1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 538795 inlägg · 4135 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Bra fråga. Jag tror inte att det är så enkelt att de inte kommit upp i förväntad prestation, utan det har varit lite konstiga vibbar främst kring Bromé.
Varför bänkades mer än bara i en match annars? De borde väl kunnat tas till nåder inför den avgörande matchen mot Luleå, men inte ens där fick de en sportslig.

M Horava:

Minns att han ville droppa handskarna mot dickinson när vi mötte dom borta, såg ut att vara i rejäl obalans.

KB: Har dom underpresterat eller vad ligger bakom?

KB: Bromé har uppenbart tjeckiskt blod i kroppen. Såhär i efterhand borde Örebro gett honom ettårskontrakt och förhandlat om ett nytt varje år.

Gavelo: Fyra år kvar på Bromé á 300k/mån. Grattis Örebro. De får väl ringa Nubben eller nåt och höra om han fortfarande har tillgång till Håves kassavalv.

Trilske: Tro vad som ligger bakom det beslutet?

Örebro har alltså meddelat Bromé och Holm att de inte är välkomna när laget återupptar träningen på måndag.

Fyra fina år kvar på bromés kontrakt.

{8225}: det är ju det som är charmen men Leifby ju

SPOODI: Haha, jaha!
Ah ja jag skrev som sagt bara dit namnen, du får sortera dem i ditt huvud 😁

Bad_Brett: Tycker tvärtom. När Leifby är förbannad och hånar etablissemanget från bonnhåle-perspektiv skriver han väldigt bra

Koff:

Finns ju en del alternativ nu än vad det gjorde under säsongen.

Tror Fagervall ansågs vara en perfekt korttidslösning i sluttampen av säsongen när stråhle uppenbart tappat omklädningsrummet.

Fagervalls styrkor ligger ju trots allt i att få ihop gruppen, så tycker ändå det var rätt att gå efter honom.

Men tror inte man såg honom som någon långsiktig lösning utan är nog mer spänd på en tränare som hedberg till exempel.

SPOODI:

BRA... MoDo... passa på att smida medans järnet är varm!
När laget blir hetare och hetare...
In med ett nytt starkt namn nu.. så kommer det att ta fart på försäljningen.

Gavelo: stör mig på att du har blandat sida du har skrivit. nNäsen-Bernhardt nRundblad-Winberg nnBorde skrivit Rundblad på samma sida som näsen då båda är rightare, mer det jag menade ;)

SPOODI: För mig får leftarna stå till höger, inte det mest optimala i offensiven men klart bättre i defensiven då man enklare kan behandla pucken efter sarg i egen zon.

Greg P:
Stråhle blir ny sportchef!
Rahimi blir ny målvakstränare,
Leif Ivar Karlsson blir ny tränare!
GW Persson ska skriva ny spelbok
Kentää ska bli stånd föreståndare i butik.
George ska dricka grogg!

SPOODI:
Enligt Gradin skulle Jonsson och Kilpinen lånas ut till allsvenskan.

SPOODI: kan ha fel men tror dom har kontrakt, eller ska få kontrakt, och lånas ut till allsvenskan

SPOODI: någon som vet hur det ser ut med kontrakt för våra 04or som varit i J20? Tänker främst på Jonsson och Klipinen som har spelat lite med A-laget. Har de kontrakt? Misstänker att ingen tar plats men hade varit intressant och veta

KB: EJK är nog precis den spelaren som skulle köpa en mindre roll. Han verkar vara en prestigelös kille som sprider bra energi oavsett hiearkin i laget.

Theo - EJK - Sebbe känns på förhand som en vass fjärdekedja

Dundee: Gradin pratade i Modo Channel om att man tyvärr måste hålla vissa spelare på halster medan man väntar på vissa andra besked. Känns som att den enda i fjolårstruppen de orden passar in på är Folin.
"1-2 backar" och "ev en ytter till" kan då tolkas så här:

En toppback ska in till varje pris. Sedan väntar Modo på besked från någon back som de anser att det är värt att vänta på (typ Norlinder eller Hägg). Får de in honom ryker Folin och det blir ingen mer ytterforward. Annars erbjuds Folin ett billigt kontrakt och backpengarna satsas på en bra ytter istället.

Bad_Brett: förhandlas med folin, han kan få kontrakt beroende på vad som händer i övrigt

som jag har förstått det, kan absolut vara fel, levande dokument som hinken älskar att säga, så kommer modo lägga så mycket pengar som krävs på två centrar - ersättare för josh och vad som skulle ha varit roma - och en back som ska vara nummer ett. det är absolut prio, av förklarliga skäl

blir det pengar över efter det kommer det att läggas på en ytter och en back, om det finns spelare kvar då som är intressanta, beror såklart på hur snabbt dom tre viktiga blir klara (eller om man får en kalasdeal med någon som det inte går att tacka nej till). har förstått det som att modo inte vill bakbinda sig just nu så att man står och inte har råd om rätt center vill till modo.

jag är övertygad om att det blir en ytter åtminstone, har svårt att se att alla pengar läggs på c+b. här kan jag också tänka mig att det beror på norlinder eller byström som mycket väl skulle kunna vara den andra backen som värvas, men det är mina spekulationer. kommer inte bli förvånad om det blir en toppback+byström.

kan också bli så att folin signas oavsett och blir årets wahlberg, niondeback. karlin älskar honom, han är billig, allt är relativt såklart, och han är inte personen som grinar för att han inte får spela, utan han tränar istället på och pushar. blir det ingen ytterligare back utöver toppbacken så är folin åtta istället.

det är också därför det är lite flyktigt när hinken och karlin pratar om hur många som ska in och att dom säger lite olika. det beror helt enkelt på :)

Gavelo: får grov OCD när du inte skriver alla leftare på ena sidan och rightare på andra

Bad_Brett: Det senaste är att man för diskussioner. Omtyckt spelare av ledare och i gruppen. Godtar han en plats 7-8 så känns det okej för mig. Blir nyfiken på EJK också då han skaffat hus i Övik. Lite samma där att jag skulle kunna tänka mig att behålla om han köper en mindre roll.

{9315}: Folin har väl inte kontrakt? Lite suspekt att man inte gått ut med att han lämnar, men likväl saknar han kontrakt.

{9315}: Norén tror jag inte tar plats, tyvärr.
Han gör fortfarande för många misstag och är lite för tunn, han skulle förmodligen utvecklas bättre med en säsong till i Mora (om dom nu inte går upp)
Jag skulle säga att Hinken behöver värva 2 backar för första backpar.
Ny- ny
Näsen- Berna
Winberg- Rundblad
Berg

jonsson: Tror ändå de kommer stå sig bättre än vad många tror. Ingen Brynäs eller HV71 men säkert topp-6 och med och bråkar om en plats upp. De hamnar inte i någon ekonomisk kris direkt.

jonsson: filander är ett tapp, men annars... dom bra spelarna lämnar ändå, dom som inte är bra behöver lämna för att dom ska kunna bygga upp nåt bra

Värdelöst vetande men ändå

Hela tränarduon lämnar Oskarshamn + 14 spelare,blir, nog ett friskt uppvaknade i HA.

Bad_Brett:
Man behöver 8-9 så det rimliga är väl 2, men man ju tänka sig Folin/Norén som 7-8. Vill helst ha så Berg är 7.

Bad_Brett:

winberg-rundblad
bernhadt-näsen
ny-berg
noren-folin

blir åtta... men jag tror det blir en till.

Tarasov: Tror inte en sekund på att man bara kommer värva en back. Möjligtvis har de någon klar som de inte har presenterat, exempelvis Norlinder, och därför inte räknar med honom. Men att vi skulle in i säsongen med sex backar + Norén känns inte troligt. Gissar att man vill ha åtminstone åtta backar på kontrakt.

Kapten Långnäsa:
Tror att huvudspåret är 2 centrar och en back. Men det kan mkt väl bli 1 back och en ytter till. Men får man inte tag på något som höjer laget till rätt pris så avstår man

Dundee: Intervjun kanske gjordes före presentationen av Jesper Olofsson?

KB: Jag är ju väldigt intresserad i juniorhockeyn och därför passar nog hockeysverige mig bäst

Greg P: Det var synd att man sparkade Stråhle, han kund gott fått fortsätta att gräva graven ännu djupare.
Med honom vid rodret några säsonger till hade Löven åkt ner i ettan.
Tråkigt att Käääntää till sist fattade det

Igår säger Hinken 1-2 Backar 2 centrar. Idag säger Karlin 2 Backar 2 centrar 1 ytter. Hoppas Karlin får igenom det.

{10015}: Ser det här med ”Difnews” som mindre av ett problem när det faktiskt publiceras väldigt mycket annat också i nuläget. Var värre innan omorganisationen då det fanns en avsaknad av innehåll utöver Stockholm.

Hockeysverige är bra på att skriva om juniorhockey. Det enda jag saknar därifrån.

Tarasov: Ska sägas om vi hade imponerande forwards det året, så hade de en galet bra backsida också. Cooper, Häman-Aktell, Tornberg, Palmquist.

KB: Jag har hockeysverige+ och de är också riktigt snabba på rewrites från andra tidningar. Också mer hockeysverige där och mindre hockeystockholm.

Trilske: Det är ganska värt med Hockeynews+ just nu faktiskt. Mattias egna texter är väldigt bra och de har som sagt snabbt sammanfattat från andra tidningar också.

Bad_Brett: 29 år gammal? Då är han less på hockeyn. Låter lurt.

{9315}: Jag ser väl framförallt att Lindberg är en mer komplett spelare än Jeppe. Så nog värderar jag honom högre. Men med Jeppe är det väl mer att han sakta men säkert tagit kliv. Med några undantag har han producerat bättre år för år.

Woods gjorde 36p i år. Tycker inte att Olofsson ska behöva prestera sämre än det om han får förutsättningarna.

TIK_TIK:
Tror att Kimby var arkitekt i kombination med en otroligt bra träff på Cannata

{5647}: Japp, har man mycket hockey smartness på isen så löser sig det ganska bra ändå.

Smurfen:

Känns som att hockeynews har trappat upp sina rewrites från andra tidningar i och med mattias intåg, citaten om dickinson dök upp där några minuter senare.

Han vilar inte på hanen.

KB: Ryktas på lövenforumet om att Schilkey kommer lägga skridskorna på hyllan. Bisarrt i sådana fall... han borde inte ha några problem att få ett SHL-kontrakt.

Trilske: Känns snarare som de blandat ihop med årets rookie eller något. Men det tycker jag inte heller han är. Lysande back för sin ålder såklart - men här blev det fel.

Greg P: Verkar vara en bugg. Skriver du via ”Kommentera”, så händer det inte. ”(Snabbt)” verkar ha sina begränsningar med tecken och sånt.

TIK_TIK: Det som talar mot ditt uttalande är att Fagervall var tränare 2019/2020. Den säsongen slog man poängrekordet i HA och var ruskigt bra.
Jag tycker att han är likt Perra Jonsson. Bra på det mentala, men en usel taktiker. Med rätt assisterande tränare kan det bli bra, men han kan inte göra det själv. Då blir det värdelöst.

{10015}:

Dom måste ha gjort omröstningen i slutet av november eller något.

Har för mig att han hade en fin inledning, bombade in en del mål i powerplay och slog något klubbrekord.

Men efter det var han väl rätt anonym.

« · 2685288 · »