1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 538628 inlägg · 4135 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Tänk vad trist om vi vunnit med 4-1. Då hade vi inte fått se den magiska match 7 med OP som målskytt och Ingman käka puck. Inte så trevligt just då , men hans breda lyckoleende efter matchen , trots blod och tandflisor glömmer man aldrig

{5647}: Karlin lyfte väl efteråt serien mot Mora som den svåraste i hela slutspelet också. Vilket han medgav kanske kan uppfattas som lite konstigt. Min känsla är också att vi egentligen borde ha slagit in matchbollen match 5 och vunnit med 4-1 i matcher mot DIF, men den mentala aspekten är bevisligen enorm i sådana här serier.

Greg P: blir lätt så när man inte ens har några rivaler. Ingen som kan sätta en på plats och tillrättavisa lillebror

Smurfen: Det är skillnad på att spy galla och spy galla!
Jag har då aldrig eller iaf extremt sällan sett någon skriva sådana ohyggligt omogna saker hos oss och det är väl just där skillnaden ligger.

Trilske: Vi var egentligen rätt överlägsna spelmässigt mot DIF. Jag håller med om att vi borde avgjort redan i match fem, men vi fick gummiarmar och stora skälvan samtidigt där.
Egentligen var det väl i serien mot Mora vi blev riktigt utmanade spelmässigt. De var betydligt bättre än 0-4 och DIF betydligt sämre än 3-4.

Gavelo: När det gäller sina egna spelare å spy galla över vissa spelare behöver man inte gå in i Brynäs boken för å läsa , det läser man ganska så bra med här inne också ! Tyvärr

Greg P:

Såg matchen igår och surfade lite bland Brynäs fanbase och det är en skrämmande läsning!
Släpper Brynäs in 1 mål så är laget sopor som bör skickas åt helvete, gärna skall en syndabock utses direkt som skall nedvärderas på det värsta tänkbara sätt.
Får inte Brynäs med sig alla domslut så är domarna köpta, aktivt emot dem och skall anmälas, vinner motståndarna så är dom äckliga medans det egna laget kan dra åt helvete.

Visst är inte alla lika tröga men känslan är att det är en överhängande majoritet som har vissa mentala problem eller bara är allmänt omogna?!

Greg P: Nej det är roligt att beskåda ju 😅

{5647}:

Var lite kul hur många där inne som inte accepterade min MoDo-optimism inför säsongen och dömde ut våra chanser i SHL.

Men blev rätt tydligt att dom inte hade någon koll överhuvudtaget då man trodde att ranta värvades som "breddspelare" t.e.x.

När jag sen förklarade att våran matchserie mot DIF borde slutat vid 5 matcher istället för vid 7 (med 3 matchbollar) så började personen som var här inne igår insinuera att jag inte skulle tåla någon annan åsikt än "4 raka" till exempel.

Är i stort omöjligt att föra en normal diskussion där inne med folk som fultolkar allt man skriver.

Zource: beträffande Brynäs tränare igår så var det publiken som hällde öl på honom, inte speciellt trevligt.

Sigge: Har nog aldrig sett ett lag grina mer och skämma ut sig än vad Brynäsfansen gör på twitter just nu. Det är pinsamt att beskåda.

Rytter: Bra skrivet! Brynäsarna är förjävla roliga. Otroligt lättkränkta och oförmögna till att förstå sina misstag. Om dem går upp så blir de en slagpåse nästa säsong och skickar Gällstedt efter 10 matcher.

{5647}: tror inte det spelar någon roll. Hade Wessner dömt tex hade det nog snarare gynnat Brynäs då man inte vill riskera att vara jävig. Larvig diskussion egentligen, släppt det och gå vidare ny match imorgon

{5647}: De håller alltså på att älta domarna fortfarande i Brynäsboken.

Man älskar liksom sådana här saker:
"Jag googlade domaren Mattias Enroth och hamnade på Eliteprospects. Det visar sig att han bor i centrala Stockholm och spelat i Djurgården i sin ungdom, alltså sannolikt Djurgårdare!

Han är jävig och borde inte döma i HA! Tycker faktiskt detta är ett fall att ta upp på bordet i rätt instanser."

Brynäsaren menar alltså allvar? Förra säsongen var det en domare som spelat i Djurgårdens juniorlag som dömde ett derby mellan DIF och AIK. Här ska det handla om att en domare som möjligen hållit på Djurgården skulle döma mot Brynäs då det skulle möjligen vara en fördel för Djurgården att möta BIK?

Det är något sjukt över den där boken. Det verkar bli någon slags sektmentalitet där man bara blir bekräftat om man hittar en ny liten infallsvinkel som kan förklara hur Brynäs förlorade. Extra bonus om det rör domare på något sätt.

Trilske: Det var väl betydligt fler än så av spelarna som drabbades av pensionshärvan. Jag tror inte den i sig spelar in överhuvudtaget.
Det är någonting annat.
Det är klart att Niklas på sikt kan vinna på att bänka stjärnor som på något sätt missköter sig. Han har lite mer trovärdighet än andra i sitt ledarskap om man inte ställer upp på hans regler. Sedan är det anmärkningsvärt att man bänkar spelare väl framme i slutspelet. Det borde hanterats långt tidigare.

Tarasov:

Låter konstigt att pensionsgrejen skulle ligga till grund för att bli bänkad i slutspel och senare arbetsbefriad.

Klubben gick väl ut och sa att pengar kommer att betalas ut om man har gjort fel, så det verkar ju råda lite oklarheter där.

Niklas Eriksson petade väl kovacs inför ett slutspel också, trots att han var deras bästa målskytt.

Slutade med att man åkte ut i kvarten efter att ha snittat 1 mål/match.

Kanske att sportchefsrollen vore bättre för honom ändå, tycker mig inte se någon vidare fingertoppskänsla där.

Petar man ledande spelare gång på gång måste man kunna backa upp det med resultat också.

{10522}: vill inte ha Holm, sjukt överskattad. Lite Rundblad vibbar de är rätt lika också. Räcker med en

Peja: tror Brome kan gå till en nykomling om Djurgården/Brynäs går upp och om ekonomin finns. Han är väl från Stockholmsområdet.

Vi är ute efter centrar, så tror inte han hamnar här. Holm hade jag kunnat tänka mig på backplats dock.

Robin Ztorken L: tror inte Brome är intresserad av MoDo heller så. Kan se mig honom i Brynäs eller djurgården beroende på vilka som går upp. Annars blir det nog utomlands

Robin Ztorken L:
Lite svårt med Brome om vi nu har chans. Gäller bråket pensionspengar så anser jag inte att bollen ligger hos honom här. Sen vet vi inte hur avtalet med Örebro ser det finns kanske en out för Örebro vilket gör att man inte behöver signera för 4. Kan man få honom för 200 är det värt det, även om jag skulle gissa att det blir FHC.

Undrar hur det gick för Brynäs igår efter matchen. Tänker på att dom har en spelare som Benn som ser ut som en härjad A-Lagare, och en tränare som stank bärs. Luktar fyllecell här!

SPOODI: Hoppas inte Modo är ett dugg intresserade av Bromé, känns som han inte alltid har alla indianer i tältet.
En bra hockeyspelare, absolut men känns som en spelare som kan förstöra för gruppen, får Ruohomavibbar runt honom.

Nu har vi fyra/fem spelare som ska in och det ska vara "topp of the line", inga O´reagan, Hutskos eller Ruohomas, floppar fick vi nog av denna säsong!!

{10595}: tror Örebro kanske kan överväga om någon SHL klubb tar 200-250k i månaden men frågan är om ens någon gör det? Blir nog Schweiz en vända till

{10595}: Hur intresserad är Örebro, som nog håller till i botten, av att förstärka en konkurrent till ett sånt reapris? Brome lär nog hamna utomlands.

Peja: Vi borde erbjuda att betala 50k/mån av Bromés kontrakt och så har vi en 30p/säsongs maskin i förstakedjan för mycket billigt pris. Örebro tänkte nog inte till så mycket när man signerar en spelare för 27/28 och skapar trubbel direkt.

JonathanF: Tycker faktiskt det ska bli otroligt spännande att se vart Bromé och Holm hamnar. De är två jättebra spelare, men inte riktigt så bra som deras Örebrokontrakt, och kommer vara grymt revanschsugna. Kanske har fel nu, men det är väl ganska självklart att ingen annan klubb kommer att ta över kontrakten rakt av, särskilt Bromés långa kontrakt. Kommer nog bli något slags utköp som det blev för HV71 med Martinsson. Tycker personligen det är svagt av Örebro att inte satsa vidare på Bromé, om man ger en spelare ett så långt kontrakt måste man väl stå fast vid det längre än så här, men samtidigt vet man inte vad som har hänt bakom kulisserna...

{5647}: Jag kan tycka om att se andra lag, men därifrån till att sitta online och livekommentera (helst negativt) i det lagets hockeyforum, då har man passerat "intresse".

Jag såg 3-4 matcher med Modo i början av säsongen och tyckte det var bra hockey, det är nog enklare att uppskatta laget än den drös av modoiter som förpestar Brynäsboken.

Davey85:

Kul att du länkar till ett mål som faktiskt var bland det bästa som kunde hända modo.

Utan det där målet hade vi inte räddat ekonomin och byggt om organisationen,vi hade inte haft widebro, gradin eller karlin.

Det där målet var startskottet på att göra skitjobbet och rensa upp i organisationen och hitta sin identitet igen.

Vi har gått igenom det tuffa och varit tvungna att bygga om, nu står vi i SHL med stabil ekonomi och en stark organisation.

Tack för att du påminner oss om målet som var startskottet på denna nödvändiga resa och rensning.

Vi har gjort vår läxa och fixat till det som var trasigt, frågan är ifall Brynäs gjort sin.

Greenwolper:
Jaa skulla vi lyckas ta oss till final och får möta Mora blir det nerverna utanpå ujujuj 😳

Davey85: Du kanske blir förvånad, men besatthet över andra lag handlar I regel bara om ett genuint hockeyintresse. Då råkar man se vissa lag ofta.

Jag förstår hur det kan upplevas konstigt, men om du lyfter blicken kanske du också kan lära dig att tycka om hockey i allmänhet. Möjligen lär du dig en hel del om sporten på samma gång.

Lira: för mig får Brynäs eller Mora gärna gå upp så att man kanske kan se lite bortamatcher😁

{5647}: Om jag hade sett tillräckligt med Modomatcher så hade jag kunnat ha lite färskare tankar om Modo. Men till skillnad från Modofans är jag inte besatt av andra lag och följer allt dem gör. Ni får hålla till godo till lucka 2 kommer. Ska försöka överraska.

Davey85: Man blir liksom helt likgiltig till det där offsidemålet. Vi år ju förbi det där och är ett etablerat SHL-lag. Jag tror du måste sluta leva i det förgångna.

Davey85: Välkommen in i värmen.

Eftersom så många Modoiter älskar att ge sin (allt som oftast negativa) syn på Brynäs och vallfärda till vår gästbok, så tänkte jag det kunde vara intressant för er att få ta del folks upplevelser av Modo. Så jag tänkte presentera mina bästa minnen av Modo.

Bakom lucka 1 :
Uppladdat:

500x0-images_23.jpg

dempa:

😅🤘🥰

Lira: behöver inte vara kört för dig, se på mig: född i Gävle, uppvuxen i Sandviken, har bott på Brynäs - kallades ändå redan som 6-åring för "MoDo-gubben" av klasskompisar och de äldre på rasterna när vi spelade boll av allehanda sort.

Lira: Det var jag som övertalade honom ;)

{7426}:
Kan du fet hajja 🤘😅
Är för övrigt en kompis son som skrivt Viljans 👍

Lira: Förenade i viljans vackra namn ❤️🤍💚

{7426}:
Tro mig kompis, flera membran i mitt hjärta klappar hårt för kära Modo, dock uppväxt med Brynäs, farsan spelade bla. I Gävle Godtemplare som ung och på den vägen är det, men som sagt, Modo ❤️🤘

Lira: Vad ska du ha för att heltidskonvertera till modoit? Du är ju född som modoit men hamnade på villovägar

{10595}:
Hahaha det köper jag 🥰🤘

Lira: Du är vår turkiska lira 😂

{10595}:
Ehh va ??😅

Innan man frågar någon annan om dess härkomst, presenterar man sig själv 👍😊

Lira: Lira är du turk?

{7426}: det är nu vi ska samlas kring brasan och sjunga 'we shall overcome'

{7426}:
❤️🤘

Lira: Jag tycker också att du är reko och jag hoppas du förstår att jag säger det mesta med glimten i ögat. Dock håller jag fast vid att jag är nöjd så länge ingen vinner!

Tarasov:
Tack hockeykompis dom orden värmer 🤘🥰

Det är roligare att vara lite snäll och ödmjuk 😊

« · 2686439 · »