslöst bra. Bra mycket bättre än Scim vill göra gällande. Svarten är dominant i övrigt, Susse också otroligt bra. 

Salle:

Kåberg är ju ändå viktig för sitt lag, jag gillar honom mer och mer faktikst men idag var han som du säger sitt gamla jag!

Såg inte riktigt Kåbergs situation men kommentatorerna tyckte det var en tuff utvisning

scim:

Jo, någon målvaktsfantom var han kanske inte. Men jämför honom med resten av spelarna i FBK, så... Jag tycker för övrigt att MoDo fick till fler än ett bra avslut. Fler än tre också.

I vilket fall som helst borde FBK lära sig spela hockey. De HAR ju kunnat en gång i tiden.

mattias - 74: Tyvärr är han ju inte ensam. Det dräller av fega pojkar som ger tjuvsmällar och håller på. Se bara de två på/överkörningarna på Krizan av Ledin & Kåberg.

Salle:

trist och se denna Nordström. Kan inte bara han självdö eller nåt!

mattias - 74: Milo pass till Döme håller kirurgklass.

scim: Håller med. Heino var bra, men långt ifrån någon fantom. Modo får ladda med torrt krut till nästa match.

Salle:

Sundströms assist till erat 2:a mål är hockeygodis!

mattias - 74: Heino-L var bästa spelaren på plan. Strax före en dominant Svarten och en kunglig Susse. Hur matchens företag, Hotell Höga Kusten, kunde få Micke P som bäst förbryllade många.

Synd att FBK var så dåliga förlorare att dom tappade humöret annars kanske dom kunnat göra match av det hela.

knaskamilla:

Men inte så bra som vissa vill göra gällande, för Modos avslut var samtidigt riktigt dåliga, enda som inte gick efter isen var väl Micke P's mål. Men han var helt klart FBKs bästa spelare.

Fantastiskt. Allt var fantastiskt. Speciellt Svartvadet - vilket man anade vid lineup - och Micke P.

Färjestad är det pissigaste, värdelösaste och mest idiotiska lag som jag sett denna säsong. Det laget unnar jag ingen lycka och välgång.

Wayne Gresky:

Färjestads målis var iofs väääldigt bra. Man kan väl inte direkt påstå att slutresultatet speglade matchen...

mattias - 74: En riktig höjdare. Lysande underhållning. Lite bättre effektivitet skulle inte skada dock.

Salle:

Riktigt bra hockeymatch på tv idag mellan Modo - FBK.

Kanske den bästa jag sett på bra länge ! Propagandaspel av MODO! Bra målvaktsspel av Färjestads keeper Lindberg!

Hockeygodis en Fredag i soffan. Det tackar jag för MODO !!

Trist att Nordström skämmer ut sig igen men man är ju van med det !

Praeterea censeo Carolostadium Suevicum esse delendam!

Vamos! Mot templet!

Paddan:

Majaplanta ??

Paddan: Mot Templet via diverse omvägar.

Skönt och gott!!!

Frisco: Kanin, kanin, kaninte Jörgen komma ut och leka?

Metal Guru:

Brukar inte skåran sitta mera mitt under lixom?

Martin S:
Dom har nog plockat in honom från sidan via Skåre.

Martin S: Att det skrivs om det beror nog på att alla är i chocktillstånd.

Varför har både svt.se texttv en nyhet om att Färjestad visst har plockat upp en junior som är 19år och ska spela mot MODO så det så. I och för sig så är det ju fantastiskt att Färjestad har en junior i laget.

Paddan: Inte håller jag på med sånt trams inte ;)

Från ståplats sett så kommer jag att hålla till vid den glada solen... om jag inte väljer att dra mig ur och ställa mig istället. jag har ju trots allt pröjsat en ståplats redan.

MODOJohan: Äh, du får väl göra som logefolket gör i Kinnarps, vräk ut program och allehanda lösa föremål på isen

Imorgon ska jag göra som knaskamilla och ta plats i en loge. Det ska bli intressant att se om det är som hon säger, att stämningen uteblev... i princip.

MoDo - Färjestad 2006-12-29

Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Mattias Erlander).

Backar:
38 Adam Andersson,
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

8 Oscar Hedman,
35 Pierre Hedin

43 Niklas Öman.

Forwards:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

18 Peter Öberg,
20 Oscar Steen,
19 Mikael Pettersson

33 Johan Nilsson,
4 Mattias Hellström,
27 Niklas Sjödin.

Kommentar

Fyra borta matcher de senaste fem omgångarna har det handlat om för MODO Hockey. Något som också satt sina spår i resultaten, en poäng på de tre senaste borta exempelvis.

- Nu måste vi upp på banan igen och in i vinnarcirkeln igen, säger också coachen Harald Lückner. Sista matchen får året mot Färjestad hemma inför en utsåld Swedbank Arena blir en härlig utmaning för oss.

Färjestad gick förbi MODO i tabellen senast efter en poäng hemma mot Malmö medan MODO förlorade i Göteborg.

- Nu är det dags för oss att bevisa om vi vill vara kvar där uppe, därför är det tre poäng som gäller mot Färjestad. Vi måste in i alla situationerna bättre och verkligen brinna för det vi gör!

MODO- coachen tror på en bra hockeykväll, den sista i Swedbank Arena (inför 7 600!) för det här året.
- Färjestad brukar alltid bjuda upp och det behövs inget speciellt snack för att alla ska tända till. Höstens möte mot FBK hemma var också en fin historia då vi vann i förlängning, sedan vi bl a gjort tre mål i power play.

2-4 i Scandinavium senast?
- Ser jag på hela matchen kanske tre poäng till Frölunda var rättvist, men det var ingen bra match. Två relativt sega lag, där vi mycket väl kunnat få poäng trots allt. De positiva med de två senaste bortamatcherna är att vi verkligen varit med i matcherna och skapat massor av chanser.

I Göteborg senast fick MODO två sena återbud ? backen Hasse Jonsson och forwarden Justin Morrison var febersjuka. Den sistnämnde på bättringsvägen medan det såg dystert ut beträffande Hasse även på torsdagen.
- Vi får mobilisera kraft med de spelare vi har. Alla drabbas av skador och sjukdomar, vi har trots allt varit tämligen förskonade i höst.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Warg (axel) långtidsskadad), Andreas Salomonsson (axel) under rehabilitering, där det hela förlöper över förväntan, Hasse Jonsson sjuk, dessutom frågetecken för Justin Morrison,, sjuk senast.

Noterbart 2: Målvakten Michal Zajkowski är utlånad till Sundsvall Hockey, där han spelar mot Nybro hemma på torsdagen, borta mot Huddinge på lördag. Han är åter i truppen inför mötet med Djurgården hemma 2 januari.

Noterbart 3: Fjärde mötet med Färjestad i höst. 4-3 hemma först (seger i förlängning), 2-1 borta i den s k bombmatchen, 3-6 förlust borta.

Noterbart 4: MODO- Färjestad TV-sänds i PPV. Swedbank Arena är helt utsåld.

« · 807542