1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532732 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:

Skall vi gå ihop och köpa samtidigt så han får något från alla kostcirkelns delar? Korv, bröd, räksallad och Trocadero. Sounds like a dinner, to me.

Poffa: DVDisar...hmm, är det något nytt påfund som ersätter konstfrusna anläggningar?

Poffa:

Oj. Han har aldrig sagt till mig att jag borde köpa korv åt honom. Fast jag har iofs bara fått fyra DVDisar sammanlagt, inte massor. Förresten kom jag på nu att jag nog hade lovat scimponken en Trocadero den här säsongen. Tro om det funkar, i stället för korv?

Frisco:

Det är scim som skall få korv, som tack för att han bränner massor med DVDisar till mig.

Lumber Jack: På tal om korv. Jag tror inte att Poffa bjussar på korv imorgon.

Frisco: När jag blir stor ska jag flytta till Corwen...

Frisco: Vad oerhört vackert det blir på svenska: "Sankta Marias kyrka, i en sänka med vita hasselbuskar, nära till en stridande strömvirvel och Sankt Tysilios kyrka och till en röd grotta"

Frisco: Intressant, har för mig att det ska vara det längsta namnet på en järnvägsstation.

Poffa: Jag är bara miljövänlig.

Frisco:

Prosit.

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch.

Salle: "Vissa andra spelare är gnälliga och piper för minsta lilla, till exempel Ove Molin. En sån förtjänar däremot ingen respekt."¨

Haha! Så sant så.

Salle: Fantastiskt att se. Jag som värnar om miljön och ej har reklam i postlådan ska trots allt hålla ögonen öppna efter den tidningen framöver.

Salle: hahahahah

Priceless.

Frisco: Apropå artiklar...

I "månadsmagasinet" Örnsköldsviksguiden som damp ner genom brevinkastet idag kan man läsa en krönika av Svartvadet.
Den handlar i stora drag om tjuvnyp och psykningar inom Elitseriehockeyn och hur det hör till sporten. Han berömmer och respekterar dessa spelare,som är retstickor, Han skriver även om deras betydelse för laget samt hur besvärliga de är att möta.

Han nämner några andra spelartyper som också är tuffa att möta. Större spelare tex Zdeno Chara, rutinerade såsom Tommy Sjödin...

Men sedan kommer de två meningarna som förgyller hela krönikan.
"Vissa andra spelare är gnälliga och piper för minsta lilla, till exempel Ove Molin. En sån förtjänar däremot ingen respekt."

Svartvadet visar än en gång sin storhet.

Frisco:

Det vackraste jag läst på mycket, mycket länge...

Frisco: Vilka fina artiklar i tidningarna idag.

"Från en chokladburk på östgötaslätten till en ingrodd liten lada i ett villaområde högt ovanför Örnsköldsvik.
Kempehallen – en doft från förr; en doft från en tid när svensk idrott uppstod vid bruk och verk i arbetarklass.
Jag kan verkligen älska det."

Mats Olsson är en vettig man.
www.expressen.se/index.jsp?a=233674

Lumber Jack: Artikel om Familjen.
www.expressen.se/index.jsp?a=233635

Frisco: Färjestadsandan, den är fin den:-))

Loob har precis meddelat att Bengt-Åke fått sparken.
www.aftonbladet.se/sport/0501/26/NOJE-26s99-FBK-928_368.jpg

Frisco:

Inte vet jag. Jag tänkte ju att någon annan skulle hålla koll åt mig... =)

knaskamilla: Har de inte lagt snacket om den där Arnason på is(land) ännu?

Kan någon tala om för mig ifall det händer något intressant i BIF-boken framöver? Tänkte att jag skulle slippa sitta och plöja alla inlägg... Intressanta saker som kan hända är typ att de växlar mellan att tro att de ska ta SM-guld till att tro att de kommer att ramla ur den här säsongen. Eller att deras nyförvärv går från att vara frälsare och superstjärnor till att vara nya Arnasons. (Jag har inte orkat läsa på sistone, men jag gissar att de ligger på nivån "SM-guld tack vare de nya superstjärnorna" nu.)

Hmm. Kul att Steen gjorde två mål. Det var inte igår...

Jag bara undrar av vilken anledning har Canal+ filmkamror i spelarnas omklädningsrum ?

knaskamilla: Den där tidningen är ju totalt jäkla värdelös. Bara en massa dyngfotboll. Blir så trött på all fotboll i media, det är alldeles för mycket i förhållande till intresse...

knaskamilla: Tja, det är väl ett slags historiebok om lärarrollens och institutionernas utveckling från 1600-talet fram till idag. Knepigt nog lyckades inte ens den få mig att somna idag på en oerhört "givande" föreläsning.

Paddan:

Är den lika spännande som den 500-något sidor tjocka boken "Lärarens värld"? I sådana fall får du gärna låta bli

knaskamilla: Nepp, det går inte alls för sig.
Eller jag kanske istället kan citera valda stycken ur den oerhört "intressanta" boken Lärares Kunskap...

Paddan:

Men kan du sluta avslöja det jag inte läst än? Hmpf! ;P

knaskamilla: Lite smålustiga spådomar av Lars Nylin om "Så blir hockeyåret 2005".

"Johnny Oduya och Per Ledin blir rumskamrater i Tre Kronor. En kväll ses de spela fia med cross-checking"

Paddan:

Meeen...jag har ju inte ens öppnat tidningen än...nu avslöjade du i förväg! =(

Förresten så hade de väl ingen vettigare att ta med, då Hinote inte hade dykt upp än? ;)

knaskamilla: Sportmagasinet har tydligen också skapat sin egen variant på Brasses fina lek där tre hör ihop och en ska bort, eller hur ska man annars förklara sidan med bilder på Boyle, Mowers!, Jokinen och Chara?

...idag kom Sportmagasinet med posten. Verkar vara mycket hockey i det här numret - bl.a. en artikel om Foppa och "kronprinsen" Zäta och en om "Hela världens elitserie". Hurra! Nu slipper jag kanske bläddra förbi tusen sidor tråkfotboll när jag läser tidningen...

Poffa: Idag kom den enda räkningen man längtar efter under året, medlemsavgiften. Kan det aldrig bli månadsskifte...

Frisco: Gamla Brynäs nu är vi fromma som lamm

Fair play (stats.swehockey.se/)

Linköpings HC
37 215 2 0 2 12,97

Brynäs IF
36 218 2 6 3 15,72

Luleå HF
36 254 1 4 1 15,92

Frölunda HC
35 211 2 7 3 16,06

MODO Hockey
36 284 0 7 0 17,72

Ett par härliga gamla länkar varav den ena är en reprisering.

Johan Norrman, Sveriges bästa offsideavblåsare!

www.vf.se/newvf/docs/visa_arkiv.asp?textID=747482

Den här är go den med:
www.vf.se/newvf/docs/visa_arkiv.asp?textID=554284

Djurgården slår på stort och satsar på den gamla Sollefteå spelaren Säcken.

Jag antar att DIF går upp redan nästa år.

65selander:

Jag är HELT oskyldig, kan jag säga.

knaskamilla: Vadå orättvist?!?! Ni går ju alltid minst 2st samtidigt så ni behöver jag bara hälften så många toaletter.

westerlind: Och jag ska sluta ctrlcctrlv:a Paddan.

knaskamilla: Vart uppfinningen för kvinnorna vägen, den rännan som hade någon typ utav slang och trattliknande sak?

AM:

Pah! Jag har minsann sett herrtoan. Ni har fler toaletter än oss, PLUS pissränna! Så djävulskt orättvist. Pissrännan klarar jag mig iofs utan, men ändå...

knaskamilla: Tror du vi killar har nåt så elementärt som element på våra toaletter. Där har vi nog också förklaringen till att det är så lång kö på damtoan, komma o klaga på att det finns så få. Pyttsan, sluta läs o gör det ni ska i stället.

Frisco & Paddan:
Jaja, ni får göra som ni vill - jag tänker ändå skriva "Metallurg Magnitogorsk".

Fisko:
Det är nog olika det där, har man ett vackert namn vill man självklart att det stavas rätt.

Frisco:

Det tycker jag garanterat att det gör. Fast så har jag ju iofs alltid brytt mig väldigt mycket om C eller K i mitt namn... Fisco står det väl förresten på elementen på toaletterna i Kempis? Jag tänker alltid på dig när jag ser de elementen, fast det inte är något r på dem.

Paddan: Jo jag vet att Omsk är ett lag. Metallurg Magnitorisk är ett häftigt namn. Kommer i håg när Anders Söderberg (killen som nu trappat ned i divisionerna) tacklade en ryss och studsade 4 meter tillbaka i en Europaligematch mot just dem.

Nikolaj Krasnikov är att annat kul namn. Han vann förresten kvartfinalen i Isracing-VM i Bollnäs nu i helgen. 10 heat, 10 segrar, trots namnet.

« · 496164 · »