1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545915 inlägg · 4161 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
65selander:

Skicka upp din gamla hem-PC till knas. Den kan omöjligt vara sämre än den som står på Vintergatan nu.

Poffa: Råd ja men inte tid.
Har min nya HemPC att leka med samt att jag fick en ny bärbar till jobbet också.

HP nw8240
2,13GHz
80gb hdd
1gb ram
DVD RW/R

knaskamilla: Den personen hade nog en spricka i hjärnan :-)

Poffa: Har försökt få dom att byta ut knäskålen men dom vill inte förens jag är 50 och då är ju inte jag NY längre!!

70 Rodrigues:

När jag var liten hade jag en spricka i knäet. För ett tag sedan talade någon om för mig att man knappast kan få en spricka i knäet. Nu vet jag inte alls vad jag ska tro. Lurade doktorn mig?

70 Rodrigues:

Köp en ny knäskål. Och då menar jag inte en begagnad.

Apropå ingenting så har jag spräckt knäskålen och går med hela högerbenet i en ortos :-)

Poffa: "Nej, det gjorde du inte. Du köpte en begagnad bil."

Exakt.
En begagnad bil skrivs en "ny" bil....

Poffa:

Jag tycker faktiskt inte att Huges inlägg var tillräckligt klart på den punkten. Han kan lika gärna ha menat en ny begagnad som en ny ny. Så det så.

knaskamilla och 70:

Men bilen var inte ny, alltså köpte hon en begagnad bil, inte en ny.

Poffa:

Rodrigues har faktiskt rätt - för MIG var den ny. Så det så.

Poffa: Den måste ju ha varit ny för knas eller hade hon ägt den tidigare :-)

knaskamilla:

Nej, det gjorde du inte. Du köpte en begagnad bil.

Huge:

Det var ju det jag gjorde.

65selander:

Du som jobbar så mycket borde väl ha råd med träningskort.

65selander: Fattiglappar.
Gör som jag: köp en ny bil.....

Poffa: Järnrör ja... men har man spagetti armar (datorarmar) så hjälper inte röret heller ;-)

65selander:

Äääh, sopor hela bunten. Med ett schysst järnrör...

knaskamilla: Välkommen in i klubben ang fälgar som inte lossnar.

Bosse Bildoktor förordar Kopparpasta!

65selander:

För pengar kan allt fixas. För att rentvå mig och min far (vi KAN byta däck egentligen) kan jag passa på att rapportera att killen på däckfirman också hade problem med att få loss bakdäcken från bilen. Så det så.

knaskamilla: Vem lyckades du lura att hjälpa dig då? ;-)

Sista snön kommer på lördag 04:48

Ah. Äntligen sommardäck.

knaskamilla:

Brum, brum.

Björn, nu har du din chans:

"Chatta med Jerry Häggström

I morgon torsdag klockan 20,00-20,30 har du möjlighet att chatta med MODO Hockeys och Evenemangsarenans VD, Jerry Häggström.
Surfa in på www.allehanda.se och ställ dina frågor imorgon!"

knaskamilla: Alltid. En vacker stad. Ligger liksom Övik vid havet men här verkar man tänkt till lite grann.

Här finns ett slott också.

Hej å hå.

Frisco:

Röj i Kalmar?

...så, ähhhh.

Poffa: Tyvärr, även här där krogluften är frisk och nyttig kan det smälla på insidan av pannbenet dagen efter. Måste vara avgaserna.

knaskamilla:

"Ja, jag ser verkligen fram emot första juni. Kanske jag slipper vakna med huvudvärk dagen efter att ha varit på krogen? Vore underbart."

Tänk att jag aldrig förknippat den där huvudvärken med den passiva rökningen. Så dumt av mig. Skall verkligen bli skönt efter första juni. Kunna gå på krogen och inte behöva ha huvudvärk dagen efter.

El Maco:

Ja, jag ser verkligen fram emot första juni. Kanske jag slipper vakna med huvudvärk dagen efter att ha varit på krogen? Vore underbart.

Rökare måste förresten vara en särdeles korkad människoart.
Bevis 1: alla cigarettfimpar som man skiter totalt i var man slänger, som vore de något som tillhör naturen.
Bevis 2: att de inte ens kan gå tio meter bort när de ska röka, utan alltid ställer sig precis utanför dörren de just gått ut genom.

knaskamilla: På tal om skadligt så kan jag meddela att rökförbud på krogen är en välsignelse. Var på en rökig bar i helgen för första gången på ett par månader, jäklar vad äckligt. Inte för att jag ägnar mig åt annat än hjärnnedbrytande aktiviteter i baren men cigarettröken kan jag definitivt vara utan.

knaskamilla:

Utelämnat, kanske?

Poffa:

Knepigt hur olika man kan tolka samma artikel. Den här gången verkar de ju inte ens ha uteslutit saker (som de brukar göra när de påstår att ett glas vin om dagen är hälsosamt, men glömmer att tala om att det är om man fyllt 70).

knaskamilla:

Du fokuserar ju på fel sak. Se det positivt, man blir smart av lagom mycket alkohol. Skål!

Salle:

På min lektion idag var det en unge som drog ett skämt hans pappa tydligen brukar dra. Det var ingen som förstod det roliga. Skämtet löd såhär: "Det är fler som dör i trafiken utan att ha druckit alkohol än som gör det efter att ha druckit alkohol. Alltså borde man alltid dricka innan man kör bil."

På tal om alkohol.

knaskamilla: beroende av alkohol...
Sicket prat. Min morfar drack sprit varje dag på ålderns höst och inte var han beroende. Vad härnäst... Tobak är farligt eller vadå.

Poffa:

Att det finns en fysisk förändring som gör att man blir beroende av alkohol?

Poffa: Notera att det stod måttlig konsumtion.

Jag visste att de till slut skulle komma fram till det jag vetat i alla år.

...så håller jag på bli vansinnig just nu.

Telias bredband fungerade inte i går kväll. Som en trogen kund ringde jag och felanmälde. En förinspelad kvinnoröst berättade då att de visste om ett fel, att de höll på att åtgärda det och att om jag ville skulle de skicka ett SMS då felet var avhjälpt. Det enda jag behövde göra var att knappa in mitt mobilnummer och avsluta med fyrkant.

"Cool funktion", tänkte jag. Gjorde som hon sa och glad i hågen så fortsatte jag med andra bestyr. Vaknar nu på morgonen med ett fungerande Internet och 24 SMS (and counting) som berättade att mitt Internet nu fungerade. Det första trillade in 05.35 och de kommer nu i en tämligen jämn ström.

Ringer supporten men får reda på att de först kommer till jobbet 08.00. Hoppsan där kom SMS nummer 25 och 26. Det här är inte alls störande. Inte ett dugg. Nej då. SMS 27 kom nu. Det är ju kul med SMS. Skönt man slipper svara på skiten bara. Då hade man väl fått uppsöka läkaren med akut SMS-tumme.

28.

Lumber Jack: "Flytta gärna över diskussionen om kommunistsamhällets misslyckande gällande barnuppfostran till Café-boken. Där hör den hemma.

Skall ske, herr partisekreterare!
*slår ihop klackarna och står i givakt*

Nu förstår jag varför ni har den ryska röda stjärnan i Modologgan härovanför... :-)

Poffa:

Jag frågade Jerry om han hade medvind. Då såg han skeptisk ut och sa "nja...medvind är ju något man skapar sig". Fast han verkade ganska glad i alla fall. Tydligen har i alla fall typ alla som jobbar på kansliet fått lyssna på gnäll om den där tusenlappen...

knaskamilla:

Nicke sa ju till mig att det var en kombination av administrativ avgift och ett sätt att vända röda siffror till svarta. Så jag kan förstå att Jerry fick svårt att förklara bort det.

I Kempis höll de på att göra budget. De såg faktiskt så smått uppgivna ut. Blir intressant att se om de lyckas räkna ut hur många som betalar de tusen extra kronorna för sina seriekort, eller om de räknar för optimistiskt där...

För övrigt hade tydligen Jerry försökt förklara för ÖA att det inte är en administrativ avgift, den extra tusenlappen, men det hade de tydligen inte fattat. I ÖA-artikeln stod det väl att det är just administrativ avgiften är, va?

Mano:

Haha. Det var väl mest bara de som satt där när han kom, och senare de som tog upp hans beställning och serverade hans mat. Fast ändå. Lite stort var det nog allt. ;)

knaskamilla: Vilka deltog aktivt i den här ceremonin?

Leif Koork till Kaffemalarna..tycker nästan synd om dom....men bara nästan

Lumber Jack:

Då kan jag väl raskt byta ämne och tala om att idag är en stor dag - jag har precis upplevt Micke P bli välkomnad tillbaka på MammaMia. (En stor dag för honom, alltså. Själv åt jag fisk som innehöll alldeles för många ben, ingen vidare bra lunch... =/)

Alla: Flytta gärna över diskussionen om kommunistsamhällets misslyckande gällande barnuppfostran till Café-boken. Där hör den hemma.

Dream Team: Mina efarenheter från förskolor/skolor är inte enbart positiva och en del av personalen borde fundera över sin yrkesroll likväl som en del föräldrar inte passar till sin roll, detta sagt som lite motvikt till generaliserandet över föräldrar. Jag har sett en del på dom förskolor/skolor jag haft kontakt med som gjort mig minst sagt förvånad

« · 542079 · »