1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532478 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:

De dricker väldigt mycket te i Skottland, faktiskt.

Frisco: Äh, jag tycker att jag också hade rätt med mitt "Skottland". Då Skottland ofta betraktas som ursprungslandet för både golfsporten och curlingsporten.

Fast jag får väl nöja mig med att titta på mitt fina MoDo-standar från 60-talet och drömma om bättre tider.

knaskamilla: Nästan rätt. Båda har en tee. I golf slår man ut från tee och i curling ska man komma så nära tee (boets mittpunkt) som möjligt.

Frisco:

Hmm. Golfte och curlingte?

knaskamilla: En ledtråd är Earl Grey. En annan Jasmine.

Frisco: Skottland, förmodligen.

Frisco:

Golf-EM spelas på Foppas bana 2008?

knaskamilla: Vad har curling och golf gemensamt?

Lumber Jack: Ok...fattar galoppen! Fast undrar just vilka gb:ar du syftar på...*hmmm*..?

rupert: Inte särskilt mycket mer snarstuckna än moderatorer i andra gästböcker. Såna där inlägg hade nog också blivit bortmodererade i TIKs gästbok om det hade handlat om TIK, kan jag tänka mig.

Fast, det är klart drygt hälften av alla inlägg i TIKs gästbok brukar ju behandla MoDo, av någon knepig anledning.

rupert: Inte ett dugg, skriv gärna samma inlägg igen i denna tråd. Vi sysslar inte med censur, däremot trådsanering. Ge och ta gillar vi här. till skillnad från vissa andra gästböcker.

Paddan: Hoppla...är ni lite snarstuckna härinne...*L*...lite sura miner nu när verkligehten grinar "real-modo" i ansiktet. Plocka bort inlägg bara så där...

knaskamilla: Hmm, det där Curling för äldre, eller vad det nu hette, det trodde jag var det fenomenet som uppstår när man bonvaxat golvet på äldreboendena.

Lumber Jack:

Culingföräldrar eller kulingföräldrar? Eller curlingföräldrar? För övrigt tror jag mig veta att varken Stefan, Niklas eller han Granberg har några föräldrar som pysslar med curling. Ja, sporten alltså. Vad den fjärde killens föräldrar gör har jag inte den minsta aning om.

Förresten så sopar man inte till folk i curling, man sopar isen.

knaskamilla: För att lägga mig på den givna nivån. Slår de sina culingföräldrar då?

(Curlingföräldrar = ett fenomen den eminenta samhällsreporten Malou von Siverts sprang över och därmed kunde göra ett flertal program om. Där kunde hon i vanlig ordning tala långsamt med djup röst för att ge sken av ett välutvecklat intellekt, vilket vi alla föll för och uppskattar... Länge leve TV-licensen!)

Frisco:

Men hallå - 2008 kommer lag Niklas Edin att dominera stort. Då är de ju inte ens juniorer längre.

Frisco: Stensäkert... Sicken Hergerforsare du är Frisco.

knaskamilla: Tyvärr är det inte nån förbundskapten som tar ut lagen till de stora curlingtävlingarna utan man måste vinna uttagningstävling och då är det inte så stensäkert vilka som går dit.

AM: Hehehe, ok, lätt att tänka fel ibland. Fast det är klart, man kunde ju höra en och annan fiskmås på läktarna, så jag borde väl anat oråd.

Paddan: Nej nej, sopor och att sopa är inte samma sak.

Frisco:

Hurra, hurra, hurra. Då får folket gå man ur huse för att se bygdens stora hjältar vinna EM-guld.

Paddan: ...eller var det kanske SM jag menade...

Frisco: Märkligt, jag som trodde att de spelade Curling-EM i Globen igår.

Curling-EM i Örnsköldsvik
SOFIA. Sverige och Örnsköldsvik tilldelades på tisdagen arrangemangen av 2008 års europamästerskap i curling. Det beslutades vid Europeiska curlingförbundets årsmöte i Sofia i Bulgarien. Örnsköldsvik fick arrangemanget utan konkurrens sedan huvudkonkurrenten Skottland avstod sin kandidatur för att i stället satsa på 2009.
Curling-EM 2008 skall arrangeras i den nya evenemangsarena som för närvarande byggs i hamnen i centrala Örnsköldsvik och ditt ishockeylaget Modo sedan flyttar sina hemmamatcher.
TT

Frisco: Hmm, framfördes nationalsången genom att spela på vattenglas, eller vad var det för oljud...

mike66: >>>Jag var till Kramfors i dag...

Jag var i Gallsäter idag. Åkte bil med en från Sollefteå.

westerlind: Precis, var var vi? Ja just det ja. Blubblubb...

Handen på hjärtat - Pyyyysssssccchhhh, en Norrlands Guld - nationalsången...!

westerlind: jag trodde jag inte behövde vara konstruktiv här??

slashpuppie:
Usch, det var ett fult personangrepp. Har du inget konstruktivt att skriva så kan du väl prata med dig själv istället?

Dream Team: haha, så sant ;)

slashpuppie: Men dom är ju på helt rätt plats för att göra just det! ;))

mike66&westerlind: ni snackar så mycket skit ni två!

westerlind: Det där är bara en myt. Som du säkert redan känner till så är jag TIK:are och mycket smartare än världens alla Brynäsare o MoDoiter - together dårå...

mike66:
...och jag fick hjälp av en kille från Prästmon idag. Han var nybörjare på sin arbetsplats - och modoit. Fast det var ingen större överraskning: Kunniga människor är som alla vet Brynäsare.

Jag var till Kramfors i dag...

knaskamilla:
Eller det kanske bara är en konstig Obsut historia, man vet inte vilken säsong det är meningen han skall dit?

Frisco:

Undrar om det är som i fallet Steen, men tvärtom? Johansson tror att han är klar, men i själva verket luras Blåvitt bara med honom?

Frisco: Hmm, kommer han bli förvånad när flyttbilen svänger in på kamratgården, eller har dom bara fått torsk i servern?

Lumber Jack: Trots att jag aldrig sett Nybro spela så är jag till 100% säker på att de gör samma sak.

Lumber Jack: Tja, man kan ju tycka att domarna borde se skillnad på när det är tio man på plan respektive när det är sexton man på plan. Men ibland undrar man om domare går till särskilda ögonläkare med tanke på de saker de tror sig se, eller inte se.

Paddan: Alltid trevligt när Martin Ljung får göra comeback! ;))

Poffa: Det måste ju se extra lustigt ut när de möter Mora som anammat samma teknik.

Poffa: En klassiker från Farbror Frippes skafferi: Skridskobanan.
En mycket märklig frukt.

Paddan:

Så länge det inte är halka på banan så kan det nog gå.

Poffa: Hur sjutton får åtta man plats på en banan?

Sitter och tittar på Frölunda mot Färjestad. Blir bara förbannad då man ser dessa eviga Färjestadsbyten. Någon gång måste domarna inse att Färjestad byter som de vill. Sju eller åtta man på banan är inget ovanligt.

Jävla pajaslag!

Reportage om Botniabanan på Mittnytt nyss. Rallarna kommer visst upp till sommaren, så än så länge är nog inte westerlind vid Gålsjö om han går vilse och råkar hittar räls...

Frisco: Åke...förlåt..Husum-Jocke, blev väldigt röd i ansiktet direkt han klev in på isen. Undrar om det var för att försöka smälta ihop med Sjöbergs underarmar eller om han skämdes...

« · 467740 · »