1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537569 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoJo2613: Tycker inte att MoDo ska dra runt med en halt AP. Bara att klippa där nu. Jag kan hockey.

Costanza: saker kan fortfarande hända. Istället för utköp rakt av, kanske Hinken går för att "sälja" större delen av kontraktet till en HA klubb medans man står själv för en liten del av månadskostnaden. Då är det väl ändå bra om han är med på återsamlingen, tester m.m. så Hinken har något att visa klubbarna?

Eller så blir det bara en utlåning och så har vi en jävla bredd på truppen ifall vi får en jävla massa skador.

Smurfen: Då vet vi..jag kan väl gilla en bred trupp om stålarna finns.

Costanza: AP var med på går dagens återsamling

Tarasov: Känslan är att AP blir utköpt och att TJ tar över fjärde. Tror det blir bra. Han har speed och är lugn i tanken.

Tarasov: Ja, Byström är ingen flum-unge längre. Tuff erfarenhet från AHL, Kärpät och FBK. Litar på Hinken dock. Ta det här budet eller vi hittar nån annan, typ..

Någon som kommer ihåg super stjärnan Proffessor Xavier majic? :)

{10595}:
Det är svårt att utvärdera, men tycker statsen ser helt ok ut, har trots allt en inneboende talangnivå. Sen spelar priset roll men vill Gradin ha in honom så kommer han sannolikt göra laget bättre.

*1921*: Stod väl också att han inte erbjöds ett nytt kontrakt. Låter väl lite oroande, men kan säkert fungera om han får bättre diet än Dahlén.

*1921*: Hinken snackar med Ludde eftersom han är en bra och rutinerad back och bor i Ö-vik. Vi får helt enkelt se om de båda kan enas om ett samarbete. Knappast nån förlust för MoDo då vi får vad vi vill betala för.

{10595}: Om du spelar mest i ett bottenlag, med dåliga medspelare och framför en dålig målvakt, kommer din plusminus-statistik att se usel ur även om du själv inte är särskilt usel.

{10595}: Han kanske körde samma diet som Dahlén?

{10595}: Sen är det smart att inte låsa sig vid numret på kedjor och backpar. Ludde och Rundblad kan väl få vara första backpar, men Länge leve Bernie glider ändå runt till sist med flest minuter.

{10595}: Äh, han är väl mätt på utlandet. Hinken kan ju ändå snacka där lite som med Dima. De har ju lirat hos oss och är bra spelare båda två.

Costanza: Ser ju mycket stabil ut alla säsonger innan 23/24. Vad hände med honom i Tyskland? Hade han otur eller gick han ner i nivå?

{10522}: I artikeln var ÖA-sporten tydliga med att Byström INTE är toppbacken som ska in. Det blir antingen toppback + Ludde eller bara en toppback.

{10522}: Tror inte dom håller måttet riktigt. Stor rink och mindre tekniskt och mer fysiskt spel i en betydligt bättre hockeyliga. Ska vi ta in någon från NHL så kan vi inte ta pojkvasker. Hedman, Ekholm och Hägg hade fungerat bättre.

{10595}: Ludde B, farsans gamla musikelev i Själevad. Fattar att Hinken snackar med honom. Producerat bra i AHL, som är en knepig och tuff liga. Fråga Norlinder...

{10595}: hade hellre sett typ Cale Makar eller Quinn Hughes som toppbacken.

Costanza:
Helt fantastiskt lag!

Köpte du en tyg så det blir fettmärken så du har fläckarna som minnesmärken? 😉
Sen kan du skänka den soffan till Modo i en glasmonter och sedan massa pilar och lappar som en polisutredning som visar vilka fläckar som representerar målen. Samt en skylt som visar ”George soffa”

Är ni verkligen så säker på den där Byström? Har spelat i Finland och gjorde det bra där, men har nu näst sämst +- statistik av backar i sitt lag i Tyskland. Fungerar han i världens bästa hockeyliga, SHL?

{5647}: Har du läst nåt om varför FBK var helt borta?

Jan-Erik : Så sjukt lag vi hade då i final med 18-20-åringar mot Mega-MIF. Skatteåterbäring idag. Har beställt en ny soffa. Kommer att landa många chips där när Jeppe O sätter den i Kryllan!!

modomille: Vem ska spela första backpar?

Robin Ztorken L: Timo hade visserligen en bra budget vid Malmö gulden men den tränare som tog över hade ju i lika mycket budget men lyckades inte lika bra, så allt handlade inte om pengar. Kan ju vara så att han var en bra tränare, inte minst psykologiskt. "Det gäller att skälla vid RÄTT TILLFÄLLEN" är ju ett av hans citat som det ligger mycket i. Kommer även ihåg hans segervisa "Det här släpper vi aldrig" när Malmö reducerat till 1 - 2 i matcher i 1994 finalen. Och även om jag ogillade det så kände jag redan då jag hörde honom säga det att risken var stor att han skulle tända laget och publiken med segervissheten på ett annat sätt än om han sagt "vi tar en match i taget". En mycket bra finsk tränare helt enkelt.

grimiss:
Ja jag ska omformulera mig.
Tänder han till om någon inte ger allt på träningen? Det man läst i media så händer det. Men hur visar han det i så fall? Bruka han låta de gå en tid innan han ryter till eller tar han det på en gång?

KRB: Nej

Koff: skulle bli sjuuuuk förvånad om hans tränigar är slappa? Känns väldigt okaraktärisriskt

Tarasov:

Till ni som vet,
Är Lars Byström typ nära släkt med Ludwig och Anton?

Jag minns Lars Byström från bortastå i Rocklunda i Västerås,
Han åkte ifrån allt och alla, ibland sig själv också

Koff: Enligt många så är Karlins träningar ganska korta med väldigt högt tempo. När han ska rita på tavlan går det snabbt så att intensiteten är på en hög nivå.

JoJo2613:
Är Karlin hård på träningen eller någon annan? Eller är det lite soft inställning? Någon som vet och varit på plats om man kör hårda träningar och hur tongången är?

{5647}:
Ja så kan de vara. Men då ska man få lite psykolog hjälp med att förstå att byta från shl till HA inte är ett neråtköp. Alla har vi olika mål och syner på saker och ting. Men kan man bli motiverad på rätt sätt efter individanpassning så kan de bli bra.

Fan, jag skulle bara bli glad om det var hårda träningar. För det kommer att ge tillbaka.
Jag saknar en tiden man tränade faktiskt.

Vi får se vad Hinken säger i Nedsläpp MoDo imorgon. Hoppas han kanske ger oss något iallafall. Men har inga större förhoppningar.

Koff: Japp, men jag vet att Daggen höjde ett varningens finger om att det finns risk för att Lilliz kanske kommer få lite svårt med motivationen. Misstänker att det är är en fantastisk spelare, men han kan behöva en spark i röven mellan varven. LIte som Ritola var lysande i SAIK där man ställde stenhårda krav på träningar, medan han i Leksand och MoDo var betydligt sämre. Vet inte om det är precis vad Löven behöver.

Stackars Ritola fick uppfinna en rädsla för att flyga för att komma undan den stenhårda träningen i SAIK. Gick ju bra att försöka slå sig in i NHL där det inte är mindre flygningar...

Och Marcus Nilsson blev klar för röven,
Stark värvning av kentää måste jag säga.

{10322}: om Ludde kommer vill jag han ska tänka på dessa ord!

När du börjar i ett lag, måste du få samarbetet att börja rulla och sen får du någonting tillbaka.

Jag hoppas han spelar mer vilja och hjärta och verkligen offra sig och ger allt.

grimiss: I efterhand går det alltid att se vad man gjorde för fel. Till Huras försvar så hade han ett riktigt bra track record i europa och verkade förstå hur man skulle spela. Någonstans gick det fel gällande strikt man-man och jag tror att Huras helt enkelt lurades i princip. Sade sig vara flexibel, men i realiteten var han inte det. Björn Hellkvist hade också samma hårdnackade inställning till att det hans väg eller ingen.

Själv minns jag fortfarande när vi gjorde en storskalig rekrytering. Den med överlägset bäst cv och som verkade som klippt och skuren var urusel. Han gick vidare till en annan tjänst hos ett annat företag senare och även där insåg man att hans cv vida översteg hans kompetens. (Han hade nog varit inblandad i allt som stod i cv, men där var det tack vare andras snarare än hans förtjänst att det gått bra). Ett par av de som var mest tveksamma var också de som lyckades bäst.

Löven har väl kört Fagervall flera gånger. Han har lyckats en gång som tränare på riktigt och då hade han Kimby assisterande. Det är inte Fagervall som HC som egentligen varit problemet annars, utan att man inte hittat en assisterande som kunde täcka upp det Fagervall inte klarat av. Dvs, det rent taktiska. Jag tror att det är väldigt mycket samma sak i (tränar)rekryteringar. Det är ofta förutsättningarna som avgör om det blir bra eller dåligt. En back som Byström kanske är väldigt bra med rätt backpartner i rätt spelsystem. Ruohomaa är en lysande värvning när han kan spela sitt spel som förstacenter, men usel när han förväntas åka mycket skridskor och hamna längre ned i hierarkin.

Kort sagt tycker jag att det där med eliteprospect-scouting definitivt har sina nackdelar. Vi jämför de få siffror som finns att tillgå och kan tvärsäkert dra slutsatser känns det som.

God vän som följer Kärpät nära talar väldigt, väldigt gott om Ludde och tycker att han var dominant där. SHL är ju dock en lite annan liga..

Byström har såklart inte krävt att han ska spela i första backpar och MoDo har såklart ingen tanke på att spela honom där heller.

{5647}: som nån som jobbat en hel del med rekrytering, visst det är svårt. Men både finnen och huras var grova missar som absolut hade kunnat undvikas. Ska jag spekulera tror jag det är vanligt i hockeyvärlden att man lätt går igång lite på tränare x och låter det styra i alldeles för hög utsträckning. Luras tyckte jag verkligen kändes som lite storhetsvansinne. Är det verkligen läge att hitta på en helt ny defensiv i shl när Modo låg där man låg?

bollan123:
Nu är det tredjehandsinfo. Tänker att det räcker att han sagt att mitt mål är första backpar, så blir det ”Byström” kräver.

Ekvationen
Rubins
Brickley
Wahlberg
Ut

Kontra
Winberg
Byström
X

Bör ändå ge starkare backsida

Shangattay: Tycler också det låter extremt märkligt att han ska rakt in i första. Har dock inget problem med Byström i en tredje med Rundblad då dom känner varandra bra och spelade i Finland med varandra.

Sedan Berg/Noren som extra om skador händer och Ny topp back bredvid Winberg

Framnäs: Driver du eller menar du på fullt allvar att Modo anser att Ludde kliver raka vägen förbi Bernhardt, Näsén, landslags-Winberg och Stanley Cup-Rundblad i hierkarkin?  

Confusius: Innan Huras anställdes var han väldigt ödmjuk och ville säkert ha hjälp att få till spelet i den svenska miljön. Problemet är ju bara att det visade sig vara bullshit. Hade det varit lätt att rekrytera så skulle givetvis inte lagen göra så många misstag. Stråhle, Hedberg, Garpen, Forsberg osv

*1921*: Då frågar man sig varför inte Svartvadet och Alavaara tog reda på det INNAN dom anställde Huras???

Herregud vad pratar dom om på intervjuerna egentligen, älgjakt???

Silly: ja frågan är vilket spår dom vill in på…

Foppatofflan: Nej för fan, inte Byström! Vi måste väl satsa på bättre än så?

Karln har ju ett kroppsspråk sämre än Jesper Lindgren!

Koff:
Kan dom hitta rätt spår tro🤔

Framnäs: jag vet, jag använder termen eventuell en till back för att folk ska förstå att det kommer att komma en toppback också.

{9315}: Winberg har väldigt liknande siffror som Byström i liiga så då bör Byström också kunna vara en uppgradering från Rubins :)

« · 2688481 · »