1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540405 inlägg · 4139 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bra skådespeleri av Kinnvall där

{5647}: Måste vara sjukt jobbigt att kommentera så. Själv är det jobbigt att ta sig ur sängen när man är förkyld

{10322}: Vad skall jag svara på, har skrivit några inlägg idag!?

{10015}: Tornberg var väldigt förkyld i dagens rinkside-podd. Han sade att han skulle göra matchen tillsammans med Fredrik.

Det är alltså en förkyld Tornberg

Gavelo: Baserat på vad?

modomille: Sveningsson kommer fri, laddar för kung och fosterland, 11 meter utanför…

Skönt att allt är som vanligt ☺️

Gavelo: Hade lite den känslan, men man vill ju inte utgå från att alla är troll.

Nog lär disciplinnämnden markera i efterhand mot Benns höga klubbor. 2 gånger om han kör crosscheck I ansiktshöjd.

Synd att Bik Karlskoga har sållet Brattström i målet annars hade dom kanske kunnat hota Brynäs.

Benn hatar ju inte att crosschecka

jonsson: Står Tornberg på matchinfon och vem annars skulle det vara? Låter märkligt dock

{10015}:

Känns som nån ny

{9315}: okej 👍🏼

jonsson: Är Tornberg förkyld eller vem fan är det som är expert?

Bad_Brett:

Känns som ett lite frustrerat Brynäs

Gavelo: var uppenbart från början att det rörde sig om ett troll tycker jag. avstängd hos brynäsarna också

jonsson: Den är ruskigt ful faktiskt. Han är så pass mycket längre att det inte finns någon som helst anledning att dra upp klubban sådär högt.

modomille: Konstigt. Man ser på en reprisen att ena domaren tittar på när Benns klubba åker upp. Men höjer ändå inte armen

Peja: Tycker inte man behöver känna sig färgad för att se hur andra människor beter sig.
Som jag skrev, jag hejar inte på något lag, tycker bara det är beklämmande att kalla sina egna spelare och lenaste för sopor och annat.

Bad_Brett:

Inte ens en 2:a på Benn, nänä

*1921*: Luktar avstängning på den där.

Gavelo: Med tanke på kommentarerna om Brynäs och dess supportar är det lite svårt att se de ”ofärgade ögonen”… men agree to disgaree, som man säger på engelska.

Haha Benn crosscheckar BIK spelaren rätt i ansiktet men ingen utvisning

Karlskoga har alltså gjort 2 mål på 3 skott. Jag tror aldrig att jag har sett en hockeymålvakt med 33,33 i räddningsprocent förut.

Peja: Ärligt har jag svårt att se Bofors orka hela vägen. Har varit lite av problemet för både dem och Mora tidigare år.

KB: Noterar att bonden som varit här inne med en del ganska kontroversiella uttalanden nu är Timråit.

Det går fort i hockey!

Peja: jag/vi som ser men ofärgade ögon ser att domarna inte varit nämnvärt sämre åt något håll.
Jag förstår att ni inte tycker så.

KB: fan vad trött publik i Gävle

Gavelo: BIK gör en bra period men om domarna börjat ta för fasthållningar och hakningar är de illa ute. Alltid lättare att försvara när domarna tillåter 90-talshockey.

{10015}: Mellancheferna som är på teambuilding måste ju ha nåt att kolla på i pausen?

{10015}: Dom skulle ha Snöskottartävling först men valet föll på lätta skridskor istället. Fri tolkning.

modomille: Är det konståkningsföreställning i paus i Monitor?

Sigge: Ja han är inte bra alltså men Clara ska vara tillbaka till nästa match om jag förstått det rätt. Undrar om något lag vågar göra en "Löven" och plocka Clara för att öka sina chanser väsentligt?

Sigge: Jag har inte lagt någon större vikt vid allsvenskan denna säsong och har väl egentligen inte hejat på något lag, MEN när jag läser lite i Brynäs bok och hur tongångarna går från deras sk fans så blir jag påmind om vilket lågvattenmärke dom är.

Okej, man ska inte dra alla över en och samma kam, men när nära på 100% av ett helt forum beter sig som mentala kalhyggen mot sina egna spelare redan efter 10 minuter så säger det ändå en hel del.

Heja BIK

Zource: otroligt att de värvade Jared. Inga supersiffror i andra ligor direkt.

De får hoppas att Clara kommer tillbaka snabbt. Lindbäck är för övrigt bättre än Coreau.

Sigge: herregud jag har durkslag som är tätare än honom.

Har Brynäs Morrisson i mål? :D

modomille: Snyggt mål men fettot i Brynäs kasse är sjukt dålig

Snyggt mål av Kokkonen

Gavelo: Haha såja! Årets kalldusch!

{10015}: Tänkte skriva samma sak, Bik gör en väldigt bra period såhär långt, Spelar tight och fysiskt, låter Brynäs hålla puck på utsidan och bara dämpar deras anstormning första 10.

jonsson: Tycker man ser enormt strukturerade ut i BIK

modomille: Brynäs har sämst läktarkultur av de lagen som är kvar i slutspelet.

{10015}: Skottet såg inte otagbart ut direkt. Imponerande bortafölje förresten slår Brynäs så kallade "klack".

{10015}:

Men chocköppnar med en 1-0 ledning

{10015}: Såja BIK

modomille: Karlskoga hänger inte med alls mot Brynäs tyvärr

Jinxmaster.

{10015}: Okej 👍🏼
Ja nä det kommer blir svårt att ersätta JD helt klart.

Gavelo: Han har varit riktigt bra i matchserien mot Leksand iaf och även i början av säsongen innan han blev skadad. Smart, hårt jobbande och spetsig med måtta. Sen är han ju såklart ingen Dickinson men jag tror tyvärr inte vi kommer upp i hans nivå vad gäller värvning.

Herregud vilken begravningsstämning det är i Brynäs trots fullsatt.

« · 2682782 · »