1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480550 inlägg · 4078 ämnen

MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

« · 522510 · » Till forumet


Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
knaskamilla:

Jag tycker att hockeyligan för säkerhets skull ska sätta en begränsning till låt oss säga tre lock-out spelare. Eller två. Dom där fjantiga fönstren har de väl redan bestämt ska bort?
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Salle: Skriv fast Sedinarna, Macke har nog spelat sin sista i Modo.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Det var det det. Nu är det dags för Bengt Hedin och styrelsen att agera.

Nu vill vi snabbt se en ny tränare och några spelarkontrakt. Annars försvinner nog våra klubbtrogna hockeyarbetare tyvärr. Skit i NHL-stjärnorna om dom inte skriver helårskontrakt. Fast vissa (läs Näslund) borde INTE få kontraktsförslag alls ens om dom skriver på för hela säsongen om du frågar mig.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Paddan:

Jag håller med dig. Det blir ju kaos om ingen vet vad som händer med NHL till hösten förrän...hösten är här.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Poffa: Sägs att Lückner och Hedin sågs äta middag på Statt i förra veckan. Nu vill jag ha ett snabbt slut på NHL-lockouten så att lagen får möjlighet att slippa sväva i ovisshet fram till seriestarten nästa säsong innan de vet vilka spelare som är tillgängliga eller inte.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Poffa:

Lückner tycker jag känns som ett himla bra alternativ. Han klarar av att få grabbarna och spela som ett lag.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Sannes: Leif Strömberg
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

knaskamilla:

Nämen, det var då själva den då. I såfall så var det en tumme till Timrå och MoDo, det beror på att jag känner mest HS:are som håller på dom lagen.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Sannes:

Harald Lückner eller Virus Lindberg.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Poffa, Paddan, knaskamilla mfl:

Någon ny tränare som är helt klar eller är det bara massa rykten i farten.

Vem vill Ni se som ny tränare? 

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Sannes:

Jaha. Timrå och SSK tog varsin tumme, och sen var det ingen kvar till oss.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

knaskamilla:

Otur, nähä du. Jag höll båda tummarna för MoDo, Timrå och Södertälje och för de två sistnämnda gick det jättebra.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Tack för en fin och tuff matchserie! Ni gav oss lillfingret ikväll, sen tog vi hela överkroppen;) Modo spelade alldeles för mycket på resultatet i sista perioden tycker jag! Vi ses nästa säsong, bättre lycka då.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Jaha, då var det slut för i år. En bra insats vändes till en pinsam då laget kollapsade som ett korthus. Jag är så besviken på laget så att jag tror jag dör. Mest besviken är jag på Näslund och Kent Forsberg. Näslund försvinner sin vana trogen totalt då det gäller. Kent Forsberg har inte gjort ett rätt på hela säsongen. Som idag, så kan man ju undra hur FAAAAAN han kunde låta Näslund få spela hela tiden. Karln är ju helt värdelös, medans han på slutet bänkar den klart bästa kedjan med Gästrin, Wennerberg och Weinhandl.

SATANS SKIT! Det enda positiva är väl att Kent nu försvinner som coach.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Sannes:

Men åååhhh...man ska ju bara hålla en tumme! Annars betyder det otur, lärde jag mig för ett tag sen.

Just nu känns det ganska bra att jag varit avtrubbad vad gäller hockeyn ett tag. Nu önskar jag mig något omöjligt: att folk slutar älta Skägget och Näslund och allt vad det är. Känns som att ältandet kan bli jobbigt framöver.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Poffa: Om det nu stämmer att Aucoin spelade med känningar av en knäskada, varför lät man då inte honom vila och Hedman spela istället, för Aucoin var inte bra i man-man spelet idag.

Sen måste jag be om en tyst minut för Mackes självförtroende, det dog nog i samma stund som vi blev klara för slutspel. Så uselt som han spelade idag så tror jag att han haft problem att platsa i KB.

Inom kort bör det väl också stå klart vem som blir ny huvudtränare i MoDo. Blir säkert Melinder...

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
messier: Varför är det skandal? Tälje matchen gällde ju precis lika mycket som Färjestads matchen. Så det är ju en fify fifty situation. Sen så tror jag dessutom Canal+ trodde Modo skulle vinna, å då skulle det ju bli en sjunde match nere i Karlstad
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Asch också, idag hjälpte det inte att jag höll tummarna för Er. Det var några olycksaliga minuter Ni hade när Färjestad kunde vända.

Bara att ta nya tag till nästa säsong, väl mött då!

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Dargor: Skönt att du fortsätter att hålla din höga klass. Alltid informationsrika inlägg som leder till en bra och förnuftig debatt.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Poffa: Jag var heller inte nervös i förrgår, ja i varje fall inte de första fem minutrarna av matchen. De sista tio minutrarna var jag ett nervvrak.

Hmm, hjärnan säger #44, men eftersom jag redan bränt ut hjärnan idag pga för många lektioner pga att ordinarie lärare inte behagade dyka upp så blir det nog #32.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

jesper_modo:

I så fall borde ju Salo kunna bli avstängd för sina uttalanden om Souray också. Det här börjar ta löjliga proportioner.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Paddan:

Jag kör med MIKA, du får väl komma med vilken du vill. Bortatröja som bortatröja. För övrigt är jag inte ett dugg nervös.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
jesper_modo: Det är väl ändå en extrem skillnad mellan vad Jonte och Souray har sagt.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Det här har egentligen inget med matchen att göra men
om Hedström blir avstängd för det han sa, borde inte sorray kunna bli avstängd för mobbingen mot salo
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
jesper_modo: Japp.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Blir det fullt hus idag?
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
scim: Nää, det blir alldeles för kallt!

Hmm, "full liten Peugeot 206", antar att det är en etanolbil...
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
scim: Nä nu är det tid att bege sig mot kempis
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Padsky:

Kom som gud skapade dig!

Nä nu ska jag bege mig ut till en full liten Peugeut 206 och bege mig till Kempis, vi synes kamrater och övriga!
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Paddan:

Då tycker jag du bryter trenden med #32. Busenkelt.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Nikki: Enkelt, #44 hade jag både senaste gången MoDo vann och senaste gången de förlorade.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Nikki:

"senast du såg Modo vinna"
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Paddan:

Vilken hade du senast Modo vann?
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Poffa: Åfan, redan, själv har jag beslutsångest. Vilken matchtröja skall jag ta, #32 eller #44 eller ingen matchtröja alls?
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Mot Kempis. Tjohooo!

02.58.26

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Paddan:

De sitter väl som bäst och slår tärning om hur många matcher Chara och Hinote skall få.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Poffa: Va, var är nämnden då? Anmäl, anmäl, anmäl....
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

NuMo: Foppa spelar INTE enl initerade källor.
Hur är det med Svarten?

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

NuMo:

Skönt med lite disciplin.

Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Foppa verkar inte vra med, han har fått spelförbud av Modos läkare. Det spekuleras om modo mörkar och det får man väl hoppas, men det är knappast troligt. Så. Då var vi tillbaks i matchtråden igen.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Heja Modo!!!


Snälla, jag ber till högre makter för att ni skall tvåla dit gnällspikarna från Värmland ordentligt.

mattias - 74 @ Borlänge Idag kl. 14:33
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
NuMo: Enligt officijälla så är det knökfullt i hallen redan. Ok, då får man väl gå upp på läktaren med armarna uppåt, i alla fall om man vill applådera lite emellanåt.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Sv: Chara kan få längre vila än väntat

Poffa:

Sannerligen. Någon måtta får det ju vara!

knaskamilla @ Jobbe Idag kl. 13:21 Besvara Visa ämne

--------------------------------------------------------------------------------
Sv: Chara kan få längre vila än väntat

momaroria:

Personligen tycker jag det börjar bli löjligt med alla avstängningar. En match räcker gott och väl för det som hände.


Poffa @ Örnsköldsvik Idag kl. 13:19 Besvara Visa ämne

--------------------------------------------------------------------------------
Chara kan få längre vila än väntat

Hoppas Chara får längre straff, gynnar bara oss!!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,616888,00.html

momaroria @ Örnsköldsvik Idag kl. 13:17
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Vi tar allt om slutspelsmatch 6 här i den här tråden. Även all förpostfäktning./ NuMo


Hinote hyllar oss supportrar!


Läs på aftonbladet.se, kommer en länk. ( www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,616895,00.html )Handlar om fighten med chara bla, men ocxå en "hyllning" till oss supportrar :D

momaroria @ Örnsköldsvik Idag kl. 13:25
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Poffa: 06.00.00
Kommentera


Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Nikki: man vet aldrig om modo gör en fint..kan hända att foppa blir uppskriven som "back" 30 min innan matchstart.
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Nikki:
å här är fler som ser ut att få vila längre..
expressen.se/index.jsp?d=751&a=254755
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Poffa:

Ingen Peter Forsberg, men däremot Per Svartvadet.
– Som det ser ut går Perra in i laget igen, säger Modos andretränare Anders Melinder.

www.allehanda.se/lokalt/5146
Kommentera

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

Kvällens domare:

MODO Hockey - Färjestads BK
HD Ulf Rådbjer, Tumba
LM Leo Takula, Hofors
LM Anders Karlberg, Gävle

6.38.27

Kommentera

« · 522510 · »