1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545877 inlägg · 4160 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Japp, 8-2 nu..

Portello:

Jag ska hjälpa dig att gissa. Det ena laget kommer att vara Brynäs och det andra kommer inte att vara Skellefteå. Detta grundar jag på att inget, verkligen inget, går min väg nuförtiden.

knaskamilla: Har suttit och tittat på denna match nu och det man kan säga är väl det att Skellefteå borde skämmas.

Ja, det var allt.

knaskamilla: Trodde du höll på nåt annat lag.

Frisco:

Tja. Av de som spelar hockey nu håller jag mest bara på Skellefteå, MIF och Frölunda. Av de som barmarkstränar håller jag enbart på MoDo.

knaskamilla: Skellefteå, hehe. Förstår din frustration.

Jaja. Men nu är det trådbyte.

Tomas Andersson gör årets tabbe. Karln är ju inte riktigt klok. Hur fasen kan det dömas straff i det där läget? Klubban går ju av, han kastar den ju inte.

PINSAMT!

Poffa: Det är nog en av dom konstigaste straffarna jag har sett i min "hockeykarriär". Skärpning nu Andersson och KOM IGEN NU FRÖLUNDA.

Poffa:

Hur ser själva regeln ut? Blir det straff vart på planen än klubban kastas?

Hursomhelst väldigt pinsamt.

scim:

Nä, i egen zon och om man kastar mot puckförande spelare tror jag det är. Men det såelar ju liksom ingen roll då klubban går av och man knappast kan beskylla Samme för att avsiktligt kasta iväg klubban.

Skönt att Frölunda trots det kör över FBK.

Precis som rubriken säger, apropå ingenting... Visst har det spelat en Peter Hagström (?) i Modo? Eller är jag heeelt ute och cyklar nu?

Emma no15:

Visst har det det.

Nikki: Okej! Då var jag inte ute och cyklade. Bara ett av mina dagliga problem. Har jag väl börjat fundera på någonting kan jag inte sluta innan jag kommer på det. Men då var det ur världen. Tack!! =)

Undra när domarna skall uppmärksamma Gerbers konstanta slashingar runt egen kasse? Så fort en Frölundait är på väg runt mål, med puck eller ej så kommer klubban endera med bladet eller skaftet först. Fortsätter han så här kommer han buttenda en spelar snart.

Poffa: Inte innan denna säsong är över för det är bara 2 matcher kvar.

Poffa: Satt precis och funderade på samma sak. Kul att någon annan uppmärksammat samma sak, nu är det bara att invänta domarens uppmärksamhet också.

Poffa: Kasta en trasig klubba. Det är ju rena Färjestadsmetoderna. Stäng av Samme;-)

Oj, fungerar internet? Ja på jobbet.
Jag garderar upp lite:

z zZ z Z z Z

Godmorgon.

Trevlig lördag.

Ha en bra söndag

Äh, måndag igen.

Poffa: Jepps blir så trött att han inte en enda gång kan åka ut för det. Varenda gång en spelare skall förbi så e Gerber där.

Frisco:

Ja jävlar, på jobbet fungerar det! Själv tänker jag dock inte gardera något, då jag kallt räknar med att det fungerar hemma också när jag återvänder dit på söndag.

knaskamilla och Frisco:

Tips: fråga Paddan om han har kvar sitt cykelmodem. Otroligt driftsäkert och gav dessutom en stark och vältränad kropp.

Albert Hall:

Jag har redan så stark och vältränad kropp, så jag vågar inte testa det där cykelmodemet. Man vill ju inte se ut som ett missfoster, liksom.

Frisco & knaskamilla:

Så enormt förvånande att Stadsnätet inte fungerar. Det som är så bra skött och med så duktig driftpersonal.

Poffa:

Verkligen. Och supporten hos Örnsat är dessutom helt underbar, de har alltid förklaringar till varför det inte fungerar och beräknade tider när det ska vara klart (som sedan visar sig stämma). Nä, jag ångrar verkligen att jag sa upp mitt abonnemang och beställde BBB i stället.

Poffa: Förvånande att du klankar ner på något du inte har. NOT!

Frisco:

Jag klankade inte ner. Nu övertolkar du saker. Tänk att folk inte kan sluta med sånt.

Poffa: Ner med Telia.

2005-04-08
Uppdaterat driftmeddelande Örnsköldsvik stadsnät
Fredag kl.15:45 åtgärdade Telia Internetaccessen och nu skall det fungera.
Vi beklagar alla våra kunders problem.

Frisco: hmpff jag som trodde på en lugn kväll ute på HS ;-)

Förresten så vann Vemdalen mot Brasilia idag med 2-0 :-)

65selander: Grattis till segern.

Första segern på 16 matcher. Senast Vemdalen vann var mot popuplaget Smedsböle 31/1.

Frisco: Som man coachar får man skörda :-))

65selander: Snackar du om Roger Kyrö och Micke Sundlöv?

Kanske något för tröjsamlaren som vill ha något annorlunda. Länktipset alltså. :)

Petey21: Kanske ska man slå till. Undrar vem som säljer? Hinote?

Petey21: Hmm, det där måste väl vara hockeytröjornas svar på skvadern, antar jag. Tänk vad man kan åstadkomma med ett par olika tröjor och en symamamaskin.

... så är jag med i 10000-klubben. Meter? Nej.

Frisco: 10000 och gedigen kvalitet rakt igenom. Impregnerande.

El Maco: Det har jag aldrig sagt. Det mest en liten toffla mot andra som skrutit om sina pinnar förut.

Frisco: Äh, det är ju ändå ingen som bryr sig...

Frisco: Själv har jag bara toppeninlägg från början till slut. Se mitt första bara

Sv: Ny gästbok + Örnnäste
Rock n roll, rock n roll, rock n roll!!!
El Maco 2001-06-30 00:13

El Maco: I mitt första inlägg gladdes jag över en Brynäsförlust:-)

Paddan: Vilka är det på bilden?

Dawidovski: Knas och Paddan

Hälge:

Nu kom äntligen utvisningen på Gerber för hans konstanta vevande med klubban runt kassen.

Alltså nu måste jag fråga... Finns det ingen utvisning för osportsligt utseende eller något liknande? Om inte så borde det införas. Chansen finns att bl.a Emil Kåberg och Christian Berglund skulle sitta av hela matcherna i utvisningsbåset. Seriöst, hur ser dom ut som? Har dom samma frisör?

Ps. Dawidovski! Jag behöver ingen predikan från dig om att det inte har med hockeyn att göra o.s.v. För det vet jag redan. Tack på förhand.

Poffa: Och ironiskt nog fick han en tvåa mer pga oflyt. Han försökte pricka nedre delen av klubbskaftet på Johnson, men spaden studsade upp på skaftet och träffade Johnson på underarmen... :-)

Huge:

Vi kan väl säga så här, han har jobbat ihop till det.

Poffa: Instämmer.
Annars tycker jag som objektiv åskådare att FBK definitivt jobbat ihop till minst 1 mål. Frölunda är dock ruskigt effektiva och har även lite tur emellanåt (läs: 1-0-målet..)
Tyckte även att Alfredsson filmade rätt hyggligt då Höglund åkte ut.
Momentet innan åkte Chara på en jättehakning som Rönnmark släppte.
Frölunda verkar vara i "zonen" för tillfället.... :-)

Poffa: Det var på tiden.

..så noterar jag att Timrå/MoDo gjorde mål i landslaget idag.

Undra om Nordströms matchstraff var en olyckshändelse den här gången också? Han brukar ju aaaaldrig göra sådana saker.

Poffa: Han försvarade sig naturligt enligt AM.

« · 533565 · »