1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537556 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gewe: Känns ju nästan ännu mer WT med -ie ändelse

Rht: katter gäller här också, försöker hitta nån MoDo-koppling till det, men fantasin tryter, kattastrof i hjärnan just nu

{8225}: sant , Spelade tennis en gång och en kärring sprang runt och skrek Ricky. Till slut blev jag sur å frågade vad hon ville ? ?Inget jag ropar efter min hund ? sen dess är sett katter dom gäller

Rht: Har vi inte namn som en jycke hade lystrat till, fast ä mer kattmänniska dock

{6870}: Du menar Runar Söögard såklart, om Norge vägrar ta emot vår koranbrännare, borde vi få skeppa hem Runar till Norge

Gewe: Har sett en dokumentär kring detta. Donnie Brasco heter väl filmen, där en polis ska infiltrera maffian. Vill inte spoila, men är tveksam till att det hjälpte där och då..

Men 2 lysande exempel på att -ie är bra.

Ronnie Peterson, bilförare

Ronnie Hellström, burväktare

Gewe: Det stämde nog mer på 80 talet det där med y namn. Nu slutar de flesta fängelsekundernas namn på i och d!

{8225}: Kan man kringgå problemet om man väljer att att köra -ie stavning? Jonnie Ronnie

{8225}: Nej , inte Ronny:( .Ricky :) . Och jag ger mig du har rätt vi är allt lite småkriminella vi Y killar

Gewe: Conny är suputen, Ronny är bilrekondaren med tribals och Sonny gillar ninjas och går alltid runt med kniv

Gewe: Tror många advokater anlitas av Y-namn, fast å andra sidan, vem litar på en advokat eller mäklare ändå

{8225}: Skulla aldrig anlita en advokat, mäklare eller revisor som heter Sonny. Det ligger något i ser där.
Sonny Ronny Jonny är killar som håller på med bilvård alternativ säljer begagnade däck på Marketplace.
Plus om dom har en förkärlek till svärd och exotiska knivar och tribal-tattueringar

Rht:Ok, Ronny :) , inget illa ment, har y-namn själv. Men finns forskning på allt

www.dn.se/insidan/pojkar-som-fatt-y-namn-hamnar-oftare-i-kriminalitet/

Tom Topp: mer en lillebror kanske men men ;)

{8225}: fördomar bara fördomar

SPOODI: behandla honom med tillit och respekt, och du har en vän för livet! 😁

Tom Topp: Eller för all del, Glenn Berry, för den som gillar korgboll

{10522}: Nu blev ju Josh i princip förste-center och gjorde det jävligt bra, hyfsad tekare bl.a. Tror Woods och Aagaard trivdes med honom.

Men, visst ska Hinken in med 2 centrar, så vi klarar oss.

Mest trött på att folk dissar Josh, för att han inte är kvar. Lite som att Big Sam inte var så bra i Modo, säsongen innan han gick till HV.

Man kan vara objektiv, även om en spelare drar vidare

På vissa låter det som att vi tappat Anze Kopitar. Josh är en bra andracenter i shl.

Tappet av Tambellini och Johnsson kändes bra mycket tyngre. Där snackar vi klass-centrar.

Tom Topp: Klok och Timrå är en ekvation som inte går ihop dessvärre

{8225}: förekommer också som dubbelnamn, Glenn-Gary!

Tom Topp: Jerry vet man, men Gary? Blev nyfiken nu. Men föds man med Y-namn slutar det oftast i finkan

{5647}: Då tycker vi olika.

Confusius: några heter Gary också!

{10522}: Woods bättre än Dickinson???

{8225}: Heter inte alla i Göteborg Glenn, och jobbar i "Feskekörka"?

Confusius: Lehtinen är den överlägset bästa under säsongen. Sedan tycker jag Woods kommer på 2a plats, 36 pinnar första säsongen i shl är galet bra.

SPOODI: Klok kille! Honom ska ni vara rädd om! 👍

Confusius: Jag tycker inte att han var vår klart bäste. Jag tycker han var en av våra bästa, men Lehtinen var nog bäst och bakom honom var det flera som aspirerar.

Shangattay:
Tror du relationen går att lappa ihop idag när dom inte är lila? 😆

{10522}: Hur bitter du än är, så var Dickinson vår klart bästa spelare. Det gör ont som fan.

SPOODI: Du måste få din syrra på andra tankar!! 😆

Shangattay: Hade hon angett att hon älskade Färjestad för Jörgen Jönssons skull hade jag förstått er separation bättre. Men bjöd hon kanske på Löfbergs Lila också? Men hoppas ni är lyckliga på olika håll då

{8225}: Ingen idé att älta en spelare som lämnat skutan. Nu tar vi in en ny lirare till världens finaste klubb.

{10522}: Moget inlägg, det ska du ha cred för

SPOODI: I Tonåren hade jag en flickvän, född och uppvuxen i Övik, som hejade på Färjestad för att de spelade i hennes favoritfärg lila. Relationen var därmed dödsdömd på förhand.

Josh "dipp-rädslan" Danskenson är en gammal historia nu. Han kommer att passa bra i Wögles spygröna tröjor. Glas-psyke på den karln.

Samtliga lag har dippar.

{8225}: vår far har gjort det tydligt att Arvet ryker om man vänder MoDo ryggen

SPOODI: du riskerar din syster, bara så du vet, hoppas ni hittar en fin kompromiss dock

Koff: oklart, ska träffa honom först tänker jag han är ung ock kanske går att vända till den goda sidan!

Gurkan: Precis lyssnat klart, Underbart med en ledning som skippar alla floskler, dessutom punkterade han myten om Josh som svikare

SPOODI:
Ska vi skicka nån på han? 😂

Idag är en mörk dag, fick precis reda på att syrrans nya kille hejar på Timrå?. Blir mörkrädd

Nedsläpp Modo avsnittet är ute nu

Nucky: Alla lag behöver Goa Gubbar som både kan rensa fisk o dra några torra skämt. Att dom sedan inte heter Glenn får vi acceptera. Men bra med sista-gubbar som inte är gnällpickar, Laget framför Jaget råder i Övik när 3 Amigos styr

Nucky: Det skulle vara perfekt för Nieder att lånas ut till typ BIK och göra 40-45 poäng där nästa säsong. Men han blir nog kvar här oavsett vad som händer

Framnäs: Tycker han inte är i närheten av Nieders spelförståelse eller avslut.
Dock bättre defensiv.
Han har även Theo framför sig tycker jag. Blir trångt i 3/4

{10522}: Där tror jag alla håller med, varför inte ha kvar någon som köper den rollen liksom? Skulle vara perfekt.

Det märkliga för mig blir att han gör det (om det nu är så). Tänk dig att bli petad av Niederbach, när man väl får chansen istället för honom prestera på en högre nivå, och fortsatt bli kvar i den underordningen, där ingen av tränarna tycker att hans offensiv är på samma nivå som Nieder oavsett vad som skett i matcherna.

Stor kudos till EJK om han kan svälja en sån grej.

{10522}: Det är ett radhus. Minns lite svagt att det var en väg genom skogen man tog på väg till domsjöskolan och den ikoniska isbanan, innan de där husen byggdes. Måste ha varit runt 80...

Keriksson: ser gärna att EJK stannar. Härlig personlighet och är en perfekt 12/13-forward som accepterar sin roll. Ser dock inte hur AP ska få istid när Theo J nu steppat upp.

1.5 miljoner för ett hus? Reapriser där uppe i norr.

« · 2689501 · »