scim:
Jag trodde man fick skriva vad som helst i den här tråden (förutsatt att man inte infogar bilder på Martin Stenmarck). Men jag hade väl fel.
Finns nog många som inbillar sig befängda saker, ska du se. Jag tycker för övrigt att körkort för att ha barn är en bra idé. (Ett krav för att få körkortet skulle kunna vara att man inte skaffar barn för att rädda ett förhållande som knakar i fogarna...)
scim:
Tillägg: En del föräldrar lämnar hellre sina barn på fritids till klockan halv sex än hämtar dem klockan två, även om de slutar jobba då. Kvalitetstid med barnen? Nja.
scim:
Många föräldrar förväntar sig faktiskt att barnen får den uppfostran de behöver i skolan. Eller åtminstone på fritids. Vet ställen där fritidspersonalen håller på att bli galna för att föräldrarna i princip gnäller på dem för att de inte uppfostrar deras barn på ett "rätt" sätt. Ska det verkligen vara så?
Huge:
Det otäcka är ju att det faktiskt inte är riktigt klart vem som egentligen ska uppfostra dagens kids. Skolan eller föräldrarna? Plus att det verkar som att skolan och föräldrarna ofta har väldigt olika uppfattning om hur de ska uppfostras. Känns som att alldeles för många föräldrar nuförtiden försöker vara kompisar med sina barn i stället för de föräldrar barnen behöver. Tror f.ö. att det var typ tre minuter om dagen, sammanlagt, en förälder pratar med sin tonåring.
Huge:
Så 70-talare jag är så skulle jag påstå att du generaliserar alldeles för mycket.
knaskamilla:
Kidsen skulle behöva lite riktiga lärare. Anställ ett par av de nu entledigade officerarna och låt dem köra lite hårt med dem. En av mina absolut bästa lärare var fd officerare och han visste verkligen hur han skulle få oss att lyssna. Det mjäkas för mycket med dagens ungdom.
Paddan:
Tips: säg inte "jag brukar få skrika "håll käften" till slut, men det tänker jag inte göra idag". Då kommer kidsen verkligen att ge dig anledning att skrika ändå. Fast jag håller med. Det är svårt att bli förbannad på kids. Förstår inte hur lärare ids tjata så mycket (t.ex. om att de ska ta av sig kepsar).
Ni som inte såg stopptid nyss. Sätt videon på inspelning eller ställ alarmet för reprisen imorrn em. Klassika mål med klassiska spelare, Anders Hedberg, Lill-Strimma, Virus Lindberg, Uffe Sterner mfl med ett klassisk Tre Kronor i ett klassikt VM osv.
Någon som sett Paddan på sistone? Blev lite orolig när jag läste Aftonbladet...
65selander:
Du, jag klarar mig. Jag skulle behöva ett par dagar extra per vecka.
Vad det gäller Norton håller jag med, men återigen, det är det bästa för de som inte är datortekniker eller ordentligt hemma på datorer.
Frisco:
Jag är inte världsmästare, jag är bara världsfenomenaljättebäst. Dessutom är jag ödmjuk.
knaskamilla:
Det var Frisco som blandade ihop det hela. Jag vet bara att jag brukar få vara datorakut till massor av människor. Vissa som jag inte ens vill vara det till.
65selander:
För en person som inte är superhaj på datorer så är Norton bästa Antiviruset och brandväggen. Lura nu inte folk att göra saker som de får ångra sedan. Tänk på vilka det är som får rycka ut och hjälpa till.
Paddan:
Oj. Vad lyxigt! Jag börjar känna mig i akut behov av nyare dator jag också. Tyvärr tycker inte min ekonomi att det är någon bra idé, dock.
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga in denna "nyhet".
[url=slam.canoe.ca/Slam/Hockey/World/2005/04/22/1009079-cp.html]Snacka om att ha en dålig dag...[/url]
Frisco:
Typiskt manlig försvarsmekanism, att inte kunna erkänna när andra män ser bra ut. Jag vet inte om jag tycker att han ser så manlig ut, vad tycker du?