Lumber Jack:
Då kan jag väl raskt byta ämne och tala om att idag är en stor dag - jag har precis upplevt Micke P bli välkomnad tillbaka på MammaMia. (En stor dag för honom, alltså. Själv åt jag fisk som innehöll alldeles för många ben, ingen vidare bra lunch... =/)
Mano:
Haha. Det var väl mest bara de som satt där när han kom, och senare de som tog upp hans beställning och serverade hans mat. Fast ändå. Lite stort var det nog allt. ;)
I Kempis höll de på att göra budget. De såg faktiskt så smått uppgivna ut. Blir intressant att se om de lyckas räkna ut hur många som betalar de tusen extra kronorna för sina seriekort, eller om de räknar för optimistiskt där...
För övrigt hade tydligen Jerry försökt förklara för ÖA att det inte är en administrativ avgift, den extra tusenlappen, men det hade de tydligen inte fattat. I ÖA-artikeln stod det väl att det är just administrativ avgiften är, va?
knaskamilla:
Nicke sa ju till mig att det var en kombination av administrativ avgift och ett sätt att vända röda siffror till svarta. Så jag kan förstå att Jerry fick svårt att förklara bort det.
Poffa:
Jag frågade Jerry om han hade medvind. Då såg han skeptisk ut och sa "nja...medvind är ju något man skapar sig". Fast han verkade ganska glad i alla fall. Tydligen har i alla fall typ alla som jobbar på kansliet fått lyssna på gnäll om den där tusenlappen...
...så håller jag på bli vansinnig just nu.
Telias bredband fungerade inte i går kväll. Som en trogen kund ringde jag och felanmälde. En förinspelad kvinnoröst berättade då att de visste om ett fel, att de höll på att åtgärda det och att om jag ville skulle de skicka ett SMS då felet var avhjälpt. Det enda jag behövde göra var att knappa in mitt mobilnummer och avsluta med fyrkant.
"Cool funktion", tänkte jag. Gjorde som hon sa och glad i hågen så fortsatte jag med andra bestyr. Vaknar nu på morgonen med ett fungerande Internet och 24 SMS (and counting) som berättade att mitt Internet nu fungerade. Det första trillade in 05.35 och de kommer nu i en tämligen jämn ström.
Ringer supporten men får reda på att de först kommer till jobbet 08.00. Hoppsan där kom SMS nummer 25 och 26. Det här är inte alls störande. Inte ett dugg. Nej då. SMS 27 kom nu. Det är ju kul med SMS. Skönt man slipper svara på skiten bara. Då hade man väl fått uppsöka läkaren med akut SMS-tumme.
28.
knaskamilla:
Du fokuserar ju på fel sak. Se det positivt, man blir smart av lagom mycket alkohol. Skål!
knaskamilla:
"Ja, jag ser verkligen fram emot första juni. Kanske jag slipper vakna med huvudvärk dagen efter att ha varit på krogen? Vore underbart."
Tänk att jag aldrig förknippat den där huvudvärken med den passiva rökningen. Så dumt av mig. Skall verkligen bli skönt efter första juni. Kunna gå på krogen och inte behöva ha huvudvärk dagen efter.
65selander:
Du som jobbar så mycket borde väl ha råd med träningskort.
knaskamilla och 70:
Men bilen var inte ny, alltså köpte hon en begagnad bil, inte en ny.
70 Rodrigues:
Köp en ny knäskål. Och då menar jag inte en begagnad.