1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479893 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Gnaget . 2013 09 17

1587855 · » Till forumet


Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Sawchuk: Kul att ni har SHLs bästa målvaktspar, grattis.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
KulaShaker: Haha ja eller iaf när han står och brynäs förlorar, känns som en given syndabock ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Berka: Ev när Rahm stått sin första match, kanske. ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
KulaShaker: Lugn du, det har bara spelats 2 matcher, min magkänsla säger att det kommer bli värre ;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Berka: Det är väl ovanligt lugnt och sansat i Brynäsboken. Det är väl möjligtvis om du visar något randigt som det kan börja pyra litet.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Bad_Brett: Detta är nogot riktigt bra, att man öppet på ett bra sätt förklarar situationer. Att man gör fel är bara naturligt.

sen var denna situation nästan svår även fast man har reprisbilder

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Berka:

Peter Andersson fortsätter ta upp omdiskuterade sitationer. Glädjande nog tar han denna gång upp en situation där domaren gjorde fel och fokuserar istället på att förklara hur felet kunde uppstå:

www.shl.se/artikel/42595/

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

spud: Ja fy fan , dom suger stenhårt!

Nämen skämt å sido, Kuuul med 2 unga målvakter från (nåja) egna led

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Berka: Och jag har frossa efter vårt okritiska hyllande av våra målvakter. Sånt får man äta upp förr eller senare. Så därför:

Macke, VÄRVA EN MÅLVAKT som kan ta någon puck emellanåt för HELVETE!!!
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Petey21: Och i brynäsboken är huggningen i full gång,. Det fuskas i köplunda, det grinas i gävle och publiken sviker, allt är som vanligt.AAAHHhh äntligen är hockeysäsongen igång,

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Riktigt härlig match och kanonprestationer på alla positioner i laget, fortsätter man så här blir det en riktigt rolig säsong! Och härligt att se att juniorerna tar för sig, den kedjan vill jag inte se splittrad för de har så bra kemi ihop.

Det enda dåliga med hela den här matchen var publiksiffran (4399), riktigt pinsamt och nytt all-time-low i lyan. Men fortsätter laget på det här sättet borde publiken hitta tillbaka.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Sawchuk: Ja det har vi ju också provat på i denna förening så...
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Lumber Jack:

Har hellre tre bra än tre dåliga.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
spud: Det jävliga är väl att vi förtillfället har en trippel bra målvakter att avlöna.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
spud: Målvakt till salu, någon?
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Sawchuk: Ja visst, enda smolken i bägaren är att vi har en målvakt till på lönelistan.. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Rytter: Påhlsson och Öhnerud i BP imponerade som fan! Eller alla imponerade i BP!
Torp verkar älska all speltid han får emot ifjol! Lööv och Redhlis gör sitt bästa för att nita motståndare, härligt att se! :-)

Och junisarna! Possler täcker skott och sliter, Hedberg checkar som satan, och vilka handleder han har! Och sen Bengtsson, han kan ju inte vara riktigt frisk? Minst 3ggr idag satsade han allt jäklar som gick in i sargduellerna, inte antyda till broms. Så fruktansvärt galet och så fruktansvärt underbart att se!

Spina gjorde nå fina saker också, men fortfarande mkt petande i egen zon.

Nu är det bara två saker att önska: 1: Att Skröder får sätta nån puck så han vaknar.
2: Att detta inte var en engångsföretelse... Som Modoit är man ju lite van att super matcher följs av riktiga bottennapp.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Sawchuk:

Efter att knappt sett mycket förbättring i spelet under de senaste matcherna såg tog vi plötsligt ett par steg framåt idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Sawchuk:

Riktigt bra insats. Hur kul kan inte det här bli när importerna kommer igång på allvar?

Skönt att äntligen kunna känna sig lugn trots AIK's reducering. Tidigare säsonger kändes det alltid som att korthuset skulle falla i de situationerna.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Sawchuk:

Alla våra juniorer överglänste janmark, till och med Gunnarsson som satt på bänken syndes mer.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

spud:

Kommer att kännas jättekonstigt om det blir en säsong där målisarna är den starkaste lagdelen. Var ju inte igår man kände den tryggheten.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
NuMo: Känns som om vi har de billigaste och bästa målvaktsparet.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Patrik Källstr:

Sådärja, det blev en rätt behaglig resa idag. Det är man väl inte sådär jättebortskämd med.

Junisarna och Ullmark bäst.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Patrik Källstr:

Vi slarvade nästan bort det här, men nu blev det behagligare igen. KEMPE!

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
KEEMMMMMMPEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
J F K: Finns ingen anledning att slappna av nu, 2-0 är ingenting i hockey. Visa att ni kan göra mål i PP!
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

J F K:

Kul med hockey nu. Modo känns mycket bättre än AIK (peppar,peppar) trots att domarna försökt jämna ut oddsen.

Känns som Modo dessutom kanske har SHL`s bästa målvaktspar helt plötsligt.

Instämmer att ungdomarna ser bra ut, lär bara bli bättre med förtroendet också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Bad_Brett: Tänkte skriva ungefär som dig. Det finns en röd tråd. En tjock röd tråd i det som händer.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Bad_Brett:

Precis vad jag känner! Tycker vi spelat riktigt bra, fartfyllt och roligt. Kul att se att hensick och tambellini börjar växa in i det hela.

Sedan är ju juniorerna fantastiskt härliga att se. Bara dom borde locka en hel del publik i vinter.

Vi har en blivande powerforward i Hedberg.

Fan vad snabb Bengtsson är.

Härlig teknik och Possler har.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

NuMo:

Jag är riktigt nöjd. Det ser ut som att det finns en bra spelidé över hela banan nu. Ibland blir det fel, men det känns som att vi är på väg att bygga ett grundspel för första gången på länge. Samtidigt spelar vi ett fartfylld och rolig hockey. Vi har både utländska stjärnor och hungriga ungomdar.

Nu är det för tidigt för att göra någon riktig analys, men jag är riktigt nöjd med det jag har sett såhär långt.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Samuel Påhlsson gör mål igen!!!!:D

Han vinner poängligan i år!

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Patrik Källstr: Påhlsson levererar igen!
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Ut med packet för helvete! Lämna våran målvakt i fred o sluta gnäll din jävla råtta!
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Rytter:

Ja har bara SRs kommentatorer att gå på tyvärr... Men lät som att AIK slapp en del utv situationer efter det + att Larsson gjorde flera bra räddningar. Så 1-0 Modo kändes minst sagt skööööööööönt!

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Bad_Brett:

Påhlsson åker ut för att han är starkare! Patetiskt!
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Bad_Brett:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Rättvisa!!!!!!

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Men Daniel Larsson tar ju fan allt!!
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Patrik Källstr:

Soklart? Det är väl kamp om pucken? Jag förväntar mig att de blåser för det där i slutspelet också i sådana fall. Tollefsen lär inte spela många minuter.

Hur i hela friden brände Öberg den där...?

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Rytter:

Istället åker Modo ut igen. kanske solklart men ändå...

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Patrik Källstr:

Skulle man inte börja vara hårdare med fasthållningar vid sarger? Tycket AIK kommit undan med det en hel del idag.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Helvete!! Är det bra räddningar eller kassa avslut?
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Älskar att dom sänder olika fails från kommentatorer under periodpausen :)
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Bad_Brett:

Jag med. Sedan ska Redlihs ha plus. Tycker han har kommit in i det bra nu, det är ju bara hans tredje match. Spelar ett bra backspel fysisk och aggressiv längs sargerna och släpper upp pucken snabbt till forwards.

Fortsätter han så här får han gärna vara kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Rytter: Hensick spelade fram Kempe. Modo det bättre laget och man spelat rätt offensivt och försöker föra matchen. All time low, nja. Det kunde man sagt när Foppa, Wernblom och Näslund spelade också, men då var det början på något riktigt bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Rytter:

Ja, jag tycker vi spelar ganska bra. Vi är väldigt offensiva i forecheckingen och ibland går vi bort oss, men överlag känns det ganska tryggt. De unga visar att det var rätt att ge dem chansen.

Jag var lite orolig över målvaktssidan, men både Forsberg och Ullmark har sett hur självsäkra ut som helst. Ser fram emot period nummer 2.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Rytter:

Grymt ass till Kempe som var ren. Vem var det som missade nu i slutet?
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Patrik Källstr:

Hensick börjar hitta rätt med passningarna. Ser riktigt lovande ut. Borde ha haft två första ass nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Bad_Brett:

Du menar att han slår slarviga passningar? Jag lyssnar på SR så jag ser inte hur matchen ser ut riktigt. Men av det jag hört idag och från förra matchen så låter det som det slarvas mycket, speciellt i uppspelsfasen.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17

Patrik Källstr:

Snälla, snälla. Dave Spina verkar vara en toppenkille, men tränarna får säga åt honom på skarpen eller sätta honom på bänken. För jag håller på att bli tokig redan i andra matchen.

Kommentera

Sv: MoDo - Gnaget . 2013 09 17
Hoppas Modo lär sig hur hårt domarna tar på Slashing nuförtiden. Det gjorde inte Oscar Steen nyss
Kommentera

1587855 · »