MoDo har som sagt aldrig gjort sju mål i en och samma match i Haralds tyglar förut. Jag bara skriver det, även om jag såklart inte ska använda den här gästboken som min privata notepad.
Gidde: Jag vädrar verkligen morgonluft nu. Vi är på gång. Mitt tips inför säsongen på en topp 3 placering känns inte helt avlägset. Värre är det att jag tippade Frölunda så högt som sexa...
Noterbart: Vi är näst sämst i PP, Linköping är sämst. Vi är bäst SH. Svarten och Salle är 3 och 4 i +/- i serien.
qwertas: Var har ni dumpat Skopac, då? Jag har sagt det förut, men säger det gärna igen. När man intervjuar en spelare, typ Morrison nu då, så ser jag gärna att han får ta sig an dessa.
Martin S: Kroatiska är ett sydslaviskt språk, rätt likt det bosniska och serbiska språket. Det är inte alls likt slovakiska/tjeckiska språket. Vill du ha en intervju med Krizan? Var det tanken kanske?
MODOJohan: Är det Karol som du säger borde man ju i alla fall kunna göra ett försök med tyska, rent traditionellt är det ett språk som många tjecker/slovaker kan. Men någon kanske redan har testat har testat att intervjua honom på tyska?
MODOJohan: Döme eller Horava skulla funka utmärkt som tolk. Intervju med Krizan kommer under säsongen kan jag nästan lova. Måste nästan fråga då om hela hemligheten är den rosa oljan som han smörjer in sig med.
Martin S: Jo då, jag har en f.d jobbarkompis som är polack och han hade många slovakiska vänner. Det är lättare att kommunicera på polska tydligen. Det jag inte förstår, är att både slovakiska och kroatiska är slaviska språk, och varför det ska vara så svårt att förstå varandra.
kan det ha något att göra med att polska är ett västslaviskt språk?
Martin S: Rent praktiskt så vore Horava ett bättre val eftersom du kan prata svenska med honom. Krizan är unik i sitt slag, och får du ett bra svar (annat än att han alltid haft tur när han använt den) så blir jag förvånad.
Lumber Jack: Om jag minns rätt från mina lektioner i språkhistoria så är, konstigt nog, svenskan och danskan närmare besläktade än svenskan och norskan.