1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 388067 inlägg · 4136 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:

Men femtefemman har ju sagt att allsvenskan är bättre än någonsin?

Att både rinkside och sanny&svensson som är betydligt mer initierade har varit och nosat på motsatsen kan väl inte väga speciellt tungt i sammanhanget.

Femtefemman uber alles.

Vet inte om ni lyssnat på podden men de har som stående skämt att de bara pratar om sina egna lag (gissningsvis för att de har dålig koll på andra lag).

Nämnde jag att 4 av 5 medlemmar har sina lag i SHL...?

Jan-Erik : Ja, Lasse Lindgren var en snäll kille menar du?

Annars gillade jag Mika Lehtinen. Ingen stor snubbe, men det måste ha gjort jäkligt ont att spela mot honom.

{8225}: Då du talar om Sheriff bland backar, skulle du utse Timo Blomqvist eller Olle Tollefsen eller någon annan av våra värvningar som best Sheriff ever? Jag skulle valt Blomqvist som den mest betydelsefulla, eftersom sent 80 tal krävde den spelartypen och han var den enda som motståndarna var ett rädda för i det Modo laget. .

Bad_Brett: om Larsson visste vad en tv-kamera kostar tror jag inte att han hade gjort det där. En simplare RED-kamera går loss på 500k och jag kan garantera att tv4's kameror är bra mycket dyrare än så.

Hade skämts om vår kapten gjort liknande.

Costanza: Brynäs-fansen verkar tycka att det är coolast ever att deras lagkapten sprutade vatten på kameramannen.

Helt sjukt vad lite segrar mot Nybro, Kalmar och Västervik gör med egot.

Greenwolper: Gatsten if out!

Lite glädje i alla dessa prishöjningar. Leksand åker ur🥳😍

Costanza:
Tack älskling 🤣🤣
Tycker faktiskt vi gör just det här och nu 🤘😊

Lira: Kul att ni är bra lag som vill lira hockey!

{6870}:
Mora är otäckt bra, känner riktig stor respekt i att möta dom i en ev. Final om vi och dom skulle hamna där ujujuj 😬

Tror dock Mora kommer ge Dif ett litet helvete i 7 matcher, nåväl ( hoppas åtminstone) 😅

Spännande är det och fredagsmatchen i Nobelhallen kommer bli en riktigt tuff utmaning 😬🤘

{8225}: Oj, vad Maritza sjunger till mig! Jag lutar mig bakåt och njuter.

Costanza: Maritza spela på annat forum nu

{8225}: Kanske bättre att jag bjuder in Hockeysnack till Dyngdiket. Bastu och annat. Har en 2a + bastu + festlokal + Dyngdike. Skulle vara kul..

Costanza: O jag åker norröver då

{6870}: Lägg dej o tjura nu, haha. God Natt MoDoit

{6870}: Haha! Kul att du hänger med. Du och jag kan väl åka söderut. George vill besöka alla damer som knådar bra. Sen kan vi dricka öl och titta på MoDoklipp!

{8225}: hahaha ja det är fan inte omöjligt. Nä skämt o sido så ska gäspen brumma mer än det egentligen är. Det får inte bli för gulligt för herr Gäsp.

{6870}: Du är Lilla Mys bror i Mumin-familjen kanske?

Alltid arg, haha

Costanza: Gäspen får aldrig en inbjudan varken till fbk borta, Gävle eller näsåker. Kanske beror på att jag är ARG för jämnan. 😄

dempa: Åker gärna till Näsåker. Vi har våra ställen.

{8225}: Går Brynäs upp, vilket dom förmodligen kommer göra. Kan vi inte samla ihop till en vattenpistol, till Herr Larsson då så han kan spruta fritt på torget i Gävle?

En fin gest från oss MoDoiter

Costanza: Gävle, där man är född.. nja, jag stannar hellre kvar i Göteborg jag. Eller kom förbi Näsåker i sommar så bjuder jag på kaffe i sommarstugan.

Costanza: Ok är på, den tragiska händelsen var att jag knöt fast min favorithalsduk högt upp i en bärande pelare för att vi hade 4-1(tror jag) inför sista finalen i Brynäs -99.

Tänkte den skulle vara en symbol för vallfärd för Modoiter till Gävle efter andra guldet

Men guldet blev till sand, undrar vad som hände med halsduken, snyft

{8225}: Funderar på att dra till Gävle med tåg i vår. Du får gärna dyka upp där också. Det är en fin stad.

Lira: Går inte Mora upp så ser jag gärna att ni går upp. Skulle inte vara så dumt med bortaresor till rätt avstånd och en ganska trevlig stad. Ja Stockholm är också trevligt men inte grindiffen.

Costanza: Eskortera mej, har bara varit där 2 gånger, i samband med hockey, en gång med tragisk utgång

{8225}: Grymma pubar i Gävle!

Costanza: Haha, att hänga med Costanza är väl inte kvällens 'Sesam Öppna Dej'
till alla krogar, men i morgon är en ny dag.

Brynäs är ganska snälla , tror jag

Lira: Alltid! Det vet du gubben :* Inte många Brynäsare som har humör, där har du alltid ett plus ;)

{7426}:
🤘🤣🤣 mycket Brynäs kärlek här ikväll, det känns fint faktiskt, vi, eller, mjaa jag älskar er oxå ❤️🤘

{6870}: detta är bara mellan oss då. Var livstidsavstängd där, men en viss moderator gav mej an andra chans.du kan få hans nick via PM om du vill, men då måste du vara snäll därinne

{6870}: Äh, säg att du hänger med George så kommer lugnet. Kan prata med dem.

Costanza: Mycket viktigt att vara positiv i sitt egna liv. Det kommer man långt på!

{8225}: Jag är en viss typ utav supporter. Rätt hatisk men har lugnat mig med åren. Fast timråsidans moderatorer verkar inte tycka det.

{6870}: Man måste tänka positivt nån gång. Även i sitt eget liv!

Costanza: Kör min önskelista i repris då.

Får vi in detta är vi garanterat topp 6(kanske)

En sheriff till bakre leden, minst lika stor som Rubins men lite tuffare.

Några lyckade forwardsvärvningar

Inför Huggkubben i arenan igen.

Sist, men inte minst. Alla spelar med KoHo-klubbor(Montreal kan accepteras i värsta fall)

Costanza: Tror att du är helt rätt ute.

DrCox: Tror att MoDo kommer att tugga sig upp till 6-8 plats. Sega envisa lirare som bara kör. Varje dag. Det kommer att ge resultat. Länge leve Bernie!

DrCox: Tror man som vanligt blandar ihop förening och vissa supportrar.

Vissa MoDoiter är superdryga när det går bra, likadant i alla lag.

En teori är även att de superdrygaste somnar in tidigast på kvällen(av olika anledningar)

Men MoDo som klubb har anti-hybris. Jordnära förening med 'små mål' som vi med en stark ledning från år till år visat att vi kan nå. Har väldigt stor tilltro till MoDo som klubb i dessa tider.

DrCox: Tånk dig att du måste prata med en 3 åring nästa gång du ska skriva i den där boken, extra pedagogiskt. Lägg inte in skämtsam ton eller utsvävningar om något, för det förstår dom inte.

Brynäs som hjärtelag betraktas som en sjukdom, kroniskt och det finns tyvärr inga mediciner mot det. Lite som en bebis magmun som tillslut växer till sig, de gör inte en Brynäsare.

Med dessa enkla tips, så är det mycket lättare att diskutera.

(Ber om ursäkt till vissa Brynäsare som sett längre än Furuviksparken, dem som är lite beresta och faktiskt sett en riktig HA-Final)

Godnatt!

DrCox: Mycket bra inlägg! Det är ju jättetufft för vårt gäng att vara lika bra denna säsong. Måste ju även knöka in 2 feta centrar och ett par 100 kilos backar som kan åka skridskor.

DrCox: timråiter och brynäsare verkar vara duktiga och har alltid facit på hur jävla tuff säsongerna kommer att bli för alla lag utom deras egna skitlag.

Costanza: Tydligen är det vi som har hybris enligt vissa i Brynäsboken hela Modo var inställda på en tuff första säsong i SHL som mycket väl hade kunnat sluta i att vi behövde kvala oss kvar.Och denna säsong har Hinken varit lika tydlig med att säsong två kommer att bli lika tuff var finns hybrisen i det?

Costanza: Heja Mora

DrCox: Karln verkar ju tappad bakom en vagn. Brynäs kan säkert ha lite tur och gå upp med tanke på vad alternativet är.

Bad_Brett: Jösses vad jag blev sågad när jag påpekade att Larsson inte var en i grunden lysande offensiv center och inte skulle dominera i HAs poängliga.

Men som du varit inne på tidigare så har de för många långsamma spelare som börjar falla på åldersgränsen. Jag ser liksom inte den där stommen de ska bygga laget kring om de går upp.

DrCox: BIF är rökta redan. Halvfigurer går runt där och är värdelös.

Bad_Brett: Fast tvärtom , det är ju så jag gör mot småbarn, sänker nivån för att ha en rimlig chans

Bad_Brett: Jag är nyfiken på hur Gällstedt kommer att klara av att att hantera en säsong då Brynäs förmodligen förlorar fler matcher än dom vinner känns som att det varit ganska enkelt att stå i Brynäsbåset denna säsong.

DrCox: Det är helt kört för Biffarna! Helt skeva skallar i hela föreningen.

« · 2684573 · »