hompa90: Tycker widebro får för lite kredd gälande hantering av ekonomin. Han är fantastisk på det. Hoppas han stannar länge i Modo. Även hatten av för honom.
För er som inte lyssnat, utan den här mannen hade inte MoDo varit där dom är idag, vi var i stort sett bankrutt då vi ramlade ur SHL våren 2016. Fantastisk ledare för vårt MoDo, kung Widebro!
{10015}: Minns att priset delades ut redan på 80-talet (säkert ännu tidigare), visste inte att det fanns kvar. Kollade upp det: Priset delades ut från säsongen 1962/1963 men lades ner efter säsongen 1977/1978. Priset började åter delas ut från säsongen 1997/1998 Tidigare modoiter som fått det är Kaberle, Weinhandl
Oskarshamn hade flest för att de var ganska miserabla. Sen finns det ingen tydlig koppling mellan tabellplacering och utvisningsminuter. Det är inget nollsummespel, det är bara Näsen som måste tuffa till sig och inte låta motståndarna skjuta.
{10585}: Ja, eller möjligen är det din otrevliga framtoning och nedvärderande omdömen som får folk att tolka dig som ett troll, även om du kanske bara är grovt missförstådd.
Tarasov: har t.o.m. drömt om letter så här är mitt förslag. Rubins,Jelisejevs,Gudlevskis , Tribuncovs, Marenis. Har fortfarande inte kommit på den sjätte så tar med skidskytten Rastorgujevs då. Vägrar googla men den saknade bode vara några år tillbaka i tiden Ber om överseende med ev. Felstavningar. Dock inga medvetna
"Kan vi hitta en super spelare som gillar byggkonsulta så kan jag köpa den o låna ut för en mindre peng. Han kan hjälpa mig mellan träningarna o matcher o dra in pengar, De pengar han dra in går till hans lön och Modo få låna för halva pengen. Kanske mindre och till o med!
Om han kostar 400 tkr i månaden så kan Modo låna han för 100 tkr, han dra in 250 tkr i månaden åt mig och jag sponsra 50 tkr."
Koff: Hoppas uppgifterna om att Rundblad tränar hårdare än någonsin stämmer. Vi behöver hans fulla potential. Vore framförallt väldigt kul om vi fick se den offensiva Rundblad igen.
Marrdin: Sanny har äntligen insett det många sett väldigt länge och retar sig på. Jag tycker att Sanny och TV4 är högst medskyldiga som uppmuntrat allt det där. Det är ju bara bisittare och experter som hyllar det där med kampen framför mål, screening, boxa ut och allt förbannat. Dags för en av de största syndarna att vakna, men lite lär förändras när medialandskapet är sådant.
{5647}: Offensivt var han en flopp. Visade potential i början men sedan försvann han helt. Nog för att han blivit omskolad, men gör man 50 poäng på 55 matcher i SHL så bör man åtminstone kunna spela lite powerplay. 12 poäng är riktigt, riktigt svagt.
Som jämförelse gjorde August Berg 11 poäng och var +5.
{10585}: Det är inte det vi ska fråga. Det som är intressant är vad han vill bli kallad. Så vi ska fråga vad han vill bli kallad. Vilket är en oerhört dum fråga då alla skriver Niederbach.
{5647}: största problemet i boxen är att ingen attackerade backarna, eller gör det för sent. Som du säger va det stora yter att åka in ohotad på. Vi har tidigare attackerat hårt och haft strålande boxplay, fast det är ju några år sedan. Brara att titta hur vi gjorde då.
Bad_Brett: Det är klart att boxplay måste bli bättre. Vi har haft periodvis dåligt boxplay under hela perioden under Karlin känns det som.
Det var långa perioder i vinter vi hamnade alldeles för långt ifrån motståndarna i egen zon, så de fick massor av utrymme att spela runt medan vi blev trötta.
Flera värvningar blev inte så bra som vi och säkert ledningen hoppades, men att kalla exempelvis Rundblad flopp blir bara löjligt. Han fick spela kontinuerligt och tillförde helt klart. Inte som den försteback vi hoppades såklart, men vi hade varit ett sämre lag utan honom och flera av de andra.
{5647}: Fast att ha sämst boxplay i hela världen är ju ändå en bedrift. Det är ju uruselt hur man än vrider och vänder på det.
Det faktum att vi trots detta, i kombination med en obefintlig förstakedja, ändå var en hårsmån från att gå till slutspel, bådar dock gott inför framtiden, då vi knappast kan bli sämre på dessa bitar.
Det kommer att få konsekvenser för Finland, du fimpar inte en MoDo-spelare bara sådär!
Hade sett fram emot att "scouta" honom och True under VM.
Först gången på länge jag kommer att kasta ett getöga på VM.