1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546035 inlägg · 4162 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
wap.hockeysnack.com
Poffa: Det tror jag också.

Frisco: "Men de har stängt av spelare i Färjestad denna säsongen. Varför?"

För att man bedömt spelet vid dessa tillfällen som otillåtet.
Nu har jag inte så stor koll på vilka det är, hur många avstängningar osv.
Frågan är om det på grundval av dessa avstängningar går att se exempelvis ett mönster som skulle kunna tolkas som att man medvetet spelar fult.
Jag tror inte det, men jag kan ju ha fel.
Disciplinnämnden gör ofta ett bra jobb vid svåra situationer.
Deras domar avkunnas ju också på just bedömningar som kanske inte alltid blir 100% korrekta.

Huge:

Otroligt. DU har inte ens koll på avstängningarna, men du har koll på att FBK inte spelat fult? Jag tycker att det börjar kännas som att alla här inne sett fler FBK-matcher den här säsongen än vad du gjort.

DU=Du.

Huge:

Jajust. Det var ju ett inlägg som var ett svar till mig också. Angående Skägget så lär det definitivt inte vara hans fel, då alla icke-MoDoiter skrattat åt hans uppträdande under den här säsongen (alla MoDoiter har gråtit över det). Att andra lags supporters skulle gå på Skäggets linje om han bara hittade på är därmed inte särskilt troligt. 

Angående "bergsäkert fastslaget" och "undersökningen" så förstår jag inte vad du missat. Eller, vad du inte förstår. Kolla gärna runt lite bland supporters till andra lag än MoDo vad de tyckt om FBKs spel under säsongen som gått. Ja, alltså, eftersom du inte verkar ha märkt hur många som delar åsikten kanske det måste till att du gör en egen "undersökning" för att inse det.

scim: ["F.ö. så spelar en 5-6 spelare i Färjestad fult. Färjestad spelar inte fult."

Med det resonemanget spelar ju aldrig ett lag fult. Färjestad har spelat väldigt fult detta slutspel, vilket folk uppfattat, med eller utan medias hjälp.
Att Huge går emot majoriteten i sitt ständiga korståg i sanningens namn, ja, det förvånar väl ingen.]

F.ö. så spelar 2-3 spelare i Modo fult, betyder det då att modo kan betraktas som ett fult lag?

Poffa: ["Till den undersökningen krävs, enligt min mening, lite mer underlag än färgade modoiter och en nöjesjournalist..."

Räcker Hockeysverige - Huge - de flesta FBK:are? ]

Vaa, menar du att de flesta FBKare skulle hålla med dig i påståendet att Färjestad spelar fult?

Dawidovski: nu har Huge hamnat i klistret :)

Dawidovski:

"Vaa, menar du att de flesta FBKare skulle hålla med dig i påståendet att Färjestad spelar fult?"

Du är ingen stjärna i matte, va?

Poffa: Förklara istället, för att ge dig på mig.

Dawidovski:

De allra flesta som gått ut första klass vet att tecknet - betyder minus, inte plus.

knaskamilla: "Kolla gärna runt lite bland supporters till andra lag än MoDo vad de tyckt om FBKs spel under säsongen som gått."

Det är väl just dessa supportrars åsikter som du och många andra tar som intäkt för att FBK skulle spela speciellt fult. Ringer du runt och frågar spelare, ledare och domare så är jag övertygad om att du får ett mer nyanserat svar.
Eller menar du att "bergsäkert fastslaget" är lika med några supportrar i de olika böckerna härinne på HS?

Poffa: Jag håller inte alltid med Dawidovski, men i detta fall kan man faktiskt tolka "minus"-tecknen som ngt annat.... :-)

Huge:

I så fall kan du ju förklara hur du tolkar dem. Jag menar, så vi andra vet hur vi skall tolka dem. För nu är ju matematiska uttryck bara något jag läst i böcker och hört av andra, så de är ju förmodligen inte sanningsenliga.

Huge:

Jaha. Så då är vi tillbaka där vi började - du dumförklarar alla som ser på hockey och inte tycker som dig (eller FBK-fansen). Var du tvungen att blanda in media i det hela överhuvudtaget? Det var kanske bara någon sorts dimridå från din sida?

scim:

[Med det resonemanget spelar ju aldrig ett lag fult.]

Betrakta ditt ben som draget :-)

Nä, men Philadelphia på 70-talet, Kanada i matchserierna mot Sovjet på 70-talet hade nog ytterligare lite högre fulingprocent.

Poffa: Sluta tramsa. Bara för att många andra kan tolka dina minustecken som tankestreck, så betyder ju inte det att jag har bestämt hur det SKALL tolkas.
JAG hade inga problem med tolkningen. Ville bara påpeka att det kan misstolkas, speciellt om man kanske inte följt debatten från början.
Ett tips: skriv ut minustecknen med bokstäver istället.
Ser bättre ut, ger ett effektfullare intryck samt kan aldrig misstolkas...

Eftersom den här tråden börjar handla om saker tänkte jag istället tipsa om liverapporteringen från den tredje SM-finalen i volleyboll från Örnahallen i Hyltebruk.

Volleyboll är en fin sport där ingen tjänar några pengar och därmed inte har råd att varken supa skallen av sig eller köra den icke-existerande sponsorbilen ner i ett dike.

Heja.

knaskamilla: Om du läst från början så ser du att jag inte alls dumförklarar alla som ser på hockey.
Jag är bara lite skeptisk till dom som ser på hockey med ett öga.
Och då skall du veta att jag väl är en av få ickemodoiter som ställer upp på bilden av er som cykloper.
Att media denna gång blev inblandat beror nog mer på att denna debatt ursprungligen handlade om IKSU:s innebandytjejer.
Dimridåerna får media själva stå för.
Och det gör dom rätt bra ibland... :-)

Huge:

Försök inte. Du konstaterade att Anrell bara var en nöjesjournalist och påstod att hockeyfans inte klarar av att bilda sig en egen uppfattning utan tror på allt media skriver. Vilka ser INTE på hockey med ett öga, enligt dig? Finns det fler än du själv? För, som sagt, ganska många är överens (ovanligt överens) om att FBK spelat fult den här säsongen.

Huge: Om jag inte minns fel var det Paddan som startade denna Apropå ingenting...tråden med att gratulera en fd granne på namnsdagen.

Nalle Sjuh:

Aldis Jaundzeikars är framme och viftar med storstaken (om Roger Åkerström skulle ha kommenterat den här matchen), 15-8 i avgörande och kråkorna har fjärde matchen hemma i Aspenskolans gymnastiksal. Veckans balt-redaktionen är underrättad, hoppas jag.

Jo, en gång i tiden har jag blivit förärad profilskap i den här gästboken.

Frisco: Ja, vi får väl skylla på Paddan då.... ;-)

knaskamilla: Jag är nog inte ensam om att tycka att Anrell i grunden är en nöjesjournalist.
Som emellanåt försöker slå sig fram i okänd terräng.
Och hur många gånger skall jag förklara för dig innan du fattar, att inte ALLA, men enligt min bedömning allför många sväljer mkt utan eftertanke.

"För, som sagt, ganska många är överens (ovanligt överens) om att FBK spelat fult den här säsongen."

Jaha.
Jag tycker iaf att beviskraven isf är för låga. Och att den inkallade "expertisen" väger lite för lätt....

Huge:

"Jag tycker iaf att beviskraven isf är för låga. Och att den inkallade "expertisen" väger lite för lätt...."

Ja, för det är ju inte du som är expertisen och det är inte ditt tyckande som är det rätta. Med andra ord är det ju så klart fel. För tycker inte Huge A, så är det det banne mig inte A heller.

Huge:

Det är ju synd att man måste vara elitseriehockeyspelare, -tränare eller domare för att man enligt dig ska få bilda sig en uppfattning om hur ett lag spelar. Ja, eller Huge då, men du är nog tämligen ensam om att vara Huge.

knaskamilla: "Det är ju synd att man måste vara elitseriehockeyspelare, -tränare eller domare för att man enligt dig ska få bilda sig en uppfattning om hur ett lag spelar"

På den skrivelsen får du betyget:
Läst, men ej förstått...

Poffa: "För tycker inte Huge A, så är det det banne mig inte A heller."

Om Huge inte tycker A, då tycker Huge inte A.
Oavsett om det möjligen är B, C eller ngn annan bokstav.
Vad är problemet?

Huge:

"Vad är problemet?"

Att du anser att du och du alena vet vad som är rätt och fel.

Poffa: Well, tråkigt att du är tvungen att smutskasta mig på det här viset!
SJÄLVKLART så vet väl jag också att - betyder minus, men i ditt fall, så är det väldigt lätt att misstolka när du skriver på det viset, jag tolkade det som att du la ihop hockeysverige och huge och FBKare, dvs. bara skrev dom efter varann!
- tecknet kan faktiskt användas till mer än att räkna minus!

Jag håller med Huge, det skulle se mycket snyggare ut om du skrev minus, när du menar- dessutom skulle det ju omöjligt kunna misstolkas.

Fast nu förstår jag ju HUR du menade, och att du ville smutskasta mina matematikkunskaper som du ju inte vet ett skvatt om.

Huge:

Men du. Jag har läst allt du skrivit i den här tråden i den här diskussionen. Så som jag skrev har jag tolkat det. Förklara gärna hur det SKA tolkas, allt du skrivit. Vore intressant.

knaskamilla: Underlaget för bedömningen att FBK skulle ha spelat medvetet fult under säsongen är för tunt.
En nöjesjournalist, samtliga modoiter (av förklarliga skäl) samt ett urval av HS:are räcker inte, enligt min mening.
Har ännu inte hört t.ex några andra spelare, tränare eller ledare i andra lag uttala sig för att dom spelat fult.
Mer än möjligtvis motståndarna vid som jag ser det enskilda incidenter, där det inte går att se ngt mönster som skulle påvisa fult spel.
Foppa blev skadad i en av dessa incidenter.
Tråkigt, men shit happens sometimes.
Det är där skon klämmer mest, som det verkar....

Frisco: Finns det plats i sandlådan eller är det fullt:)

Modoante: Det får du fråga din vän Davvidåvski om.

Modoante: "Finns det plats i sandlådan eller är det fullt:)"

Vilken låda menar du? :-)

Huge:

Synd att du inte hängt med i alla diskussioner i ämnet, då hade du vetat att Foppas skada är en av de absolut minsta faktorerna någorlunda vettiga MoDoiter brytt sig om.

Berätta vad som räcker enligt din mening. Att supporters som INTE är reggade på HS talar om vad de tycker?

Äh, så jävla löjligt att diskutera detta. Nästan alla är överens, förutom du och Dawivovvov, men ni är i alla fall överens med varandra. Eller, nej, det är ni förstås inte. Du ser ju till att din åsikt aldrig stämmer överens med någon annans. Höll nästan på att glömma där ett tag.

knaskamilla: "Du ser ju till att din åsikt aldrig stämmer överens med någon annans."

Bra noterat, med tanke på att du tidigare skrev följande:

"Jag har ingen aning om vad du skrivit och inte, då jag bara läser en bråkdel av det du skriver."

Logiken haltar lite grand, som det ser ut....

Modoante: [Dawidovski: Men snälla nån. Bla bla blaaaaa....

Frisco @ Nygatan Idag kl. 21:11 ]

[ Finns det plats i sandlådan eller är det fullt:)]

Ante, du får fråga Frisco, han verkar ha nåt nytt språk ifrån nån sandlåda eller nåt...

Huge:

Ursäkta. Av det jag sett av dig, och hört om dig, är det sådan du är. Klantigt misstag av mig. (En gång i tiden läste jag i BIF-boken, för övrigt.)

...så är jag fortfarande imponerad av den som tog pissrännan med sig hem när de byggde om gamla E1 (klackläktaren) på Söderstadion för några år sedan.

www.dalademokraten.com/ArticlePages/200504/17/20050417165812_DD045/20050417165812_DD045.dbp.asp

...så funderar jag på att köpa bil.

Volvo V70 R vore en perfket bil för mig.

www.blocket.se/view/4819105.htm?caller=gll_s&l=0&c=1&city=0

Frisco: Inte visste jag att R:et stod för Retro...

... så har den bäste bestämt sig för att lägga av. Touren blir den sista tävlingen. Låt oss hoppas att det blir en sjudundrande avskedsfest.

Poffa: Jag tycker inte att en cyklist som inte vunnit Giro Di Italia kan kallas för den bäste.

Frisco:

Det får stå för dig. Wayne Gretzky är för mig den bäste inom ishockey, han vann aldrig SM-guld.

Poffa: Oj vilken jämförelse. Dags för Poffa att sova kanske?

Frisco:

Nej då. Jag skall nog vara vaken ett tag till.

Poffa: Fattar inte hur du kan jämföra Armstrongs ickevinst i Girot med Gretzkys ickevinst i SM.

Jag var allvarlig i mitt inlägg medan du var...... ja inte vet jag.

Frisco:

Jag var också allvarlig. Jag anser nämligen att man kan vara bäst utan att ha vunnit allt, man behöver inte ens ha vunnit något för att få den titeln i mina ögon.

« · 538191 · »