1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530804 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: det är det väl knappast nån som tycker. Kärnfrågan är ju hur man ska lyckas. Det där är ungefär att säga till ett barn att upphöra med ett problematiskt beteende när dom inte har lärt sig att göra rätt.

SPOODI: har vi hört nått om vad det ekonomiska resultatet blir denna säsong?

SPOODI: Oh herregud...fram med högrepen!

SPOODI:
Då skall vi inte ha någon styrelseordförande under en period? Låter inte så klokt.

Sen tycker jag det blir för vagt att prata om kravbild övergripande. Det kan vara så att kravbilden är för låg men vill jag gärna se att det preciseras. Exv tillåter vi att spelare festar under säsong, är träningsmängden felaktigt. Vad är det för kravbild som skall förändras.

Tarasov: blir ett framtida problem får bli en extra stämma. Vi behöver ändra kravbilden i MoDo. Inte okej att vara ett jojolag

Monno:
Sitt lugnt i båten!

Tarasov: Bra fråga för inte hört något om annan tänkbar kandidat... Men det är ju svårare än att bara skrika avgå så kansek inte lika kul.

SPOODI:
Finns det några andra förslag på kandidater?

Gå på årsmötet 23/6 nu avsätter vi Ulf. In med kravställan i föreningen
www.modohockey.se/article/ytlasx7-4ij6i1/view

Gamla härliga tider när Holma gick som klackledare nere vid rinken 😄😅
Uppladdat:

500x0-screenshot20250601-105535facebook.jpg

Joey LaLeggia är nu klar för Djurgården,

JoJo2613:
Georgsson skrattar åt Aftonbladets silly.
Om.Lasch till SSK...

SPOODI: Absolut! Den var mycket god! Fick 2 st nya halsdukar också!

Costanza:
Borde inte Hinken kolla med Emil Larsson.
Bra storlek, Rivig och kan nog producera bra på HA nivån.
En perfekt kille att sätta i 3: e linan.
Rutinerad och bra stöd för Gästrin och C.N.
Och här kommer poängen han har spelat med Carl Mattson förut .. i Luleå!
Men det skulle kunna funka med att han byter plats med M.C och Svetlikoff får Linus och Emil som yttrar,
Då blir det SHL tyngd i den kedjan!
Och får Hinken in A.L så finns det en till koppling där...😁

JoJo2613: fick du Hamburgare?

Smurfen: Nu kör vi. MoDo har fattat grejen nu. Killar med skägg.

Costanza: Å Jesus dynglukt på det !!

Smurfen: Kall korv och varm öl på Teg. Nu kör vi HA 2025/26!

JoJo2613: Kung !!

Smurfen: Förlängde mina 2 säsongskort dagen dom släpptes! Jag var på plats i kön utanför arenan!

Så där ja , då är Ståplatskort inköpt !!

Hoppas fler har hängt på eller kommer att gör det !

Arenan skall färgas rött till hösten också 💪💪

Tarasov: #Olli4Ever

Costanza:
På forumet är han iaf odödlig ett tag till

Tarasov:
Det har räckt att formulera honom så här:
Han trivdes i Modo och stan.
Men det var inte ömsesidigt 😂

Tarasov: Andraåret blir nog tufft för Olli där i Sundsvall. Han hade ju sånt tryck i åkningen på träningarna förra säsongen!

Gör gärna jobbet att recensera artiklarna istället för att klippa för stora textmängder.

KulltorpsOlli: Dom kör med "spendera nu kommande utgifter får vi ta då" taktik. Där dom kalt räknar med att supportrarna löser det om dom själv inte gör det.

Nucky: Löven och Leksand - "det viktiga är inte att ha pengar, det viktiga är att kunna spendera det man inte har"

JonathanF: 2023 som dom här siffrorna kommer ifrån så var vi i HA halva året och SHL andra halvan typ. Så det säger inget om lönerna dom hade den gångna säsongen.
För Karlins del så ingår säkert en bonus för avancemanget. Men Hinkens lön är lite förvånande.

Jan-Erik : Bor man i Sverige så skattar man i Sverige oberoende vart man får lönen ifrån. Så Gradin tjänade inte mer under 2023

JonathanF: Gradin jobbar väl fortfarande för Colorado deltid och den delen av lönen kanske inte syns?

SuneMangs: Tacka nej!

Randy Marsh: Stevens skulle till Tyskland, enligt Expressen.

Randy Marsh: Sveriges bästa sportchef slår till igen och handlar för pengar dom inte har.
Låt dom hålla på

Björklöven söker nu tydligen kapital till en spelare. Undra om dom har Stevens på g..

Lönerna för en del Öviks-profiler är upplagda på ÖA. Lite förvånande att Gradins lön (671 400) är ungefär hälften av Karlins (1 330 000).

Det skulle vara kul att se lönerna för spelarna i årets haveri till lag, men då många skjuter fram till pensionen av skattemässiga skäl blir den taxerade inkomsten missvisande.

www.allehanda.se/2025-05-26/lista-sa-mycket-tjanade-50-profiler-i-o-vik/

JoakimE: Hahaha :-)

Det skumma i ditt svar är ju att man kan misstolka det som ironi...
;-)

KulltorpsOlli: Skillnaden är väl att det är fint att spela för en anrik klubb som Modo, det är mer än ett jobb. Man är utvald av självaste Hinken att serva denna klubb och skjuta pucken mellan benen på den burväktare som löven behöver offra för stunden. Det handlar om så mycket mer än en lön varje månad, jag förstår att Timråiter inte kan sätta in sig i detta men det är okej ni får snart fullsatt igen när Modo kommer till SHL 26/27.

Framnäs: Och vad tycker du om alla anställda på olika företag som helt plötsligt säger upp sig då de fått erbjudande från andra bolag som är bättre?

Jag tycker er hetsjakt på "förrädare" går lite långt. Hockeyspelare är ett yrke, precis som andra yrken för spelarna.

Här ställer man bilen på IKEA parkeringen å ut av alla bilar så ställer man sig bilen bakom kungen från Åsele 😅😅

Bilden blev inte som jag tog den 😅😅
Uppladdat:

500x0-20250523181416.jpg

Framnäs: jag köper din poäng om att man ska backa upp sitt snack. Men det är ju fullt möjligt att bry sig om en klubb men i slutändan prioritera karriär högre. Jag tycker absolut inte Asgard har gjort något för att förtjäna skit från modo inkl supportrarna. Tvärtom, unnar honom framgång. Hade varit annat om han lovat att stanna och sen bryter det löftet. Men nog om dansken.

Framnäs:

Aha, missade att det bara var din personliga uppfattning.

Sen är det såklart svårt att avgöra exakt vem som fick mest skit. Jag reagerade väl egentligen bara på din formulering om att "ingen brydde sig nämnvärt", vilket inte riktigt var hur jag uppfattade det.

Sen har det ju också varit ganska tydligt att mycket handlade om _när_ man aviserade att HA inte var aktuellt. De med starkast MoDo-koppling som sa det tidigt (när vi var som mest sårbara) fick nog en extra släng av sleven oavsett vem det gällde.

Woods kan jag nog delvis hålla med om, eftersom mycket talat för han skulle kunna bli kvar, men i slutändan kändes det ändå som att han aldrig var särskilt nära.

Trilske: Va, fick han det på allvar? Minns ej det, men personligen var jag bombis på att han lämnar. Så har själv lagt noll energi i det, då det var lika givet som att Bernhardt skulle dra vidare.

Tycker det är värre med de som låtsas vara öppna mot klubben, t.ex. Woods som hade gjort klart med HV och därför inte ville gå ut med det för tidigt. Så leker han med alla supportrars känslor och lurar även klubben om att det kanske kan gå. Genomvidrigt.

Framnäs:

Fast det där stämmer väl inte, alls.

Niederbach fick väl mest skit av alla trots att det (med tanke på hans ålder och NHL-ambitioner) egentligen är mest förståeligt att just han valde att stanna i SHL, i synnerhet efter hans utveckling och topparna han visade under säsongen, där han nådde en ny nivå i sitt spel.

Tror f.ö. att Jeppes uttalande om "hur hockeyn ser ut idag" egentligen mest bottnade i den kritik som riktades mot en spelare som nieder.

Framnäs: Hockey hade inte vart något utan supportrarna. Precis som all idrott. Detta behöver vi göra det vi kan för att påminna spelarna om sina val. Tycker att bygdens grabbar har ett större ansvar än tex Aagaard. Tycker det är rätt att spelare som Norlinder, Niederbach och LP ska få veta och höra att supportrarna ifrågasätter deras klubbval.

Sen tycker jag inte nödvändigtvis att det var felbeslut av dom att lämna. Men dom ska veta att det är i Modo de hör hemma och inte i Brynäs eller Frölunda. Det är vårt jäkla ansvar att göra det vi kan att bevara klubbkänslan

grimiss: Det är väldigt enkelt sånt här. Är man i den sitsen så säger man inget om att man brinner för nån klubb, eller vill vara på någon särskild plats. Man är neutral och kylig a la Niederbach. Alla vet att den sistnämnde hoppar dit han kan få ut max exponering för stunden, och därför bryr sig ingen nämnvärt när han lämnar heller. Att man hoppas Aagaard skiter ner sig i Skell ser jag som självklart med tanke på allt falskspel och löjliga bortförklaringar.

JoJo2613: fast de flesta elitsatsande spelare inom alla idrotter vill väl självklart spela på högsta möjliga nivå med max utmaning? Känns som folk inte fattar vilken skillnad det är för en idrottsman att spela i b-ligan jämfört med SHL som ju rankas i absoluta toppen internationellt

Uppladdat:

500x0-screenshot20250523-132355chrome.jpg

« · 2885609 · »