{10015}: Även om de bantar ner budgeten så kommer de nog mest troligt landa på kring 20 miljoner ändå, vilket sätter dem i toppen tillsammans med Löven. IKO har snackat om 15-16 i grund med potentiellt 5 miljoner till beroende på en del faktorer. nnEkonomiska toppskiktet blir alltjämt ganska oförändrat med Löven, DIF, AIK, SSK, AIK, VIK och SHL-laget IKO. Mindre klyfta bara.
Saleva: Tycker att Kopacka är för offensiv. Kan nog göra en hel del poäng men han kommer att få det mycket svårt när Rögle och Växjö ställer upp sin köttmur och det blir försvara försvara match.
Saleva: Jag är inte så säker. Han har liksom Kelleher en spelstil och är som klippt och skuren för den mer ostrukturerade ishockeyn i HA. Tror Kopacka kommer göra det helt okej, säg 20-25 poäng, men tvivlar på att han kommer ha lekstuga på samma sätt som nu. Tycker inte han har samma smartness som exempelvis Woods.
Vill brodin, klasen och rensfeldt bli ihågkomna för sina insatser i Djurgården så borde dom nog överväga att ge upp sina kontrakt.
Bör ändå kunna bygga ett ganska slagkraftigt lag om man portionerar ut deras löner till ett antal nyförvärv och omvandlar dom till en normal allsvenska lön.
Tjäna över 100k i allsvenskan är ju helt sinnes.
Minns när Jesper Ollas tjänade 70k/mån och man tyckte det var mycket.
Saleva: Djurgården är så utspelade det är sån klasskillnad att det nästa blir pinsamt.Kan bli spännande att läsa Djurgårdens forum efter en sådan här insats.
{5647}: DIF ät dessutom horribelt dåliga på att sortera gällande markering. Det händer precis hela tiden att man stirrar puck eller att två eller tre spelare går på samma kille så någon annan blir tokfri. Brynäs behöver ju bara hålla i pucken och vänta på väldigt stora misstag i DIFs försvar, för de kommer hela tiden.
DIF var verkligen inte nära att missa slutspel. Ett tag var man ju tvåa och sjönk tillbaka lite på slutet, men inte var man nära att missa slutspelet.
Zource: DIF är verkligen urusla. Helt utan farten ifrån ifjol. Mycket sämre forwards, försvarare och målvakter. Jag tycker att det är väldigt starkt att ens gå till final med det laget. Med detta laget skulle de åkt i semi i fjolårets HA.
Jäkla tråkigt det här Mögle. Snor vår bästa spelare storkukade dick mitt under pågående säsong och har köpt sig till all framgång i SHL. Nää, ett sådant lag önskar man ingen framgång.
Chamez: Det sätter jag pengar på! Goalofsson spelar i Modo till hösten 👍🏼 Skulle han göra ett sjukt bra Vm kan han kanske överväga ett nytt NHL kontrakt men annars blir det spel i Modo med storebror 😊