1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528142 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Färjestad 2006-12-29

Sv: MoDo - Färjestad 2006-12-29
Poffa:

Om du inte passar dig så stänger jag av dig.

Sanslöst bra, ja, du har nog tappat all sans.

mattias - 74: "trist och se denna Nordström. Kan inte bara han självdö eller nåt!"

Äääh får man inte tacklas längre,Steenen skakade ju på sej o åkte därifrån.Så farligt var det inte som du vill påskina.

Poffa:

Ja, det var väldigt underligt att ingen tyst minut hölls. Vi höll ju en för en linjedomare som ingen visste vem det var för inte särskilt länge sen. Kan det ha tagit slut på vår kvot av tysta minuter?

MoDo var totalt överlägsna, tot-tot-totalt överlägsna (förutom målmässigt).

Poffa: Svarten Å Micke P Great och heino.lindberg

Bissett19:

Han låg kvar ett tag tacklingen är helt klart farlig

Jag glömde att skriva att Färjestad hade skitfula hjälmar. Varför har de ett svart fält på dem?

knaskamilla:

Varför har de ett lag ÖVT ?

knaskamilla: Frågan är väl, varför har de ett vitt/silverfärgat fält på dem?

scim: Jag passar aldrig. Jag skjuter själv. Och ja, han var sanslöst bra. Du var helt enkelt för full för att se det med egna ögon.

Poffa:

Hmm. Nja, jag undrar mer över det svarta fältet.

Jag tycker dete var gulligt när Christian Swärd åkte och hämtade pucken efter slutsignalen.

Poffa:

Föllkyld?

scim: Jo, du lät lite risig i halsen. Verkar ha satt sig på ögonen också.

Salle: Apropå dåliga förlorare så verkar de ha sammanträde i tråden i länken. Både komisk och tragisk läsning på en och samma gång...

Petey21: Nja, mest intressant är nog att läsa den officiella matchrapporten på FBK:s hemsida. Den slår allt.

Petey21:

Hade jag varit reggad på det där forumet hade jag skrivit ett hålla med-inlägg. Jo, jag tycker också att domaren var kass. Ändå lyckades han hitta så många utvisningar som han gjorde...

Hawerchuk: Sådan klubb, sådana fans. Tänk att de inte kan inse att de inte var med i matchen alls.

Poffa:

Är ärligt avundsjuk att jag inte fick vara med ikväll. Satt här nere i España och bet på naglarna och lyssnade på murtas på webbradion, sippandes på en lumumba.

Antar att ni hade trevligt före, under och efter matchen?

Hawerchuk:

Är det denna du syftar på !

bisterfinnen: Vi har det alltid trevligt före, under och efter matcherna. När man dessutom är ledig och kan göra något extra av det är det inte fel.

Poffa: Äntligen fick jag se ett fem mot tre mål som jag vill se det.

Närma sig första stolpen, stenrapp passning längs med mållinjen och instyrning vid bortre stolpen.

Varför göra det krångligare än så, när man vet att det fungerar.

NuMo: Jag håll me däg ja.

Förresten, Jörgen "Moroten" Jönsson var väldigt lugn och sansad idag. Av alla gnällspikarna så var han den ende som höll sig lugn.

Poffa: Jönsson är hur bra som helst i alla hänseenden. Jag önskar att han var i vårat lag faktiskt. Nåja, det verkar ju gå att vinna ändå. NU väntar vi bara p åatt den alkoholhandlande bomben kommer in för att förbättra det "rätta " skyttet.

Poffa: O Morrison hade helium under grillorna idag,jävlar vad snyggt han ramlade;)

Bissett19: Jaadu han är rolig också. Direkt när han klev upp från den hala isen så flinade han med Skröder. That's my boy, yes, that's my boy!

Bissett19: Äh, vad snackar du om? Till och med på reprisen så är det solklart. Även fast jag blundade och njöt av lite Glenfarclas.

Poffa: Ge mig ett M, O... äh...

När till och med en av kompisarna som är lugn och beskedlig knappt kunde prata efter matchen efter att ha skrikit på domaren så förstod man ju vartåt det barkade

Poffa: Personligen anser jag att om man med vett och vilje åker in i en målvakt ska man 10 minuters utvisning för osportsligt uppträdande, även om bara linjemannen ser det. I slut spel ska man bli avstängd hela matchserien. Tror du Loob håller med?

Lumber Jack: Va! Skall man inte ens får köra in i målvakten gång på gång längre? Jag antar att ni är ute efter Willam Nobells fredspipa.

NuMo: Så du menar att det spelades hockey igår? Man var ju tvungen att skippa stora delar av perioden för att hinna få en plats i sportbaren innan den korkades igen direkt efter periodens slut.

Men den där Hejdå-Lindberg spelade riktigt bra igår, så inspirerat transpirerande var nog ingen annan FBK:are igår. Ja, förutom Kåberg då som, som alltid, hade sina privata konferenser med domaren.

Jag tycker det var lite smått pinsamt att man inte hade en tyst minut för Tommy Sandlin igår.

Paddan:

Den kommer tydligen på tisdag, den tysta minuten. Eller hur det nu var.

Pratade med domarvärd Bert-Erik Johansson idag. Han återberättade vad Sjöberg sagt till honom efter matchen. Bla sa han att Jönsson i tekningen emot Svartvadet efter 2-3-målet sa "Undra om det inte var hög klubba ändå". Om det var ämnat som en psykning eller vad kunde inte Sjöberg säga men lite paff hade han blivit över kommentaren.

Salle: Var klubban i blasthöjd?

Lumber Jack: Hehe, ditt lilla rivjärn där. Apropå rivjärn sägs det att man till kommande säsong kommer att bygga ut köket i arenan plus att man funderar på att göra iordning en sportbar även på långsidan mot vattnet på etage 4.

Paddan: Då har man sett matchen p åtv också då. Fantastiskt spel av Modo, bra mycket bättre än det jag tyckte att jag såg igår. Salle + en bomb. Det här kan ju bli bra.

Paddan:
Skönt att se att anda nu får vara "favoriter" till SM-guldet.
själv skall vi bara ta oss till slutspel.

Grattis Modo till SM-Guld, hoppas foppa slänger sig på planet hem för detta är nog sista chansen ;-)

TIKbiff:

Äh, jag såg i er gb att ni har startat "operation 3 poäng" och att ni går mot ljusare tider. Grattis till det! Tror ni att ni tar de tre poängen denna säsong?

knaskamilla:
Jo då, denna säsong iaf. men iår är det kört :-)

Tycker vissa skall fälla ner pungen och landa, kanske få lite mer av Kentas ödmjukhet,jag är övertygad att vi går till ett slutspel, och där vet man aldrig vad som händer.

TIKbiff: Aj, får man inte skrubbsår då?

Hahl Bundy:
beror på om suspen är på

Några reflektioner från matchen igår.

När man skulle gå in till ståplats stod det vakter och kollade biljetten. Inte vet jag men kan det vara ett led i att höja status till ståplats. Jag menar ungefär som hos Spybar där man alltid vill ha kö… kanske inte. Jag stod och pratade med en av vakterna. Han svamlade ihop något osammanhängande om att det var viktigt att inte någon obehörig fick komma in. I tredje paus frågade jag om det inte berodde på att de släppt in 300-400 för många då alla MoDo-cupare med ledare och allt var där. – Jo, så är det, sa han.

Personligen tycker jag det blir allt mer troligt att Pasis plats är vigt åt Weinis. Kan det t.o.m. varit så att man kommit överens med Pasi om den här lösningen?

Det var elektriskt igår. Allt var perfekt liksom. Stämning, spelet, inramning, t.o.m ärkegrisarna Ledin och Kåberg betedde sig som man kunde hoppas. Ja Nordström var också lika feg som han alltid är. Svarten var alldeles fantastisk strålande, han borde ha haft fem ugglor i ÖA. Vilka fantastiska centrar vi har. Sen gillar jag Micke P-typer. Schyst att han har två personliga sånger.

Sen träffade jag sporchefen på ÖA utanför SBA han hade uppgifter om att Hållberg kommer lira för MoDo nästa säsong. Dessutom sjöng han: Upp på denna vita äng...

Sen visste jag inte att det kunde gå så långt att man började tycka synd om medelpadingarna. När de gör såna där nyårslistor borde Timrå få pris som årets sänke, det ser ut som de kommer missa slutspelet i år igen.

Salle vinkade från Modo-logen på publikens begäran, stiligt.

Om jag ska tänka ut något dåligt med gårdagsmatchen. Vi har en tendens att fokusera på deras grisar allt för mycket. Jag menar de är ju med för att vi ska tappa fattningen och jag tycker att de lyckas lite för ofta.

Elektriskt var det i alla fall…

hellge:

Jaså, är det 3-400 för mycket nu? Det är 1-200 fler än vad jag hörde på matchen igår. I vilket fall som helst såg det inte så roligt ut att stå på Hägglunds ståplats igår.

hellge: "Salle vinkade från Modo-logen på publikens begäran, stiligt."

Rätt rolig situation. Salle hörde att hans namn blev utropat, varav han först kollade bort emot klacken. Vände blicken tillbaks till matchen. Någon sekund senare insåg han att klacken ville att han skulle vinka. Det var en riktig Fuglesang-vink vi fick se.

Senare inpå tredje perioden så fick han och Tommy Wargh celebert besök i form av herr Gästrin.

MODOJohan, Salle, Hellge, Wargh, Gästrin, ja alla var där...

knaskamilla: 1-200 kanske det var, vad vet jag. Det var den där vakten som sa're. Det var så trångt på MoDo ungdoms plats att det var kö nästan till nedsläpp.

Nåja, skitsamma. Mycket trevligt var det hur som helst.

Det smärtar mig, men Modo ser obehagligt bra ut för tillfället. Inte nog med vinster, det spelas redig hockey också. Nästan så att jag tror att ett september-Timrå skulle fått händerna fulla. Nästan.

I övrigt är hockey en skitsport. Tycker att man borde blåsa av serien efter 20 omgångar, och därefter dela ut bucklorna. Finns det någon som känt någon större entusiasm de senaste, säg 15 omgångarna?

TIKbiff: Äh, ni har ju redan tagit SM-guldet för flera år framöver. Alltså en guldmedalj för trogen SadoMasochistisk och självömkande tjänst ;)

hellge: Kunde man lita på sporchefen? Han kanske var hög på svamp?

Bragd-Birger: Finns vissa av oss som känner stor entusiasm över hockeyn för tillfället :)

« · 807542 · »