1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537555 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8225}: ahh han är inte särskilt bra, alltid arg och efterslängar. För dålig på ishockey

SPOODI: Spelare man aldrig skulle vilja ha i sitt lag

Kapitel 1:

Berglund jr Djurgården

Nucky: Brodin, Liss, Klasen och Kruger åldras ett år varje månad

SPOODI: Jo, det säger en hel del om hur pass svagt det här slutspelet är jämfört med de senaste åren.

SPOODI: Tycker många av de äldre har gått bakåt.
Brodin exempelvis som var det ultimata slutspels-loket ifjol är fullständigt osynlig i år.

{5647}: helt otroligt att djurgårdens gallerkedja kan vara deras överlägset bästa kedja med tanke på namnen i truppen

Koff: Billigt Mora-mål.

Tror det döms bort.

Elysium: försökte leta oxå, men tack!

Apropå ingenting. Det är faktiskt helt sjukt hur Skellefteå bara får upp sådana här backar som på beställning från J20. Vad är hemligheten för att de ser så självklara ut så tidigt? Hade gärna haft den här lyxen som de har.

Elysium: Hoppas detta är en början på bättre medial närvaro för oss som älskar MoDo. Jon behöver någon som hjälper honom med såna här inslag. Annars händer det ingenting

Elysium: Bäckström ser ut som Doktor Mengele här.

Koff: Får inte till å länka själv

Koff: konstigt med youtube search! Dyker ej upp än hur man söker. Gatt klicka direkt från deras länk.

www.youtube.com/watch?v=j_Wf7ZKGDcU

Smurfen:
Någon som kan länka till deras youtube kanal?

Verka som dom har även Youtube som kanal nu också 😀😀👏👏

Filmsnutt från MSA och dess tester ligger ute nu !
Uppladdat:

500x0-screenshot20240411-132637instagram.jpg

Silly: Hoppas verkligen inte, en one trick pony det där!

Gavelo:
En Spaning!
Är det Aagaard polare Joachim som Hinken väntar på som ersättare för Josh?
Sanny hyllade honom i dag i podden.
Kan bli en poängspelare och borde vara en smart värvning för ett SHL lag.
Han har ju grit och samma styrka framför mål som Josh?

{10015}: Absolut inte!

{10015}: +1

Grabbar i den åldern mognar väldigt snabbt hockeymässigt om dom får spela seniorhockey regelbundet.

Jag tror att Jacke har en bra chans att ta en plats.

Chamez: Fredrik Olofsson har absolut ingen anknytning till MoDo bortsett från en säsong här. När han flydde till IKO hade han precis skrivit på ett nytt kontrakt vilket rörde upp känslor hos supportrar. Med andra ord kommer han inte spela här igen

Mano: Svårt att tro att man tar en äldre spelare som Folin för en sådan roll. Wahlberg gjorde det ifjol, men då tvingades man till det i och med att vi hade så många låsta på kontrakt. Jag tror inte det är aktuellt den här vintern.

*1921*: Hinken nämnde i en bisats i senaste ÖA-podden att han kan tänka sig att ha spelare på kontrakt som lånas ut till HA som backup. Om det är rimliga ekonomiska förutsättningar så kan ju Folin vara en sån spelare.

{10595}: Att Norén statistiskt har lite speltid beror väldigt mycket att han fick ansiktsskadan tidigt i en lång match, vilket gör att den drar ned snittet väldigt mycket.

Chamez: Tror inte vi kommer se Fredrik Olofsson här igen. Har väl byggt hus nere i Ängelholm. Viktor känns det som att det finns någon enstaka procent chans till en återkomst i närtid ändå.

Det vore ju förbaskat häftigt om Victor Olofsson kom hem. Har inte gjort någon kanonsäsong där borta och har utgående kontrakt dessutom. En till med utgående kontrakt är ju Fredrik Olofsson i Colorado. En trippel Olofsson i första hade vart fint.

Victor O- Fredrik O- Jesper O

Man kan ju drömma

Gavelo: Om Hinken får in 2 backar till tror jag inte att Folin erbjuds nytt kontrakt. Gissar att det är därför Modo varken har förlängt eller sagt hejdå till honom än, samtidigt som de talar om en ELLER två nya backar till. Det avgörs nog av hur dyra centrarna och toppbacken blir. Gissningsvis har Hinken varit lika rak som alltid när han förklarat läget för Folin, och i brist på andra SHL-erbjudanden är Folin beredd att vänta i hopp om att få ett nytt ettårskontrakt med Modo.

SPOODI: 95% fotbollsfans som inte bryr sig nämnvärt. Nej hoppas att Mora eller Bif går upp.

Elysium: Ja, men skulle nog bli bandyVM-resultat om man hade USA och Kanada i 2 olika grupper. Men tufft att slå sej in i A-gruppen, speciellt om man förlorar mot Tyskland

Padrone78: Lag rankat 1-5 är grupp A, lag rankat 6-10 är grupp B. De spelar gruppmatcher.
Alla i grupp A till slutspel, topp 3 i grupp B vidare. Alltså ungefär som lag 1-8. Så lag 1 möter 8 (lag 3 grupp B), lag 2 möter 7 (lag 2 grupp B), lag 3 möter 6 (lag 1 grupp B), sen lag 4 mot 5...

Nog för Schweiz fått möta mycket svårare motstånd i grupp A med topprankade lagen, men skumt upplägg. Antar de är gjort så för det är så stor skillnad mellan lagen? Hörde kommentatorn kritisera upplägget.

Padrone78: Schweiz spelar i en s.k. A-grupp. Där spelar de 5 högst rankade lagen och alla är klara för kvarten.

Sverige(som är ganska kassa fortfarande, men ungt lag) spelar i en grupp B, där bara 3 lag går till kvarten.

Lite märkligt, men sånt är livet.

BTW….kan nån förklara hur i hvete man kan gå vidare till kvarten genom att förlora alla sina matcher? Schweiz, fyra torsk, 3-18 i målskillnad, hejsan kvartsfinal!

Tvåorna möter varandra. sverige får alltså Kanada, vad fan är det för upplägg?!

{5647}: Han har femte mest istid bland försvarare i sitt lag i slutspelet och åttonde överlag.

bollan123: Självklart borde han få kontrakt och kommer få en chans att slå sig in, men i slutändan tror jag att det kommer bli liknande som förra säsongen att han blir utlånad till något allsvenskt lag. Det är såna här spelare man vill ha som tillgång i organisationen, men han håller inte riktigt måttet för SHL just nu.

Som 8:e back i MoDo kommer han inte utvecklas särskilt mycket då han nog kommer få sitta på bänken och titta på stora delar av matcherna. Men vad vet jag.

Ser hellre att han jobbar på i allsvenskan och försöker förbättra sin spelskicklighet och offensiva produktion än att sitta 52 matcher på bänk i MoDo.

bollan123: Grsdin bekräftade i allehandas podd att MoDo anser att han bör ta en plats i höst. Nästan mest speltid i en klubb som är rätt nära spela en hockeyallsvensk final säger en del om hans kapacitet.
Jag tycker att han genom sin rörlighet kompenserar bra för sin fysik, men han får nog lära sig att spela pucken snabbare alltid. Han är väldigt duktig med puck, men måste göra bättre avvägningar under stress.

bollan123: Tror du inte han får en chans då? Du borde lyssna till Hinken i Allehandas podd idag då.

{10015}: Ingen har väl sagt att han inte ska få chansen?!
Jag uppfattar rösterna från i stort sett alla att dom hoppas han kan slå sig in i Modo till Hösten, så även jag!
Men jag har svårt att se det hända.

{10015}: Oavsett, tror Rundblad blir en viktig pjäs, men hoppas såklart Norén får chansen. Spelar ingen roll vad folk härinne anser, tror Karlin och Gradin ger han en ärlig chans att slå sej in i truppen, men han är fortfarande så ung att stor roll i allsvenskan inte behöver hämma hans utveckling på sikt

{10595}: Fast vad skickar det för signaler till juniorled om vi inte ger Norén en chans nästa säsong? Vad ska vi med en 30 åring i Folin som 7/8:e back med när vi kan sätta en junior som blivit fostrad hos oss och som dessutom spelar för 1/3 av pengarna i jämförelse?

Självklart ska inte Norén få något gratis bara för att han är fostrad i föreningen men han MÅSTE få en chans att i alla fall få tävla om en plats nästa säsong annars är vi helt fel ute. Med tanken på ryktena att Norén redan har förlängt med oss så antar jag att Hinken och Karlin tycker likadant förövrigt.

{8225}: Glömde att vi hade en premiär innan hemmapremiären 😂 Tar dock inte bort faktumet att det var den yttersta säsongsinledningen.

Gillar inte hur folk ”tror” att Norén inte kommer hålla nästa säsong och därför inte är så sugna på att ens ge chansen. Han är bara 20 år och otroligt utvecklingsbar. Framförallt så är han härifrån.

{10015}: Hur kan dag ett vara match nr 2? Minns inte det ynka PP-målet mot Luleå, men han gjorde drömmål innan, bara så du vet. Tror Rundblad blir en klippa kommande säsong

Confusius: Eller breda läderarmband med nitar på. Tunnhårighet är ett återkommande inslag så dom flesta kör på äggstuket i hopp om att bli byns Jason Statham

SPOODI: Diffare finns oftast på internet, där är dom störst!

{8225}: Jag skrev från dag ett, och matchen mot Linköping var dag ett. Sen räknar jag inte något ynka PP-mål mot Luleå.

{10015}: Jag tror inte Noren är en SHL-spelare och kommer inte vara på ett bra tag. Folin är nog fortfarande bättre än Noren. Problemet med Noren jag ser är att han är lite för ettrig och stressad i sitt spel samt är väldigt dålig i offensiv zon.

Han vill skyffla iväg pucken så fort som möjligt när han får den för att han är rädd att åka på kontring. För övrigt ser jag inte några kvalitéer i honom som inte finns i mycket större spelare som har samma spelstil. En sån liten back måste vara väldigt puckskicklig om han vill hävda sig i de större ligorna och då kan man inte bara skyffla undan puck när den kommer.

Noterade också att varje gång Mora varit i underläge mot Djurgården har han fått mycket mindre förtroende. Mest sannolikt för att han är en fullständigt defensiv back. Går det att ha såna spelare i ett SHL-lag? Skulle säga att MoDo behöver spelskickliga backar åt båda håll.

Jag tror inte att han kommer bli en bra SHL spelare om han inte utvecklar sina förmågor mycket mer, och det behöver han göra i HA några år till.

TickledDonkey: Ja, instämmer i att vi behöver fler fysisk-offensiva spelare. Som Alba då. Någon jag blev förtjust i senast han spelade i Sverige var Filip Ahl. Undrar om han utvecklat sitt spel ytterligare och kan vara drivande i SHL.

Han hade tekniken, fysiken, drivet och spelsinnet när han var i SSK.

{10015}: Du har glömt hans drömmål i en av de första matcherna då?

KB: Vi får se. Det som jag tycker var mest alarmerande var att han inför säsongen sa att han hade utvecklat ett tvåvägsspel från att vara en renodlad offensiv back. För att sedan från dag ett visa noll offensivt spel och knackigt defensivt spel.

Ja, han blev aningen bättre när han slapp spela PP, men jag tycker det är oroväckande att hans största styrka genomgående i karriären bleknat bort. Tyder på nedgång.

{10015}: Har velat ha hit Alba i några säsonger nu. Synd att han gick till FBK

Confusius: Gillar att Djurgårdens rutinerade verkar så trötta, sedan börjar myten om att bortalag inte kan vinna på Hovet , tunnas ut lite. Vet att det är nya förutsättningar på fredag, men håll för öronen, Mora gör det bra idag

www.youtube.com/watch?v=lka49gzN78E

{10015}: Precis, vet att dom är klara för andra klubbar, men jag menade den typen av spelare.

« · 2690548 · »