1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 539978 inlägg · 4137 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
DrCox: Ja, det vore nog klokt att bränna hela budgeten på en snart 34-årig Silfverberg som knappt kan åka skridskor längre. Luktar SM-guld.

Costanza: Brynäsarna vill bara ha sin egen ekokammare där dom kan odla sin hybris och skeva självbild om Brynäs går upp i SHL och får hem Silverberg då då ska ni få se på hybris.

{6870}: Gräv nu. Alla måste vara med då vi knuffar ner Lövaren i gropen!

{5647}: Brynäs-fansen verkar rätt världsfrånvända. Hockeyallsvenskan är sämre än på många år, där 2 av 14 lag fick platser enbart på grund av konkurser och där Djurgården och Mora blev fullkomligt muddrade på stjärnspelare.

Södertälje, som kom 2:a i år, hade inte hamnat på plats 5 förra året med samma notering. När HV gick upp, hade lag 4 bättre poäng än lag 2 hade i år.

Man har såhär långt haft maximal tur och fått möta nykomlingarna Nybro och BIK Karlskoga, som visserligen har stått för en enorm upphämtning, men som likväl har ett lag på pappret som inte många trodde skulle hamna topp 6. Björklöven floppade på grund av Stråhle.

Kvar är Djurgården och Mora, som båda har betydligt sämre lag än förra säsongen. Likväl tycks Brynäs-supportrarna se det som en oerhört bragt att spöa Nybro med 4-0 i matcher. Det är surrealistiskt.

Det är liksom som att de inte har insett att de var sämsta laget i SHL ifjol, och att oavsett om de går upp, troligtvis kommer vara sämsta laget i SHL nästa säsong igen. Det är nästan lite gulligt hur de kan bli så till sig över segrar mot Nybro.

Lite som småbarn som inte klarar av att förlora i ett TV-spel, så de sänker svårighetsgraden till den lägsta nivån för att ha en chans att vinna.

Costanza: Du menar väl självgoda grindiffen?

{10522}: Finns en önskan att begrava BIF och de där jävlarna som bråkade med George nyss. Nu lyfter vi ner dem i gropen.

Jalapeno:

Roligt att Challe outade Wikegård som Djurgårdens nya chef...

Hockeysveriges sämst bevarade hemlighet, men ändå roligt att se en gårdare outa en annan gårdare.

Nåväl, tjomme verkade ju trots allt velat behålla Ruohomaa men Tegera ville nog inte skjuta in sina 50% där.

Jalapeno: Sitter mer i era ledare än att ni slog ut oss.

Jalapeno: Vet du vad du har Hedlund?

Du får försöka ha någon form av edge om du ska försöka skoja till det.

modomille: Så jävla trötta figurer. Känner att vi kommer lägga lite vikt där .

Jalapeno: mästerlig plan av Hinken att skicka Ruohomaa till Frölunda. Gubben kan!

Välkommen till golf-säsongen. Ses på tällbergs gk!

Bad_Brett: Gulligt att erat mindervärdeskomplex till oss fortfarande sitter kvar.

Costanza: de tål tyvärr inte sanningen här nere i Gefle-town. Maken på lättstött forum. Bannade mig själv därifrån i måndags

Timrå-boken tillåter åtminstone att hs-profiler lägger sköna gliringar. Cred till dom!

Tänk er att möta mäktiga Nybro och Bofors! Livet i andraligan.

Bad_Brett: Tror tragikomedin är större i Leksand dock, släkten är alltid värst, så ska bryta med min familj omedelbums

Costanza: Du kan få sällskap snart, men ser inte anledningen till att du blev blockad.

Men när gick Leksand vidare i en slutspelsrunda?

Dessutom vann damerna med MoDo-prägel första matchen i VM ikväll

finns alltid små guldkorn att finna , om man letar

{5647}: Tragikomiskt att Rååma blir en större MoDo-profil i Frölunda-dressen än i MoDo.

Extremt kul att han kickade ut Tjommes gäng dock. Karma is a bitch!

modomille: Fina scener när han kramar om motståndarna. Det ska sägas. Hinken är nog jävligt nöjd över att ha skickat honom dit

{5647}: Ja. Håller oftast med dig om innehållet och liret. Jag är nu blockerad hos BIF för att jag sa sanningar. Är lite arg ändå. Jag är George.

Costanza: Jo, men de där verkar ha hjälp av funktionärer. I Brynäsboken har de moderatorer som kastar ut folk lite slumpvis och på isen har de domarnas hjälp att göra detsamma.

{10015}: Dubbelagenten. MoDo glömmer inte.

Costanza: Nu sitter jag och ser ShL Trist att se att jag hade rätt. Förbenat statiskt och tråkigt spel trots att det är sudden .

Underbart. Rätt åt qvisslingarna.

Costanza: Fint ändå att Ruohooma sänker Leksand

modomille: Blockerad hos BIF. Nu får du köra..

Costanza: Vi får vänta tills dom sover och attackera då. Samla alla tangentbordskrigare.

{5647}: Borde nästan varit utvisning för Frölunda efter att ha flyttat målburen?

{10015}: Var det inte en sjuk slewfoot i sarghörnet. Nästan så leksandsspelaren är chockad själv över att domarna inte törs döma.

Zource: Leksand lyckas varje gång efter en minut…

Zource: Frölunda blir rånad på ett pp och knätofsarna kvitterar. Usch

{10522}: ”Ursprungsbefolkning”

Här kommer indianerna!

Bad_Brett: Man borde ju heja på Frölunda, men samtidigt så är deras coach en riktig jävla bitch!

Där satt den!

Bad_Brett: Skönt att det finns galningar långt över George..

{8225}: Ja, Challe, Tjomme och framförallt kräket Björn får mig att unna Leksand sportsliga misslyckanden i 100 år framåt. Och då har jag inte ens tagit hänsyn till trottoarkanter och annat fiffel.

Obehaglig förorening. Schas, väck!

{8225}: Det är omöjligt att gilla Tjomme, Challe och Hellqvist. Jag må ha retat mig på tjurskallen i Frölundas bås, men heja Frölunda.

Bad_Brett: Har sett för många matcher i Göteborg för att ha sympatier för Frölunda, men så ser jag Challes nuna(vilket även inkluderar Tjomme) i direktsändning, VINN FRÖLUNDA, bara VINN

Bad_Brett: Bjuder på några ytterligare sylvassa analyser:

"Jag kan till och med sträcka mig så långt att jag tycker att Felix Sandström, som på förhand sågs som Sveriges förstemålvakt, ska stå sista gruppspelsmatchen mot Kanada."

"Samtidigt går det inte direkt att klaga på Juniorkronorna då de efter tre spelade matcher gjort flest mål (14), släppt in minst (3) och tagit flest poäng (9) av alla lag i hela turneringen."

{9315}: När jag gick på lekis gjorde jag en låtsastidning. Skrev så gott jag kunde om icke-nyheter i huset, som att storebror hade varit stygg, och ritade bilder med mina tuschpennor. Det är lite den känslan jag får när jag läser Adams artiklar.

Hans Opus Magnum är nog ändå när han uppmanade Örnsköldsviksborna att erbjuda husrum åt romska tiggare:

www.allehanda.se/2014-07-18/tillsammans-kan-vi-gora-skillnad/

Hade varit kul att få en uppdatering på den fronten. Få lite statistik på hur många romer som har fått slagga på hans soffa.
Uppladdat:

500x0-adam.png

500x0-adam2.png

500x0-adam3.png

{5647}: Håller med dig. Det är nog bara att ta skiten. Vi är MoDoiter och därmed störst.

Bad_Brett: Jag tycker att Adam är en hygglig programledare och intervjuare. När han själv ska tycka någonting blir det liksom kejsarens nya kläder. Jag tror att man kan fråga tjugo personer på läktaren och minst femton har bättre koll på spelet än Adam.

Han är dessutom sådär ocharmigt amerikansk också. Gapar och tar plats samtidigt som han hyllar allt jag tycker känns plastigt och jobbigt i amerikansk kultur och sport

Bad_Brett: adam har alltid varit en riktig kvällstidnings journalist. klick klick klick hela tiden. allt är det största eller konstigaste som nånsin hänt

Costanza: Jösses vilken sanslös interference. En brynäskille tacklar bort en BIK-spelare som ska gå på Rödin. Det känns som att Brynäs och DIF har storlagsfördelar gällande domarna hittills

Bad_Brett: Brett, George, JFK är här som polare. Vi är jävligt lugna. MoDo är ju kvar i SHL.

{5647}: När Adam Johansson började skriva för ÖA trodde jag - på fullaste allvar - att det var någon sorts inkvotering. Att ÖA fick någon form av bidrag för att låta någon från Glada Hudik-teatern skriva artiklar.

Detta ska på intet sätt tolkas som ett hån av Glada Hudik, som jag hyser en enorm respekt för, men det faktum att jag inte var kapabel att märka någon skillnad mellan Adam Johansson och personer med erkänd intellektuell funktionsnedsättning, säger en hel del om Adam Johansson. Och till skillnad från Glada Hudik, som verkar för hopp och glädje, så verkar Adam Johansson för kaos och destruktiv ryktesspridning.

Adam Johansson är ett levande exempel på att det många gånger finns ett negativt samband mellan yrkesskicklighet och framgång. Nästa gång jag hyllar kapitalismen är det bara att spela Adam Johansson-kortet för att jag ska stå med brallorna nere. Men det vore nästan ett slag under bältet.

{5647}: Tycker att du och vi är bäst!

Costanza: Jag kan hockey och de andra kan gå och lägga sig.

{5647}: Allt tyder ju på att det bara är George som kan hockey!

Trilske: Jo, Adam målade in sig i ett hörn där. Lät riktigt korkad.

För övrigt tycker jag Pelle just här lät som om han var en 90-årig gnällgubbe.

När Adam pratar om att man måste få slåss och adrenaline klingar det märkligt. Varför slåss man inte efter en handbollsmatch eller rugbymatch? Inte ens amerikansk fotboll har sådana slagsmål. Det är en reaktion för vi har alltid tillåtit det i hockeyn och är ingenting annat.

Säkert inte så många som har hunnit lyssna än, men:

Roligt sekvens i veckans Nedsläpp MoDo när Adam hyllar Joel Persson ärlighet i en pausintervju (mitt under matchen) om att Östlund skyddar sig för dåligt men uttrycker sig kritiskt mot Ante efter tacklingen på Rindell med argumentet att det sker direkt efter matchen.

Totalt ologiskt.

Väldigt tydligt att han har lyssnat till Timrå-fansen och sedan justerat sin åsikt därefter.

Jan-Erik : Nu är ju Sveriges mest populära hockeyklubb tillbaka i SHL. Sponsorerna står på kö hos Widebro.

Är Chad Yetman klar för ny klubb? Kan mycket väl ta roll som center i en andrakedja

« · 2684445 · »