1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 538763 inlägg · 4135 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Får vi honom när han är 40 år ska vi vara glada.

{10595}: hans kontrakt går ju ut efter nästa säsong, vet inte hur gamla hans barn är men det är inte omöjligt att han kommer hem tidigt. Han har ju sagt att han fortfarande vill vara bra när han kommer hem

SPOODI: Ullmark i SHL igen, fan va coolt det hade varit. 95% i räddningsprocent i vårt elfteplacerade Modo

{10595}: bara ta hem Victor Olofsson och Ullmark när vi är påt

hompa90: Rindge Widebro och han sa att han skulle kliva ner i årslön någon miljon så att vi kan få in Kossila, Norlinder och Hägg.

Gavelo: Är det folk i arenan? Ingen innebandy ikväll då....

Gavelo: växjö....vilken jäkla diving. Hoppas på utvisning där

hompa90: Hoppas vi gör för något bättre än kossila.

Övrigt verkar Växjö hyrt in folk som klappar klappor eller annat för att skapa stämning i arenan.

{10595}: vore en grym förste Center och har utgående med Växjö, så varför inte? Öppna stor plånkan nu, Hinken få be Widebro om annat än att tömma myntfacket, så att vi får en slagkraftig trupp. Vifta lite med sedelbuntarna!

{10595}: Inte OK.

Kalle Kossila välkommen till MoDo!

SPOODI: det är nog bara jag, men mitt intresse för hockeyn denna säsong dog efter hv-oskars och djurgården-löven. nu känns allt bara beige

{5647}: ähh bofors vinner ikväll. Svenne gör mål och tar matchstraff

{5647}: Å andra sidan är det väl hårt med ett lagstraff för Brynäs. Killen påverkade aldrig soelet.

{5647}: kollar inte jag dricker öl (otippat)

SPOODI: Ser ut som att Brynäskillen verkligen gör allt för att ramla snyggt. Lite trist att BIK som var helt överlägsna inledningsvis inte fick utdelning.

Lira: haha ja det blev kanske en lite väl stor grej men onödigt av Larsson att ens utsätta sig själv och klubben för det. Ett möte med alla inblandade parter och en ursäkt hade räckt bra. Kanske en liten böter om det är inskrivet i kontraktet med tv4

Bad_Brett: Ska jag vara ärlig så vet jag inte. Jag är som sagt skeptisk till spelartypen, men har sett honom alldeles för lite för att ens ha mer än en killgissning. Snygg-Hasse var väl också en fysisk "stanna hemma-back" och han var fantastiskt bra när vi tog guld, men då var han också relativt rörlig.

Häftig match nu i Bofors. Första gången det är slutsålt. Hoppas det blir riktigt grisigt.

Hade gärna tagit Holm, riktig klassback då han är i ”form” och tror han hade varit riktigt bra här.

SPOODI:
Jaa det var clown aktigt gjort, avbön är gjord, ursäkt uttalad, och det var ett litet vattenstänk, 😅 perspektiv grabben, perspektiv…

För övrigt hamnade mitt inlägg lite i fel tråd, ursäkta för det 🤘😅

Lira: Ni kommer svepa BIK. Finalen mot Mora blir tuffare

Lira: om nått är det väl Larsson som är clownen i detta fall?

Tycker vi skiter i ”Sanny the paus clown” 😅, han har gjort bort sig totalt i mina ögon 😎

Viktigare nu hur vi hanterar Bik ikväll som kommer ha stå k… max i Nobelhallen, fylledrag och gap på domarna, en urflippad Lennartsson som kommer gå för att skada mm. mm…

Vad tror vi?

Nucky: Mycket bra analys! Han är väldigt god defensivt så tar hellre honom än Folin i dagsläget. Men det blir svårt att säga då han bara har spelat allsvenskan med topplag. Det kan bli en rejäl kalldusch för honom att gå in i ett förväntat bottenlag i en liga med betydligt högre nivå.

Han är väldigt ettrig och ordentlig i sitt spel på offensiv blå verkar det som när jag kollade på matchen igår. Jag ser hellre att han försöker dra några gubbar och gör lite misstag där också för att försöka utveckla sina offensiva förmågor.

{5647}: minns när Murray ändå proppade en ryss eller vad det var efter 30s i nån VM-match. Gosse vad man mös då 😊 sällan varit bortskämda med backar som kan proppa i stora turneringar. Minns inte, fick han game?

Bad_Brett: Vet inte varför Hägg skulle vara så mycket sämre än Christian Folin typ.

{5647}: Förvisso... men du tror inte att Hägg har verktygen för att bli en Anton Lindholm light t.ex?

{5647}: För en gångs skull är vi helt överens!!
Hägg har varit 5-6 back i NHL under lång tid och jag tror att han klarat sig bra för att han behärskar det enkla spelet på liten rink, en pålitlig back som inte belastar lönetaket just någonting.

Men i Shl på stor rink och med höga förväntningar, luktar lite Anders Eriksson över det!

Bad_Brett: Alla är väl mer rörlig än Murray:)

{5647}: Jag tror ändå att det fungerar bättre i ett mer kontrollerat SHL än i tuta-och-kör-HA. Har inte sett Hägg så mycket på sistone, men vill minnas honom som mer rörligare och mer spelskicklig än Murray?

Sedan vet vi av erfarenhet att dessa spelare ofta tillåts härja fritt först i slutspel. Gäller bara att ta sig dit först...

{5647}: Jo så är det men tycker Hägg ändå är rätt okej med pucken och inte lika orörlig som tjockisarna Murray och Grossmann.

Nucky: möjligt men jag tror dom tar det försiktigt i början med honom., så sjunde back är nog inte orimligt och få 6-10 min per match. sen kanske han är något annat i februari, det får framtiden utvisa

modomille: Jo, men då ska de vara riktigt bra på det och inte vara för långsamma, för dåliga passningarspelare osv.
Kontentan är att de som kommer från andra sidan har en tendens att överskattas rejält.

{5647}: Förstår vad du menar men finns fortfarande "sarg ut backar" som gör det bra i SHL, C Folin, Engsund, Granberg mm.

Gavelo: Jag är lite orolig för sådana som Hägg. Man får liksom flashbacks gällande Douglas Murray. Stora, tuffa och lite orörliga backar brukar ha det jobbigt. (Om man inte får spela hur långt över gränsen som Frögren och Rahimi).

Gavelo: Visst har han knappt miljonen/år i AHL nu och nog hade Modo kunnat lägga upp lite mer än det?

Sen kan han väl få nytt kontrakt om han har varit tillräckligt bra.

{10595}: Norlinder… jag tror inte han ger upp NHL drömmen riktigt än.
Hägg skulle givetvis vara en general defensivt, men jag frågar mig om Modo verkligen skall satsa pengar på att plocka in en sådan typ av spelare när det borde gå att hitta mycket billigare alternativ som är nära på lika bra.

{9315}:

Norén fick återigen mest speltid (18:25)av backarna när Mora besegrade DIF igår.
Senast spelade han 33 minuter varav 5 minuter mer än närmsta back.
Uppenbarligen litar Daniel Hermansson blint på honom.

Vi är i starkt behov av mer spelskickliga backar och han är dessutom en talang från bygden som gått genom MoDos J-lag.
Han behärskar Moras hockey fullt ut(vilket påminner starkt om hur MoDo spelar) och tror han är redo för nästa steg med finaste klubben i SHL.
Visst gör han misstag ibland men det tror jag Karlin kan hjälpa honom slipa bort samtidigt som han själv mognar och växer både fysiskt och mentalt.
Han bär rätt mycket puck och många uppspel går via honom, då granskas man också hårdare och misstagen syns tydligare.

Tror både Folin och Berg kommer vara efter honom i hierarkin framåt hösten.

Trilske: aha typ som MoDo då. Misstänker att det även där gynnar Kommunen. Inte så att Färjestad kostar 50miljoner utan att de får tillbaka stora delar, om inte allt på andra inkomster kopplat till ishockeyn

SPOODI:

Kommande fem åren.

Smurfen: kan ju inte få 50millar per säsong?!

Färjestad får lite pengar av sin Kommun också !
Uppladdat:

500x0-screenshot20240405-162000chrome.jpg

Shangattay: Hinken borde ringa hem både Norlinder och Hägg.

{5647}: Bromé gick ut i en intervju nyligen och menade att om det inte vore för Covid-säsongen så hade han än idag spelat i NHL.(Har 26 matcher/2poäng i Detroit)

Hans självbild känns lite skev mot verkligheten.

JonathanF: vi har inte råd att ha Brome på 300k i månaden. Någon annan får ta över hans kontrakt men det ska inte MoDo göra

Tycker att MoDo bör hugga på Brome om vi får chansen. Han har förmodligen gjort något utöver det sportsliga som satt han i denna sits och har en medioker säsong bakom sig. Dock så vet vi vad vi får och om det står mellan han och en obeprövad nordamerikan så är valet lätt för mig. Sen så ska MoDo inte ta över hela kontraktet, utan Örebro får stå för en del av lönen.
Tror att nästa säsong kommer bi tuff för Örebro och jag är förvånad om de slutar på slutspelsplats. Oklart om Karla gör någon succe, utan det verkar som att han är beroende av kedjekamrater som kan ge han ytor.

{9315}: Holm kan ju vara SHLs sämsta kontrakt han har varit klappkass hela säsongen så den är rimlig. Brome verkar vara lite knepig allmänt när saker inte flyter på.

KB: pensionfrågan är definitivt en del men det finns något annat begravet, vet inte vad.

brome är inte vad modo behöver personlighetsmässigt men han hade varit ett tillskott som spelare.

Gavelo: Ja, de har absolut underpresterat men kan såklart handla om annat också. Både var väl inblandade i stämningsansökan mot Örebro också angående pensionerna, men tror just det låter mer dramatiskt än vad det faktiskt är.

« · 2685614 · »