{7633}: Ja framförallt är vi lite för okonstruktiv. Säger jag precis när vi hör ett rätt konstruktivt mål. :-) Otso och Filppula gör verkligen skillnad i vårt PP.
Det var dåligt av Torp men var ett billigt mål igen som Bjurö släpper in. Var ju ett höstlöv av wallin . Nu kanske pucken tog på han som kasta sig men vi vinner inga matcher om man släpper sådana mål heller.
{5647}: Ja och kommentatorn säger att han inte är vän med pucken för att han varit borta så länge. Som att han någonsin har varit vän med pucken... Att Torp spelat J-VM är ju helt magiskt knepigt.
Men för att se det positiva så tycker jag att vi bortsett från Torp är betydligt bättre än FBK.
Bad_Brett: Japp. Tre personer tar deras två så givetvis borde Torp tittat upp och markerat Wallin. Det är pojklagsspelare över Torp. Varför får han istid???
Monno: 4 mot 6 ? Det var väl endå 5 mot 5. Och Hålla nollan behöver han ej göra alla matcher men han måste kunna rädda sådana. Det är dom målen som vi förlorar på. Enkla jävla skitmål som målvakter ska ta. Skulle vi ej släppt in 1 sådant mål per match i snitt hade vi ej legat där vi ligger nu.
Dundee: Vill inte vara ohyfsad men nu tycker jag att du är ute och cyklar . Man kan inte begära att målvakten ska rädda upp situationen då "högriskspelare" gör bort sig var och varannan gång. Först stå skapar han fbk chansen sen strular han till det framför mål så det blir rörigt värre.
{7633}: Ja det kanske blivit för mycket alkolhaltiga drycker idag. Men som jag också skrev så är det 1 skitmål per match vi släpper in och förlorar på.
Tar pucken på torp så är det ju inte så mycket att göra då den ändrar riktning. Men för att klättra måste man ha en målvakt som kan göra idiot räddningar och kunna vinna matcher åt laget och det har vi icke tyvärr.
Dundee: Vi hade 4st Modospelare på isen som försvarade målet. FBK hade 5st spelare som anföll + Torp. 4 mot 6. Torp plockar ju till och med bort Modospelaren som står framför mål.
{7633}: Det som är problemet vi skapar sjukt mycket varje match nästan men får inte in pucken. Sedan så gör andra laget 1-1 och så avgörs det på ett skitmål till 1-2 Det var det jag menade med målvakterna gör vi bara ett mål framåt så måste vi endå kunna ta poäng i vissa matcher. Det blir tufft men icke omöjligt.
Monno: som vanligt. Vår målvakt är ALLTID sämre än motståndarnas. Bjurö säljer sig lätt. Helt galet vad vi skapar chanser. Med lite rättvisa skulle vi legat med ett par mål minst.
Ben Perrault: Det är inte för inte vi är ett cementerat bottenlag. Det finns som synes förklaringar till det. Vi gör vad vi kan, men räcker helt enkelt inte till. Dom stora lagen spelar lite halvkass och vinner ändå. Vi spelar rätt bra till och från men får inte med en enda pinne. Skillnad mellan bott och topp
Ben Perrault: Ja men det är ju tyvärr vardag för oss det här. Som det känns nu så kommer det stå 1-2 tills 2 min var tar vi ut målisen och 1-3 i arslet. Och då är vi där igen då är första målet wallin gör som enligt mig Bjurö ska ta matchavgörande. Då är det ytterliggare en match i raden som vi släpper skitmål. Gör man inte mycket mål framåt måste målis arena kunna stänga igen.
Fan vad jag saknar Linus och Krizan. Inge skugga ska falla på redieborn eller Bjurö men i den situation vi är i så måste man ha en målvakt som kan vinna matcher åt laget.
Bara titta på Karlskrona sedan dom värva honken dom har förlorat skotten i många matcher men vinner endå.