1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545876 inlägg · 4160 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Japp, 8-2 nu..

Frisco: Det hinns nog med...

Dream Team: Utan psykologen hade det varit tvåsiffrigt.

Poffa: Nollan spräckt nu för SAIK tack vare ett tröstmål. Hade inte Skellefte anlitat en psykolog den här säsongen?

Och Leksand gör 2-0 borta mot Oskarshamn.

Frisco:

7-0 i numerärt underläge. Samtidigt gör Brynäs 3-1 borta mot Nyköping.

Undrar om det var förbestämt att Schtaan skulle byta målvakt efter halva matchen?

Poffa: Men nu har Skellefteå lyckats få in puckuslingen i mål.Dessvärre för Skellefteås del så var det i egen bur....

Poffa: 6-0 nu stackar werner

Portello:

Enligt Sportradion är pucken mantalsskriven i Skellefteås försvarszon.

Poffa:

5-0 til Mif nu. Det kanske är bra att Skellefteå vek ner sig så tidigt i år, nu får dom ju slå ur underläge de två sista omgångarna.

Poffa: Haha, och det var den pluspoängen i form av en fin målskillnad.

Poffa: Och nu är det 5-0.Kan bli riktigt pinsamt detta för västerbottningarna.

Dream Team:

4-0 till Malmö nu. Heja SkAIK.

Portello: Att Skellefte viker ner är det som vanligt bara pengarna tillbaka på. Tipset från mig blir Brynäs och Leksand till ES.

Poffa: Ska Skellefteå få stora frossan iår igen? Är ju bara hoppas att vinner hemma mot Brynäs samt Oskarshamn.

Den här serien kommer bli en riktig rysare, näst intill omöjligt att gissa vilka två lag som kommer att gå upp till ES.

Poffa: skellefteå sämst när det gäller vad förvånad jag blir

Portello:

Heja Nyköping. Men tyvärr 3-0 till Malmö.

Poffa: Och nu är det 2-0 till Malmö.Ser inte alls bra ut detta.

Poffa:..........och ingen är förvånad. Schtaan sämst när det gäller.

Så är det tungt för Schtaan nu. Ligger under mot Malmö med 1-0, samtidigt som Leksand och Brynäs leder.

Frisco:

Inte för att sabba några drömmar eller så, men jag tror att du passar bättre som fröken.

Salle: Härligt att man får lite uppmärksamhet av er:=)

...annat så kanske man ska söka denna utbildning?

www.folkuniversitetet.se/templates/form.aspx?id=52848

Salle:

...så är #44 i Färjestad en fånig kanadensare som tror att han står över alla på grund av att han är kanadensare?

Frisco:

...så är #44 i Färjestad en Dawidovski.

Frisco:

Grinolle?

Frisco:

Enligt sms från en TIK:are var han tydligen inte särskilt smart, #44. Jag gissar på "dumbom".

...så är #44 i Färjestad en __________________ .

Ja vadå?

Poffa: Håller med däremot så kan jag inte förstå att ni tycker att FBK spelar fult ;-)

Bra att Frölunda kör över FBK så man kan koncentrera sig på fotbollen i kväll istället.

så växte Ulf Rådbjer i mina ögon under intervjun han just gjorde. Trots stora smärtor på grund av den avslitna hälsenan så smärtade det mer att inte få döma finalen. Han älskar hockey och det blev extra tydligt där.

knaskamilla: Realist, vad är det? Hur mycket realist var de som trodde på Mora för ett år sen?

Nyköping har faktiskt allt i sina egna händer. Man möter Brynäs hemma på onsdag (och då är man ett hemmastarkt lag..), Leksand borta två dagar senare, och sedan avslutas serien med MIF borta (MIF som kan vara helt avsågade då).

Upplagt för Nyköping, alltså!

Poffa: o jag som trodde The Reds var bäst i landet :)

Portello:

Leksand i ES? Ja, gärna. Härliga Daladerbyn och ytterligare ett vedkapargäng att hata. Lirarnas lag Leksand är ju numer skogshuggarnas lag Leksand. Dessutom kommer de ta med sig Superstars till ES, Sveriges bästa klack i mina ögon.

LIF och Schtaan till ES.

Portello:

Jaha. Ja, ska vi vara överens så ser jag hellre Nyköping där, då. Fast hur stor är den chansen? Jag försöker vara lite realist... ;)

knaskamilla: Leksand i Es, nej tack om jag får bestämma. Då ser jag hellre Brynäs eller Nyköping där.

Martin S: Hannula och Matiasson och Petrasek är tre andra bra spelare.

Martin S:

Tråkigt, MIF-fansen är trevliga. Nu lär man väl inte se till dem så mycket mer, i alla fall inte den närmaste tiden. Fast själva hockeylaget klarar jag mig iofs utan. Nu ska jag börja hålla tummarna för att Leksand går upp tillsammans med Skellefte. (Inte för att jag hyser några särskilda känslor för Leksand, dock.)

Nu är det läge att ta fram den gamla klassiska ramsan. Vi ses nog aldrig mer, vi ses nog aldrig mer, för ni ska spela i ettan(nu kanske man ska byta ut detta mot Allsvenskan istället).

MIF tog steget upp i Elitserien i början av 90-talet men idag så tog sagan Percy slut. I och för sig så har väl klubben varit på nedgång ända sedan finalen 94.

Hm..Finns det några Malmö spelare som vi vill ha? Staal, Melin och Carl Söderberg skulle jag inte tacka nej till.

knaskamilla: 4-2 till Nyköping nu

Per HApps:

Vore kul om dina ungar raderade din användare från HS igen. Ja, eller om du slutade mala på om samma fjantiga saker heeeela tiden. På tal om kul, alltså.

I övrigt hoppas jag verkligen att Skellefteå och MIF gör två mål till och att Oskarshamn gör sju.

Per HApps: instämmer hoppas att leksand går upp

Martin S:
Vore kul om LIF gick upp igen,

Info från kvalserien

Nyköping-Skellefteå 3-1
Ska Skellefteå börja vika ner sig redan i sjunde omgången denna gång? För mycket snack om elitserien uppe i Västerbotten?

Leksand vs Malmö 3-2
Sköt Micke Karlberg ut Team Percy från Elitserien? Om nu MIF trillar ut, kommer Percy att fortsätta storsatsa eller är hockeyn död i MIF?

Per HApps: Kungliga MoDo. Tackar!

Frisco:
Och ni borde kanske lägga några slantar på att fixa några klasspelare till Ö-vik, dom som kom och skulle fixa SM-Guldet till Ångermanland vek ju ner sig å det grövsta.
REAL MODO? Eller hur var det Wennerholm skrev?

Per HApps: Jag har stått där många matcher. Brukar bla hålla till där i andra perioden på matcherna mellan Brynäs och Malmö.
Jag har faktiskt sett ända bort till andra sidan varje gång. Var förresten där klockan 16.45 idag en sväng och kollade in J20s träning.

En sak till, om folk är ordblinda eller inte skiter jag fullständigt i.

knaskamilla: Har svårt att bestämma mig för om det här är en positiv eller negativ kommentar:
"– Jag har varit där flera gånger och gillar verkligen orten. Både människorna och affärsläget. Det är lite udda och det är sådana platser vi söker, säger Benny Andersson."

Frisco:

Jag trodde deras starkaste argument för att få köpsugna till deras lilla by var Parant, samt den ständiga rean på mörkläggningsgardiner på tygaffären.

Poffa: Karlssons. Ett samband med Ullared och K:et i GeKås. Det komemr säkert att locka en massa månniskor till Bjästa. Annars är väl Bjästa mest känt av köpvänliga själ att de har Cuba Cola på Statoil.

« · 533565 · »