1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532224 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66:
Vill du att man skall kommentera det där med att du är en idiot........

Metal Guru: Jag är en idiot...

Nu är det reklampaus i sen kväll med Luuk...

mike66:
Jag vet. Det finns en slovak som heter Homer. I efternamn.
Jan Homer. Alldeles nyss klubbkompis med Gossen Hossa.

Paddan: Kolla in look aliken på min pres. Lite Grå-Hardy o lite Sasha eller?

Nu så måste jag bara ila så att jag inte missar sen kväll med Luuk...

[bild]www.solla.vilhelmina.com/elvis1.gif[/bild]

mike66: Äh, jag vill vara med och gissa jag med...trots att jag inte heter NuMo...

Jag tror på farbror Lugg himself. Mr Simons som väl snart låtit tillverka träskor av guld.

NuMo: Jo här är det fest. Gissa vem den här håkkygubben är...? Äh, nu börjar sen kväll med Luuk. Måste ila igen, vill inte pissa Sasha och Tim...

[bild]www.solla.vilhelmina.com/simpson1.gif[/bild]

knaskamilla: Har ni fest eller?

65selander:

Iblandärdetdumtmedmellanslag,iblandärdetinteallssådumt.

NuMo:

Party, party...

NuMo: Nä Ove lekte med er sista matchen...

Tat lungt nu med din hemma gjorda saft, kvällen är ung.

knaskamilla: Du är helt enkelt inkompetent, precis som jag sa.

NuMo:

Åfan. Det borde man nästan ha kunnat gissa.

65Selander. Knappast porslin i alla fall, han är ju förhandlingslamad.

knaskamilla: Du är otroligt nära, men långt ifrån sanningen. Om sanningen skall fram så är det ingen hockeyspelare. Det är en påhittad och tecknad figur som är animerad.

NuMo: Jag tar en liten pisspaus nu, ska käka lite pissa med familjen...

[bild]www.coolabah.com/ausblog/marie/pissa.jpg[/bild]

Vi skrivs senare i natt...

65selander: Fick nyss en bubbla av difzi där hon påstår att pissliraren skulle likna Zäta? Haha - det är ju inte ens likt...

NuMo:

Hmm. Det ser ut som en TIKare. Eller, vänta...Djurgårdare? Eller, få se...när jag tänker efter ser det faktiskt ganska mycket ut som en Luling. Eller...jag vet inte.

mike66: Till skillnad mot många andra så klarar han av två saker iaf, gå och pissa samtidigt ;-)

NuMo: Jag chansar på Ove Porslin...

mike66: När vi ändå håller på så kör vi en frågesport.

Vilken hockeyspelare är det här? Är man inte helt inkontinens så borde man lätt kunna gissa.

[bild]www.anyfun.net/animation/gifs/adultgif10.gif[/bild]

NuMo: Ja e på ja - vi kör väl lite Brynäsinspirerat i natt...

[bild]louise.poppyfield.net/images/catdance.gif[/bild]

mike66:

Vi får väl festa natten lång i vår ensamhet här tillsammans på HS.

[bild]www.anyfun.net/animation/gifs/animatedgif1.gif[/bild]

NuMo: Bra att du är expert, det är inte jag. Men tänka logiskt kan t o m jag lyckas med ibland.

Fråga; vad ska vi HS:are göra ikväll/natt?

[bild]www.vasabryggeri.nu/bilder/laskhistoria_2.jpg[/bild]

mike66: Jag råkar vara expert på brynäsingst beteende i slutet av frustrerade matcher. Jag kan med säkerhet säga att den passningen inte var någon passning, utan helt enkelt ett försök att lägga bollen djupt i zonen meddels snedspark ställde han naturligtvis alla logiskt tänkande människor.

mike66:
Tack miike, det känns onekligen bra, Brynäs stormar fram på alla fronter just nu. Alla frågar sig, är detta början på ännu en ny Brynäs-epok med femton år av total dominans?

Troligtvis ja, säger jag.

Frisco: Grattis till cupsegern. Roligt också att en Brynäsare fick slå den avgörande och förlösande passningen till 4-3. Jag unnar honom verkligen lite framgångar.

Nygatan Cupmästare!
Nygatan - Nolby FC 4-3 (1-1)

Final i Coupe Curva Nord II
Xpert Arena (Neutral) 2004-11-12 12:00
Domare: Hans Grüber (S5, H9)
Matchsponsor

7 0 - 1 Långskott: Målskytt är Eddie von Schreeb assisterad av Didrik Robertsson.
28 Didrik Robertsson i Nolby FC blev varnad.
35 1 - 1 Skott efter hörna: Målskytt är Mario Iwarsson assisterad av Hans-Åke Gerhardsson.
51 2 - 1 Nick på inlägg: Målskytt är Roberth Netterstedt assisterad av Joel Warg.
54 2 - 2 Långskott: Målskytt är Pontus Pehrsson assisterad av Mika Lund.
56 2 - 3 Nick på inlägg: Målskytt är Pontus Pehrsson assisterad av Mika Lund.
67 3 - 3 Skott i straffområdet: Målskytt är Muamer Obradov assisterad av Roberth Netterstedt.
74 4 - 3 Nick på inlägg: Målskytt är Roberth Netterstedt assisterad av Olle Westerlind.

Bollinnehav: 61 - 39 (58-42)
Chanser: 9 - 4 (2-2)
Matchens lirare i hemmalaget: Roberth Netterstedt
Matchens lirare i bortalaget: Mika Lund

kärran & Gusse:

Vad snackar ni om? När gjorde Lundqvist en tabbe i går? I samband med målet?

Gusse:
Håller med dig, inte kommer man att tjata om den tabben. Det kanske bara var så att pucken råkade stuttsa till. Det är säkert inte det lättaste att se allt, när man har en mask framför ansiktet och en massa spelare som bökar framför en.

westerlind:

I helgen, se länk >>

westerlind:

Nej, men nästa helg ska jag till Umeå.

Se länk >>

westerlind: Åk inte dit du bara. Det blir alldeles för dyr telefonräkning i så fall.

knas:
Ska du dansa i helgen? 66Berglund säger att det är dansbandsforum i Vemdalen. Låter onekligen lockande - Tror en midsommar på Kornsjö eller en kväll med Curva Nord är som ett konfirmationsmöte i jämförelse.

Se länk >>

knaskamilla: Ojj vilka stjärnor!!!! dom får säkert skriva massor med autografer......

Gjorde lundqvist en salo ?? eller var det bara sånt som händer!! Kanske inte ens var ett misstag! MEN Hadde Salo gjort det så vet vi att det varit en tabbe.....

Frisco:

Går inte Sundsvallsborna och ser på hockey där nere?

knaskamilla: Nä, förutom Tobbe och Jocke kommer det att finnas representanter för två andra storebröder i två andra sporter. Västernorrlands grädda bland elitklubbar tillsammans på ett evenemang. Ser inget konstigt med det. Det vore däremot konstigt om det slängdes in några representanter för någor brögäng.

knaskamilla: Kul när de samlar ihop spelare från länets populäraste lag i olika sporter på ett ställe.

...är det inte något knepigt med det här?

"Nu på lördag, 13 november, kommer Tobias Enström och Joakim Lindström besöka MQ:s butik i centrala Sundsvall som firar 10-års jubileum. De kommer att finnas på plats mellan klockan 12,00 till 14,30 för autografskrivning och aktiviteter som hockeyspel m m. Förutom MODO Hockey deltar även Sundsvall Dragons och GIF Sundsvall med spelarrepresentanter."

Poffa: Som vanligt har du fel. Med Näslund i laget blir vi om möjligt ännu sämre, och de andra lagen drar ifrån yttrliggare. Den karln har inte lyckats med någonting i en svensk tröja. Utan uppbackning från ett halvdussin testosteronstinna alfahannar från de kanadensiska utmarkerna, så är han värdelös. För det har läst i kvällspressen, så det så!

Ta hit grabben bara!

Lumber Jack:

Härlig inställning, LJ. Att de övriga lagen blir bättre gynnar bara oss. Innerst inne hoppas jag inte vi förstärker med Nazzy då det i praktiken innebär att vi får det svårare att slå övriga lag.

Nikki: Fantastiskt vad det värvas, ES blir bättre och bättre. Det gynnar helt klart MoDo som alltid har haft problem mot skitlag.

Jävla helvete. Marian Hossa debuterar mot Modo om en vecka. Jippi

knaskamilla:

Äääh, de turas ju om att stå framför spegeln, fattar du väl?

...undrar om personerna i den länkade artikeln börjar bli less på att posera sådär snart?

... så är det hårda bud för en gammal utflyttad nolaskogsare här uppe i Republiken. Är det månde Brunflo-casuals som är igång? (Skoterkänga, Ski-doo jacka och sjysta termobrallor, gärna fejkgore-tex, är det som gäller.)

Boork i farten igen, skall Coacha Almtuna. I sin första match får han möta Skellefteå (Wernblom och Söderberg), jag tror på vinst för SAIK.
Boork kanske får lite mindre tid att skriva ihop utstickande artiklar nu.

NuMo:

Jag tror att du som förälder har resten av deras liv på dig att försöka påverka dem.

knaskamilla: Då har man alltså ett antal år till att försöka påverka dem på som förälder.

NuMo:

De måste nog fylla tretton först, plus att de måste göra egna val. Jag skulle nog inte räkna dig till missbrukare i den meningen att dina barn far illa av det, dock, men det är ju hur de känner som spelar roll...

Om du ändrar dig är du naturligtvis välkommen som medlem, men jag tror du har rätt - håll dig till kyrkan.

« · 453960 · »