1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478071 inlägg · 4078 ämnen

Modo Hockey - Almtuna 180302

1876535 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Jag tror såhär att Timrå kommer såklart gå för seger, att påstå annat är idioti, man kan spela avslappnat medans Modo spelar med allt i egna händer vilket för en modoit nog är det sämsta som kan hända.
Timrå kommer gå för seger så länge man inte behöver offra för mycket, skulle tex Modo göra 3-0 i början av 3:e så tror jag Timrå slår av lite och spelar av matchen för att inte dra på sig skador eller riskera något eftersom det helt enkelt inte betyder ett skit rent sportsligt, om man fick välja att antingen slå Modo ikväll eller leksand i första matchen så är jag helt övertygad om att till och med lilla stortruten Dahlén skulle välja första matchen mot leksand.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Det har du rätt i
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: nåja. Sm i fickpingis räknas liksom inte.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Har erfarenhet av elitseriespel, så jag om någon vet vad vi pratar om,dock inte ishockey.
Vet precis mekanismerna som gäller, 100% motivation, halvt påslagen.

Torskar Modo är det inget annat än en mental kollaps, ska inte hända, för jag vet precis hur bekväma Timrå känner sig.
Det sista skäret kommer dom inte ta imorgon, det vågar jag lova
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: tik ger nog järnet mot Modo sen sparar de sig o förlorar klart mot löven allt för att jäklas
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Sven Tuta: hästen lurar i bakhasorna med 1 p efter Modo
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Du har nog själv inte idrottat på någon högre nivå gissar jag. Det där är ju precis den typen av matcher som de flesta idrottare älskar. Grym stämning, mycket folk, rivalitet osv.

Väldigt få spelare skulle ta en sådan match med en klackspark.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Nisse på Mon: Nej, men imorgon så....då jävlar.
Plötsligt händer det!!!
Nu efter 50 omgångar har dom fattat..kanske, eventuellt inte....:
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Har Modo varit hungriga lejon, haft 100% inställning och motivation hittills under säsongen?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Ja och varför skulle dom?
Riskera onödiga skador m.m.
Ingen kommer offra några hörntänder för att vinna detta derby

Kan lova dig att dom Timråiter som har minsta skadekänningar kommer inte ens att spela.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Eller: Ett gott omen :-)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: det känns som om du är den enda på forumet som tror att Timrå inte kommer att gå för fullt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Modo slog Timrå i sca cupen i höstas, en klen tröst jag vet men ändå.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Tarasov: Modo J-20 städade av Timrå med 6-3 idag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Tarasov: Jag, personligen, tycker det vore en skam att torska en sådan match, där vi har allt att vinna på seger och dom ingenting absolut nada.
Nu vet jag ju att vi inte vunnit ett derby på 20 matcher typ inklusive träningmatcher, så är det någon gång det ska gå så är det nu!!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Nu låter vi timjååiterna glädjas dom är snart nere på jorden igen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Tarasov:
Man fick in 350 tkr till fonden på en vecka, rätt bra. Förhoppningsvis kan nå 3,5 till april. Så kan pengarna börja göra lite nytta.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L:
Tycker du resonerar fel, att inte ha något att spela för kan slå åt två håll dessutom. Tror tom Timrå kan gynnas av att inte ha nåt att spela för. Sist så håll du på och jiddra om hur lätt Västervik skulle avfärdas....

Att hoppas att Modo skall missa mecaracet?!?! Här klagas det på lagets vinnarmentalitet😀 supportrarnas då? Kommer man 8 så är man värda att vara där såklart.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Kan inte tänka mig att motivation inte skulle slå klass i detta fall.
Allt annat är otänkbart, hemmaplan, något att spela för kontra ett lag som redan gjort sitt.
Innerst inne tror jag att TIK arna inte bryr sig, varför skulle dom i detta läge?

Finns inte på kartan att torska en sådan match, och som jag sa kan vi inte ens vinna under dessa betingelser ska vi inte vara i Mecaracet.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
jå1: den dagen Modo leder serien och har så lite publik som Timrå haft är det riktigt illa. Det lär skilja 500 Pers mellan lagens snitt, trots vår sanslöst dåliga säsong spelmässigt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Modo bör väl vara rätt vana med att ha närmast sörjande på plats med?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Du har inte en jävla aning om hur motiverade Timrå är.
Det är trots allt västernorrlandsderby och för Modo finns det nerver som kan spöka, medan Timrå kan gå in i matchen med ett leende på läpparna och bara lira.

Finns hur många exempel som helst från gamla kvalserien där avhakade lag har ställt till det för lag som i praktiken vara "klara" att gå upp..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: det är nog ett gigantiskt önsketänkande att Timrå inte kommer att gå för max. Fråga dig själv. Skulle Finland lägga sig mot Sverige i VM?
Det kommer att vara ett derby med massor av folk för ett Timrå som vant sig vid att ha närmast sörjande på plats.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Tarasov: Tycker inte det är en jinx i detta fall.
Kan vi inte slå TIK under dessa betingelser så är det under all kritik!

Dom har verkligen inte ett skit att spela för, halvskadade spelare kommer vilas och deras motivation kan nog bedömas som måttlig.(säkert lite smått bakfulla också efter firandet av seriesegern :-)

Modo däremot borde komma ut som hungriga lejon och ha 100% inställning och motivation, för vi har något att spela för, så kan dom inte vinna denna match är det så dåligt att jag hoppas dom missa Mecaracet.
Då är dom verkligen inte värda att vara där.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Sven Tuta: Jag tror att vi tränade dåligt innan AJ som fick igång bättre fart. Han - och nu Säcken - fick inte ordning på något konsekvent spel.

Jag återkommer till Timrå som verkligen presterar fantastiskt sett till spelartruppen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Håller med dig. Refererar också till några av dina tidigare inlägg, vi har haft så många olika tränare de senaste åren men ingen har lyckas sätta ett spel med laget. Vad beror det på? Kommer Säcken nu att vara kvar när Karlin "är ledig". Hade inte han ett 1+1 kontrakt. Vill han vara kvar. Dina tankar.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Nu får du vara lite positiv, de har inte spelat så jäkla dåligt de sista matcherna. Tyvärr så har de inte lyckas spela i 60 minuter än, igår räckte det inte med 55 minuters bra spel. SSk är laget att slå, och deras avslutning är inte lätt. Vi kan ta torsk mot TIK och vinst mot Tingsryd. Tror inte att SSK går rent på de två som är kvar.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L:
Du jinxar!!!! Borde rendera en avstängning på en 2-3 år...... minst.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Sven Tuta: jag tycker att det är passivitetens fel att det ser ut så. Inte att det inte finns speed.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Modo verkar ha varit nedtränade de sista 50 omgångarna.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: fast Modo tränade lite tuffare några veckor innan slutspelet 2007 och vilade även några spelare inför detsamma. Det blev ett rejält gnäll minns jag, men vi vet hur det gick...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Woody: taktiskt utspel. För en riktig förstoppning tar det några veckors nedträning för att sedan släppa på det och bara köra tempo utan tunga pass. Litegrand kan man göra, men då Timrå inte var helt klara förrän veckan är det ingen jättetung nedträning man kan göra.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Ska vi slå vad?
Pm:a mig ditt Swish nummer så överför jag en stark hundralapp om Modo vinner!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Woody: Timrå dyker upp mätta, nöjda och belåtna samt har inte ett skit att spela för och noll motivation.
Kommer inte offra någonting med tanke på skaderisker m.m. troligen kommer inte alla spela, särskilt inte de med små skadekänningar.

Nä, kan inte Modo ens vinna detta derby, som har allt spela för, då väcks ett löjets skimmer över laget.
Så dåligt kan inte ens Modo bli.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
greykarn:
Återkommer med en analys när vi väl är där. Du kan dock vara nåt på spåret😉
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
J F K: Skämtar du? Det kan inte stämma, för jag har läst det i ST.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Woody: ni hinner inte träna ned er på allvar. Det tar flera veckor att toppa formen på riktigt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Tarasov: Grattis till topp 8 preliminärt! Blir en spännande holmgång på söndag. Vi tänker vara sjukt nedtränade, så jag gråter inte om vi delar på poängen! :)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
greykarn: Alla! Tre säkra poäng
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
modomille: öppen fråga: vilket lag tror ni är sugna på att möta Modo i playoff-serien? Jag tror inget lag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Amitiel: Vi har släppt in 117 mål,bara Leksand och Timrå har släppt in mindre. Om man bara hade kommit till jobbet varenda dag och SLUTFÖRT jobbet också så så hade vi varit i toppen,för många matcher där man är nära men det vill sig inte. Eller har tappat ledning.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L:
Och vara det lag som förlorat mest men samtidigt ligga på +14 i målskillnad säger ju en hel del vilka sorters förluster det varit.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L:
Förra säsongen var indragna i bottenstriden på ett vi inte varit denna säsong hur man än vrider och vänder på det. 6p är rätt mkt över tid. Oavsett så har vi varit på tok för dåliga denna säsong.

Faktiskt lite anledningen till att jag drar mig för att bidra till ”fonden” å andra sidan slits jag med min lojalitet mot Övik och människorna som håller på klubben.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
KRM: Hur vi än vrider o vänder så är vi det lag som förlorat mest matcher av alla.
Hur bra är der🤤🤤🤤
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: förra säsongen vann vi 16 matcher och hade -22 i mål, så jag håller inte med. Denna säsong har vi förlorat med uddamål väldigt många matcher pga osäkerhet i grundspel eller otrygghet. Fan vet, men vi har haft ett mkt högre såväl högsta som lägsta. Vore snyggt med två vinster nu för att få med sig en positiv avslutning
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
KRM: Sett över hela säsongen har vi varit lika dåliga som förra, nästan ännu sämre med tanke på att vi hade en bättre trupp denna.
Skillnaden är att vi slapp kvalmonstret med två omgångar kvar , förra slogs vi in i kaklet och överlevde mirakulöst.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Frågan om Säcken blir kvar som tränare nästa säsong eller om det är Karlin, som ser ut att ha skänkt pengar till fonden(om det är den Mattias karlin), som tar över.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Robin Ztorken L: Hoppas på avslappnat spel de sista matcherna. Det finns bra spel i laget, men det har verkat otryggt sen oktober.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
KRM: Nu kan vi lägga ner denna säsong och låta Sundlöv visa ad han kan, inför nästa.
Överlycklig att vi slapp negokval, för där hade vi aldrig överlevt.
Huva så skönt!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
Fan va skönt att de rädda upp raset med 2 poäng. Tack modo! ^^
Kommentera

1876535 · »