1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 538720 inlägg · 4135 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lira: hahaha du håller ju på och leker med härskartekniker å grejer. Som sagt ta tag i er problematik istället.

Var inne på Gävlerinken och besökte en av deras toaletter med flera handfat. Det som förvånade mig var att det låg snörester på nästan vartenda handfat. De måste knarka hårt där nere i Gefle.

{7426}: Går vi under, så är det riggat. MoDo överlever allt!

SPOODI:
Ok, du är på den nivån 👍
Släpper dig nu 😊

Lira: Jo, sant… Men eftersom ni är så jävla bra behövs ju inga nyförvärv. Herr Larson och Rödin löser det.

Förresten, är det sant att Larsson pluggar till brandman?

SPOODI: Ta hand om dig själv. Jag har uppfattat Lira som hygglig. Hacka inte på hen.

S-vikaren: Till 100%!

SPOODI:

Hahaha 🥰, ont i snorhornet efter all cola ? 🤣

{7426}:
Mjaa, absolut, men jobbigt att komma sent in på marknaden också, som en ev. Ha segrare upplever 😬

{10522}: Insikten i att vara i HA är inte hemskt, har inte infallit sig hos Brynäsarna. Livet går inte under för att älsklingslaget i HA. Det kan snarare vara tvärtom. Den resa MoDo har gjort och är i, gör mig lugn. Vilket jävla resa.

In the 3 amigos I trust.

Lira: ta hand om era knarkproblem istället

Lira: Tycker Silly-Season är rätt skoj också är nervösa stunder i ha-slutspel :p

{7426}:
Va faan sötnosar, vi spelar i allafall hockey ännu 🤣🤘

Kinnvall jävla chef i kvitteringen 😉😎

Nu trycker ni på lite på kärleken här ❤️🤘

SPOODI: Jag har varit medlem här sedan 2006 och jag kan säga att det varit likadant i Brynäsboken hela tiden.

{7426}: Men, det är klart. Har man en lagkapten med en sjuårings psyke så slår det kanske rätt brett inom föreningen.

Roligast är han som skriver att Sanny inte vet ett skit om hur det är att vara lagkapten, som varit assisterande fyra år och kapten i tre. Båda rollerna i både Timrå och FBK. Sanny har också varit spelarrepresentant för spelarfacket, så du hittar knappast en mer förtroendevald öht.

{5647}: Därför de är så fruktansvärt roligt att skriva där, för dom fattar inte att man bara driver med dom. Allt är på liv och död för dom, jag finner det ganska underhållande.

Zource: Ja, det är något speciellt med brynäsboken. Det finns en rejäl överrepresentation av extremt omogna människor där.

SPOODI: allt handlar alltid om att a) få ut pucken och b) utan att lägga icing

Fail

{7426}: Nu är dagcenter barnen glada igen!

Så oförtjänt mål

{7426}: där kom 2-2 fan lite tråkigt ändå.

{7426}: Är dom gladare nu?

{10522}: Det är ju Sveriges mest omogna fans.

Dom pratade om att BIK publiken skämde ut sig i samma mening som man påpekade att BIK spelarna sugit av domarna i pausen för att dom får alla domslut med sig

{10522}: Ja, dom är lite lätt bittra. Tur man poppade popcorn tidigare. Goooooott

{10522}: aldrig sett så lättkränkta supportrar. Alla är säkert på interpool och pundar också. Dränker sina sorger på Slick City efter matchen

{7426}: jäklar vad arga vissa i brynäsboken verkar. Tråkigt klimat. Hoppas det beror på det onödiga snöfallet som kom inatt i Gefle-town.

{10595}: Jagr är för självupptagen. Jag är, jag är, jag är.. Nej tack.

Zource och mr_brasco leker med elden i Bjynäs boken

{5647}: lite rädd att hv vakna till nästa säsong men man får hoppas att nubben fortsätter dra ned dem i år igen😉

Med prisökningar å skit så höjs mina förväntningar på Modo lite nu nästa år. Var inställd på att överleva men nu får vi fan kriga till oss en slutspelsplats

SPOODI: Skönt att Blomqvist tar över HV. Jag är inte så imponerad över hur han lyckats i AIK. Jag är definitivt förvånad över att HV törs plocka honom. Jag menar, Hedberg lyckades ordentligt i Mora, men fick ändå problem i Örebro.

Här tar HV i sin utsatta position en rätt orutinerad snubbe med betydligt mindre framgång. Det var först i år AIK faktiskt inte var misslyckade spelmässigt och nu var deras underliggande siffror rätt usla. Förmodligen sämst av alla topp sex lagen, trots en på papperet riktigt bra trupp

S-vikaren: sparkmål? Det var en hoppklack!
Ända sedan dess sjunger MoDo-klacken till Horava Jr’s ära: ”den som inte hoppar är en timråit”

SPOODI: Jupp och Leklust rea ut vattenpistoler!

SPOODI: Viktigt att BIK vinner ikväll annars går Brynäs upp i 17 raka vinster och går om oss.

JoJo2613: blir bra försäljning i Sätra ikväll för att glömma denna match

SPOODI: Viktigt mål nu, BIK lyckades göra ett mål i 5 mot 3 så nu får dom fortsätta i 5 mot 4.

SPOODI: Riktigt jävla dåliga.

Bra rytet av oss! MoDofansen är så jävla duktiga på jinx.

{7426}: brynäsfansen gråter över solklara utvisningar ? Bofors är dock klappkassa i pp

{10595}: Kul att se att det är lite rättvisa domare i Bofors.

S-vikaren: Varför inte Jagr? Han spelar väl fortfarande. Vi hade behövt mer NHL-erfarenhet i MoDo.

{10595}: Döme Jr och Blatny Jr, kanske. Eller varför inte Horava mini Jr? Sparkmål går bra om MoDo gör dom.

S-vikaren: Vilka tjecker syftar du på?

{10595}: Aldrig. Inga billiga pengar. Hårt jobb och skott i kryllan. Det räcker lovar Constanza.

STUUUUUGAAAAAAA

Känner någon en oljearab som kan snacka med Widebro och sponsra vårt lag med några hundra miljoner per år. Endast då hade vi kunnat mäta oss med schweizarna och Växjö.

S-vikaren: Luktar guld! Två galna tjecker sen är det klarrrrt!

SPOODI: Znipe znipe znipe!!

S-vikaren: goddag yxskaft

SPOODI: Jeppe är KLARR!!

« · 2685992 · »