Snart dags för dårhuset IF mot ålderdomshemmet IF. Ska bli intressant å se vilka som gråter mest om domarna efter matchen. Jag gissar ändå på dårhuset IF.
JoJo2613: Riktigt surt som sagt att tappa Big Dick som var inkörd i kedjan. #BringBackVela om inget annat.. Kötta in vinster vet han ju hur man gör. Måste finnas namn som kommer loss snart om vi kan lägga +600,000 på två bra centersnubbar. Vattnet är ju gott och fint i Ö-vik.
Gavelo: Jo, Timell blev friad. I hans fall har det förekommit så sjukt mycket om man ska tro folk som varit kring honom att det ändå blev rätt bra att han plockades bort från den produktionen och branschen.
Men, det är en djävligt farlig väg att gå när folk döms utan några bevis.
Lika farligt som när vi nu i princip ska tillåta avlyssning utan konkret misstanke. Något man nästan bara ser i diktaturer.
Costanza: Hinken kommer aldrig vika ner sig i budkriget med Jasek så kommer vi sitta utan ytterforwards där i September och hoppas på att Olofsson kan göra 30 mål.
Costanza: Vi kan inte gå in i säsongen med en plan att ta in spelare längre in under säsongen. Kolla på Luleå o andra klubbar det är sjukt svårt o hitta kvalitets spelare under pågående säsong. Går vi in i nästa säsong utan ett i stortsett klart bygge då kan vi börja bli oroliga. Men fram tills september sitter jag ganska lugnt med all tro i Hinken.
Trilske: Ja, tror det är planen för att spara stålar till januari och att vi kan ta in en toppcenter + nån kreativ typ som Dima till att börja med innan vi spetsar till det mer. Våra backar kommer ju vara ett hot framåt...och säkert även bakåt kommande säsong :-)
{10522}: Det är egentligen inget försprång. de flesta klubbar fixar ju stora värvningar i dec/jan/feb. Samtidigt som vi hade en stor dip i dec/jan som gjorde till exempel att vi nu tappade Dickinson och får det såklart svårare att förhandla med spelare då allt pekade rakt ner i kval/ha
{10595}: Det är alldeles för tidigt o börja bli orolig haha. Alla ligor är väl fortfarande igång. Han har kontrakts förslag ute hos agenter/spelare o väntar på svar. Inte så mycket mer han kan göra just nu.
I början snackades det om det iallafall. 2 centar och en ny ytter. Och går man lite fint efter de 5-6 kontrakt han sägs ha ute så går det ganska fint in på 2 centrar, 1 ytter och 2 backar. Visst allt kan ändras.
Elysium: Fan att Dickinson skulle dra. Börjar bli lite orolig för nästa säsong nu. Ser väldigt tunt ut och Hinken verkar inte ha så mycket att spendera. Niederbach får kanske spela ytter.
Elysium: Ja, Foppa bredvid Sakic var ett alldeles för kort projekt tyvärr. Fick driva varsin lina istället. Kul där att se att de kunde stoppa in stora brunkare och slagskämpar bredvid, som fick öppet mål pga en ångermanländsk ung toppcenter.
{10595}: Lite snabbt tänkt: 1a: NY - NY - Olofsson 2a: Ranta - NY - Aagaard 3e: Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran 4e: Sebbe - Theo J - OP/Södergran Extra: LP. Tror personligen att Aagaard framför mål med antingen Ranta eller Olofsson skulle kunna göra mycket fint! Sen Woods och Vigneault tillsammans är bara bra, 3e länken där kan bytas ut osv. Huvudsaken är att Woods och Vigneault är tillsammans dem hittar varandra så bra.
EJK och AP finns det inte mycket plats till tyvärr.
Vigneault, Niederbach, Jakobsson, Lucas P. Det plus två stycken centrar till som ska in enligt vad Hinken har sagt. Behöver vi 6 centrar på fyra kedjor? Är det inte yttrar vi kanske ska leta om vi får in någon toppcenter?
Första: Ny Andra: Vigneault Tredje: Niederbach, Ny Fjärde, Jakobsson, LP.
Silly: Vi lägger ner detta nu mot Brett. Tuff jäkla tjej som anmälde och nog borde ha spöat gubben hårt. Bra av klubben att skicka ut att det ska vara stopp med sånt där nu! Helt klart annat för henne att vara ung på ett nytt jobb än att vara ute i fyllesvängen som gäst med kompisar på ett dansgolv..eller inte alls när jag tänker till.
Du kan väl ändå inte försvara fuskbyggaren Martin Timell. Och påstå att Lulu Carter som var starkaste vittnet och hade drabbats av honom vid ett flertal tillfällen inte var närvarande.
Eller var du med på festen i badtunnan eftersom du verkar veta vad som var sant Och en påhittat historia?
Ett övergrepp som han försvarade med att jag trodde inte att hon skulle ta illa upp!!?
Framnäs: Problemet är ju just avsaknaden av spelsinne... Vilket inte är lika enkelt att bara träna upp. In illar mig att han funkat kanon på mindre rink då han hamnat närmare lägen där hans dragningar och attack funkat. Här är det som att han allt för ofta gör en bra sak, men då är han inte i farliga zonen ännu så han måste göra nånting till och dör går han bet...
Bad_Brett: Du pratar i nattmössan! Ena gången jämför du med folkets dom och sen ska du jämföra med staten? Du kan inte jämföra från 2 olika håll. Jag tycker inte att mördare ska få en andra chans om inte omständigheter om inte det är av andra omständigheter än grovt.
Jag tycker det är ett vidrigt beteende från mannen i logen. Men du verka inte riktigt hålla med. Du verka tycka det är okej att smeka kvinnor när som helst. Jag har inte läst något om att du försvara tjejen.
Det här är mitt sista inlägg inom denna debatt. Men 1 år för ett sådant beteende är för lite. Han behöver söka vård! Och vill inte denna individ göra det, nä då tycker jag att straffet är för milt! Det finns föresten FUP på detta, om folk behagar att försvara herren och misstro tjejen. Gå in och läs!
Tyvärr är det alldeles för vanligt förekommande att en kvinna blir [påstått] utsatt för något, går sedan upprört och berättar om det för sina vänner eller kollegor, som sedan får agera vittnen. Men sanningen är att det bara blir en ekokammare.
Exempelvis var Tito Belltràns fängelsestraff rent justitiemord då hela domen baserades på 10 år gamla anekdoter. Även när Timell blev cancelled, eller när Anders Borg viftade med snorren på ett partaj, är exempel på situationer då de som har uttalat sig mest är personer som inte närvarade vid incidenten. Det är en farlig utveckling.
Sedan tvivlar jag inte en sekund på att den där gubben är en gris. Fick en chock senast jag käkade på Ulvö Hotell över hur vissa beter sig mot personalen. Men MoDo ska inte agera domare och bödel. Som J F K säger borde målet vara att markera "så här beter vi oss inte här" så att personen får skämmas lite och förhoppningsvis skärper sig.
Framnäs: Löser Söder 18-19-20p nästa säsong med betydligt bättre +- så är jag nöjd med honom. Har ju kontrakt tills 2025/26, så vi är fast med honom ett tag.