1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 538718 inlägg · 4135 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Världen(åtminstone Hockeysnack) skulle må bra av fler Lira

mr_brasco: Deras bok har ju fått ett eget program på SVT. Sändes ett avsnitt 2215 ikväll dagen till ära
Uppladdat:

500x0-img0557.jpeg

Lira:
Jag förstår att man kan ogilla olika lag och olika användare. Det är däremot på sin plats att påpeka att användaren ”Lira” alltid varit reko och trevlig härinne, det innebär att han förtjänar att alltid behandlas väl även om man nu skulle ogilla Brynäs.

mr_brasco: Jag trodde i min enfald att vi var de me mest enögda supportrarna (även om vi försöker smeta på det på lillebror ibland) men Brynäs tar nog ändå priset. Svårt att se att de är redo för SHL igen.

Padrone78: Ja, han saknar man ju, men blev nog avstängd i de 3 stora 'böckerna' , men alla som är nyreggade idag är synnerligen misstänkta

Padrone78: Det vädras bättre tider. Dags att arbeta igen.

Lira: var egentligen inte kopplat till dig eller BIF, utan mer ett halvtroll i Modo-kostym som var väldigt aktiv sina första dagar och sen borta. 😂

Zource:
Men hallå, jag har ingenting med det att göra 😳😳

Lira: Nån avbytare som vill in på Brynäs forum, utmattad behöver vila….

Lira: Mycket imponerande spelare! Har man ekonomiska förutsättningarna för att ta in en sån spelare, då ska det inte vara något problem att ta guldet. Lycka till i övermorgon.

Padrone78:
Klappade nog ihop i stallet tyvärr, det tar på att spela koskits hockey med kvasten, nää nu var jag dum, skäms på mig 😅🥰

Lira: Sluta radera mina inlägg i er tråd! 😡

Lira: apropå halvfulla glas och så vidare. Var tog ”bonden” vägen? 😳

{10595}:
Ingen aning faktskt, men han var definitivt inte gratis 😳

Lira: Hur mycket betalade ni Jordie Benn får man fråga?

{8225}:
Mja det är ju lite skrivet i stjärnorna om vi går upp eller inte, hoppas naturligtvis, sen finns det ju som du säger olika typer av supportrar, ibland är glaset halv fullt och många gånger är det halv tomt, och då tar det sig onödiga uttryck 🤘😊

Lira: Ni går upp, inget snack om det, men förvånansvärt många på eran sida som vekar tycka väldigt illa om allt som har med deras lag att göra, märkligt

Gavelo: Du vet att vi är många modoiter i Skåne som älskar att se Modo både i Malmö och i Ängelholm

Heyerdal: Bidrog lite, men tänkte på en film eller 2, när Brynäs tog time-out med 3 minuter kvar.

Masken,Molin o Gällstedt i samma bild och bås, är det månne 'Tillbaka till framtiden'(när man åker tillbaka ett gäng decennier då). sedan förstod jag, filmgåtan var 'Griniga gamla gubbar'.

Men detta kan möjligtvis trumfas över av HV om Lindbom, Davidsson ska trängas med Stillman i båset. Per Gustavsson har väl ingen plats längre, annars blev det en vacker 4-klöver

{10595}:
Förstår att du njöt, damma av snorhornet nu och känn lugnet 🤣

Davey85: Vars ligger det? brock mount petit. Jag vet MoDo står stadigt i SHL.

Peace.

Davey85: Westerholm och Lukas Wernblom ;)

Silly: Vi hoppas att Rögle fortsätter missa Sm guld fram tills företagarna i cor viridis lessnar på att göda Rögles satsningar, då kommer dom blir allsvenskt igen.
Då kan vi hoppas att Malmö redan är allsvenskt så kan vi såga av Sverige i höjd med Göteborg och låta Danmark få Skåne

SPOODI:
Njaa, svarar bara på dina inlägg, vill dock inte sänka mig till din nivå 😊

Gavelo: Av vilka som är köpelag utav Rögle och Växjö så säger jag Växjö. Till Rögles försvar så har de en historik och riktiga fans på läktarna.

Zource: Samma känsla som när andra supportrar kallar en för "MoDoröv!" Som att det är något negativt!

Brock Montpetit.

Heyerdal: Pride var skillnaden mellan SHL och HA. 9 of 9

Zource: MoDo skänker allt överskott, 50000kr, från tröjauktionen efter regnbågsmatcherna till Öviks Pride !

{7426}:
Rögle vinner SM Guld!
Mora går upp till SHL!
2024

Zource: Haha. Ja, jag ler bara när jag ser det. 😂

”Vi börjar träna på måndag igen” ;p

{7426}: Roligt när Brynäsare försöker dissa oss för att Modo inte spelar just nu. Dissa oss över nånting vi är extremt nöjda med! :D

Gavelo:
Fan Rögle rullar på.
Vi hade kunnat spelat Semefinal nu om det gått våran väg?

Så ser jag det 😉

Gavelo: Ser ut som att vi var ett öppet mål från SM-guld just nu.

hockey_21: Absolut så är det!
Men rent hockeynässigt är Växjö Davinci medans Rögle är Karolina Gynning.

{10595}: Citat Zource: "Rögle vinner inte SM-guld!" Är Zource egentligen Wennerholm?

Gavelo: Båda dom lagen är svåra att gilla, pest eller kolera typ.

SPOODI: Växjö spelar fantastiskt finnhockey idag och förtjänar att vinna.
Rögle är ett köpelag som som trissar upp priserna, man kan helt omöjligt gilla ett sådant lag.

SPOODI: Första gången Nobelhallen har en klack och då är den faktiskt helt ok, kul för matchserien och våra opartiska ögon. Jag har sagt det förr, så länge ingen vinner är jag nöjd!

Gavelo: nej bra ju. Ogillar plast

dempa: Vem som helst kan ha dålig smak för idrottslag. Så är det. Utom vi. Life sucks för vissa.

Mycket bra av Bofors! Jag ser hellre att BIK går upp eftersom de har snyggare tröjor än Brynäs.

Rögle vinner SM-guld!

JoJo2613: Synd att Rögle vann!

{7426}: men kul, för spänningen!

{7426}: STUGA BIK

dempa: Sådär BIK och Rögle tar matcherna sina.
Men vilken jävla mål Rögle gör!

dempa: Brynäs också tydligen

SPOODI: lägg ner knark-tragglandet, hur tänker du Lira ska lösa det? håller med att han är en trevlig kille, hejar bara på fel lag men han gillar MoDo med.

Såja, Växjö åker på en näsbränna!

S-vikaren: Lira är sällsynt, ungefär som det Japanska ängsögonträdet eller typ som den kinesiska floddelfinen, väldigt, väldigt sällsynt med andra ord. Det gör Lira till en ödmjuk Brynäsare.

{7426}:
Vad jag menade var ju att, om Brynäs skulle gå upp är vi i samma situation som Modo ifjol när det gäller marknaden…

Om Larsson vill bi brandman skulle jag bli stolt, vet dock inte hur det förhåller sig med det…

« · 2686246 · »