Huge:
Jodå, jag tar det också med en nypa salt. Jag tror dock att det kan finnas uns av sanning i det hela, till skillnad från dig som automatiskt får det till en enda stor lögn, ja kanske till och med komplott.
Huge:
"Till den undersökningen krävs, enligt min mening, lite mer underlag än färgade modoiter och en nöjesjournalist..."
Räcker Hockeysverige - Huge - de flesta FBK:are?
Huge:
Jag har ingen aning om vad du skrivit och inte, då jag bara läser en bråkdel av det du skriver. Däremot vet jag att du påstod att Anrells klockrena kommentar till Loobs pinsamma uttalande var en produkt av att han är nöjesjournalist, vilket jag tolkade som att du inte tyckte att FBK spelat fult på slutet. Vilket de har.
Så klart att man undrar när man som MoDoit sitter och ser FBKs fulspel i matcher mot MoDo, men med tanke på hur många andra som också såg det är jag ganska övertygad om att deras spel knappast är något media hittat på. Undrar förresten hur det kan komma sig att folk gnällde på deras spel redan innan Anrell gjorde det?
Huge:
" Inte ALLA, som du felaktig påstår att jag skulle ha menat.
Men tyvärr, i övrigt luras de flesta av medias svartvita bilder."
Vilken himla tur att du inte är sådan. Passa axeln går ur led då du försöker dunka dig själv uppmuntande i ryggen.
Huge:
Snacka om att avsiktligt misstolka ord. Fånigt sätt att försöka ta sig ur det hela.
Faktum är ändå att många sett FBK spela hockey den här säsongen, särskilt i slutspelet. Många av dessa många (de flesta, förutom FBK-fansen och du) har sett att FBK spelat mycket fulare än vad de gjort förr. Bland de som sett det ingår en del journalister, som väljer att skriva om det i tidningarna. Inte det minsta konstigt, det är ju deras jobb att rapportera vad som händer.
Nu börjar jag i alla fall inse varför du alltid tycker precis tvärtemot de flesta andra. Du vägrar helt enkelt låta dig "luras" av media. Det är förstås också ett sätt...
Huge:
Med andra ord menar du alltså att ALLA som ser på ishockeyn är så fruktansvärt dumma så de kan inte bilda sig en egen uppfattning utan de litar blint på vad media skriver. Ja, förutom dig själv då som ser allt glasklart och naturligtvis inte går på allt som skrivs i tidningarna.
Förresten, i Brynäs GB skrev visst någon något elakt om hur Brynäs hanterat sin ekonomi alldels nyss. Det är säkert bara någon som läst en massa i media och inte begripit något själv. Skynda dig dit och försvara klubben.
Huge:
Tänk om alla såg på hockey som dig. Då skulle du slippa vara ensam om det.
Huge:
Snacka om att dumförklara hela Sveriges hockeypublik. Tror du folk som kollar på hockey är blinda, eller?
Huge:
Aftonbladet var på plats. Aftonbladet uppfattade vad som hände och skrev om det. Det är väl lika troligt som att man "grät ut". Ingen av dem grät heller för den delen. Som jag uppfattade det på Anrells intervju så var de mer förvånade och uppgivna.
Sedan anser jag fortfarande att man skall ha känsla som vakt. Tyvärr är det ingenting som kan läras ut och många saknar helt känsla, både på Stockholms innerklubbar och på Stadshotellet i Pajala.
Huge:
Nej, det hela visar på osmidighet och bristande empati från några vakter som i sitt maktbegär såg sin chans att verkligen få visa vad de kan göra. Svenska Innebandyförbundet har haft Mondo som bankettplats de senaste åren, och det har inte varit några problem förut. Sedan är det väl dumt att påstå att man lägger en segerbankett för 17-åringar där, man lägger en bankett för Svenska Mästare i Innebandy, oavsett ålder, där.
Känsla och egen tankeverksamhet då man jobbar som vakt. Framför allt då det handlar om tre 17-åriga tjejer i ett sällskap. Min högst personliga tro är att banketten nästa år kommer gå någonstans där man tänker med insidan pannbenet.
Huge:
Innan du babblar för mycket bör du kanske veta att segerbanketten är beställd av Svenska Innebandyförbundet. Dessutom är det pinsamt tragiskt att man kastar ut tre stycken från ett gäng som har beställt bord. Jag håller med Anrell till 100%.
Frisco:
Efter att ha sett frisparken igen och igen så kan man bara konstatera att den är vackert slagen. Jag har svårt att se att den går att slå så mycket bättre. Ja, förutom att jag hade dragit den i kryssribban och in, så klart.
Poffa:
Meeeeen.
Själv har jag spelat två omgångar Laserdome. Under vilan efter första omgången insåg jag varför man såg blåa hela tiden - de var nämligen sex i det blåa laget, medan vi var fyra i det gröna och fyra i det röda. Kul att försöka spela lagspel då. =/ Fast jag tror att jag slog personligt (placerings-)rekord då jag kom trea och fyra.
Jajust. Och så får jag ju en och en halv dags kompledigt för att jag spelade Laserdome också. Muahaha.
knaskamilla:
Otroligt trevligt var det. Vackert väder, trevligt sällskap och en seger. Dessutom var det massor med bollar som studsade.
Frisco, Poffa och AM hade det trevligt idag, tror jag. Och vilken snygg tabell! ;)
NuMo:
Vad blev det i den förra omröstningen? Du som var rösträknare och allt.
Poffa, Portello och NuMo:
Mobbning! Det här hade aldrig hänt om jag hade fått det där profilskapet. Börjar det inte bli dags för det där mötet i ämnet snart?
Poffa: Det tror jag också.