1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546118 inlägg · 4161 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag som trodde det skulle bli företagssponsring på sektionerna ungefär som i Coop. Hmm, Samhall...

knaskamilla: Är han Brynäsare

Paddan:

Ja...vilken bra idé! Då ska jag måla en jättestor H Höger-banderoll som jag ska hänga längst ner på vår sektion (H Höger kommer den nog att heta. Sektionen, alltså).

65selander: Förra säsongen vid matchen Bajen - MFF hade bortalagets sk fans en väldigt ful banderoll. Repris imorgon?

modo_foppa:

Frågan är väl snarare: hur kan man hålla på BIF?

knaskamilla: En tankeväckande fråga som jag än så länge inte har något bra svar på, fast det brukar ju vara svårt att göra alla glada. Själv tycker jag vi ska bojkotta reklam i arenan så att man får hänga sina banderoller var man vill...

? ? ? ? ?
65?e?an?er Hur kan man vara MFFare om man hejar på modo??
? ? ? ? ?

wap.hockeysnack.com
ang B(r)ajen-IFF håll koll på östra läktaren. Där skall jag stå på barrikaden och skrika fram mitt MFF.

Paddan:

Ja, och varför skulle de bygga platser som inte är dåliga i arenan, när de har platser som är dåliga i Kempis?

Poffa: Oki. Jag är också glad över den tid som blir över.

Frisco:

Ja, det kan man säga. Framför allt då man är glad över de få minuter man får hemma.

Poffa: TV-sport nummer 1 och gemenskap nummer 2 mao?

Frisco:

BB får någon annan titta på, jag har ju numer så många kanaler att det finns sport på massor med kanaler. Härligt, härligt.

Poffa: Glömde bort att Big Brother fortfarande håller på när det är paus i matchen. Men du kan komma till Olearys i början av andra halvlek.

Frisco:

Äääh, jag tror jag stannar hemma på Rundvägen och ser den istället. Då kan man zappa i pausen.

Poffa: Klipp från www.hammarbyfotboll.se/

Lee Baxter, mannen vi älskar att hata? Eller blev det bara för mycket då när pappa Stuart Baxter plockade in sonen på bänken i AIK i slutet av 1990-talet? För det var väl där någonstans ramsan föddes som fortfarande ekar på Söderstadion när motståndarmålvakten ska göra en inspark?
ÅÅÅÅÅHHHHH, SOPA, IDIOT, BONNDJÄVEL, LEE BAXTER!
Lee Baxter har ett brokigt fotbollsförflutet. Tolv klubbyten på 16 år. Han kom till MFF för andra gången i januari. Han har stått för lag i Sverige, Japan, Skottland och England. 2004 var han utlånad från IFK Göteborg till Boden där han bidrog till framgångarna. Men nu är han alltså på plats i MFF, men han lär inte få spela särskilt mycket om inte Mattias Asper skadas eller blir utvisad.

Vad tror du om tisdagens match, får du stå?
- Det får ni fråga Tom Prahl om. Jag vet inte.

Hur upplever du ramsan på Söderstadion?
- Det finns charm i det och det är något man får bjuda på. Jag tycker det är kul att någon annan spelare än i Hammarby får en ramsa på Söderstadion. Jag hoppas jag får höra den några gånger på tisdag.

Hur tycker du det är att spela på Hammarbys hemmaplan?
- Söderstadion är en av de bästa arenorna. Det är alltid mycket folk, aldrig bråk, harmoniskt tycker jag.

Om du jämför med Malmö Stadion?
- Det är bra stämning där också, men det finns ju löparbanor där. Det blir en 40 meter mellan läktaren och planen och det märks.

Du har ju ett ganska brokigt fotbollsliv, hur kommer det sig?
- Jag har flyttat dit mitt jobb fört mig. Jag har lärt mig mycket, att vara öppen för olika kulturer och människor.

Vad tror du om MFF:s chanser i år?
- Jag tror på guld. Laget har potential, vi har haft ett år på oss att bygga laget. Det är ännu tidigt på säsongen och det tar 4-5 matcher innan det sätter sig, men än så länge känns det bra.

Andreas Rosenlund
[email protected]

knaskamilla: Oerhört intressant diskussion på åffisijälla om publiksiffrorna i den nya arenan. Jag tror inte det blir fler än 500 i publiksnitt den första säsongen, för vem sjutton vill ha nymodigheter...

Frisco:

Har jag missat något? Eller är det bara Bajen som spelar?

...så tänkte jag gå på Olearys imorgon vid 18:50-tiden. Nån som hänger på?

Paddan:

Själv frågade jag efter min replica (som Fredrik skrev att jag hade vunnit) när jag var in på kansliet - men då sa Fredrik att jag inte alls hade vunnit någon replica. Förvirrat? Tja.

Paddan: Bra att du påminner mig angående replica. Jag hr visst en att hämta ut på Villakiosken.

knaskamilla: Hmm, de utauktionerade matchtröjorna är tydligen på väg, undrar när de där replicorna dyker upp... De kanske inte hittar till Bjästa.

knaskamilla:

Tycker att 9 av 10 trådar där är roliga - på fel sätt, tyvärr.

Nikki:

Hmm. Nej, det tyckte jag mest bara var pinsamt, faktiskt. Jag håller nog Foppas kommentar om att man inte speglar sig i plexit som roligast, tror jag.

knaskamilla:

Det roligaste måste varit Chris Härenstams frenetiska kommenterande under bordshockeymatchen.

Kom just på att jag såg hela intervjun med Foppa i TV-huset innan jag gick och lade mig igår. Jag kan rapportera att jag skrattade högt fyra gånger sammanlagt (tror jag). Han var faktiskt rolig. Han var lite trög också, iofs. Det märks att han är van vissa frågor, för han blev jätteförvirrad när Kattis började ställa "kulturjournalistiska" frågor på skämt. Foppabesöket i TV-huset får en fyra (på en skala till fem) i betyg av mig. Över förväntan.

Bonus: Tyvärr sjöng Martin Stenmarck inte sin egen utan Nannes melodifestivalslåt. Hans framträdande får därmed bara en etta i betyg, för det var inte bättre än så. Synd.

Frisco:

Oj. Ska Weinis också vara med ikväll? Nä, nu inbillar du dig nog.

wap.hockeysnack.com
Björn7: glömde ort.

wap.hockeysnack.com
Björn7: glömde ort.

wap.hockeysnack.com
Björn7: Sötare än Foppa? Då måste du mena Weinis?

knaskamilla:

[Ojojojojoj! Mer anledning att titta ikväll:]

Jo, Ebbot är både sötare än Foppa och sjunger bästigast i hela det där programmet. Och som inte det vore nog så har han två hakor, när vissa bara har en :-)

Ojojojojoj! Mer anledning att titta ikväll:
"Söndagen 1 maj gästas programledaren Kattis Ahlström av hockeykungen Foppa, författaren Håkan Nesser, sköna Soundtrack of our lives, dansgruppen Bounce samt Martin Stenmarck och Nanne Grönwall."

Såhär skriver de för övrigt om Foppa:
"Sveriges genom tiderna bästa hockeyspelare Peter Foppa Forsberg kommer till Kattis!
Han har vunnit OS, Stanley Cup, fått individuella priser i NHL och det är bland annat en av anledningarna till att han har förtjänat sitt smeknamn Pete the great.
Hockeyfans kan helt enkelt inte önska sig en bättre hockeykung!
Nu är han hemma i Sverige och njuter av sin semester och avvaktar strejken i NHL.
Peter är mycket selektiv när det gäller att medverka i tv-program. Därför är vi väldigt glada över att han har valt att komma till TV-huset och prata om livet utanför hockeyrinken."

Poffa: Ja, jag väntade på den kommentaren.

Här kommer en mindre äcklig version istället: Jag struntade i grillningen.

Däremot så åt jag smörgåstårta. Mycket gott var det.

modo_foppa:

Någon gång runt sex, tror jag. Kolla tv.nu.

knaskamilla:
Vilken tid är TV-HUSET

Foppa är med i TV-huset (tror jag det heter) på SVT ikväll. Vet inte hur kul det blir, men småskumt känns det. Kan bli intressant att se vad intervjun handlar om, om inte annat.

Poffa:

...och vissa blev inte påverkade alls, men är ändå helt knäckta idag. =/

Hälge:

Sket du i grillningen? Lite äckligt, tycker jag.

Vi grillade, köttet blev gott, potatisen var klar (och god). Spriten var också klar (och god). Vissa blev dock lite mer påverkad av spriten än jag själv. Skönt.

Frisco: Jag skriver för fullt om MotoGP i motor-gb och har inte lagt in bild sedan i fredagens banöversikt.

wap.hockeysnack.com
Och så funkar det inte att komma in i motorboken. Nån klåpare har väl lagt in en bild i förra inlägget? MC: Ska vi byta ut flying mot feg?

Poffa: ...så sket jag i grillningen.

Mot Bäpa, via jobbet. Grillning, alkohol och trevligt sällskap.

Ta er i brasan alla. Ha en trevlig helg.

Poffa:

Det undrar jag också. Vad fan, i jämförelse hade jag förtjänat mitt körkort på min första uppkörning. Eller åtminstone andra...

Salle:

Det jag undrar är vem puckot som godkände dem på uppkörningen är? Inte för att jag sett en minut av programet, men baserat på trailern så var det säkert klåpare hela bunten.

Lumber Jack: Inse hur många såna härna tokar du mött på dina resor till och från kempis. *ryser vid tanken*

Lumber Jack:

Själv undrar jag mest hur de tänkte som frivilligt ställde upp på att sitta bredvid när de tävlande skulle ut och köra bil i Sthlm.

knaskamilla: Hmm, frågan är väl huruvida de lyckas ta sig hem. På egen hand eller med buss.

Ojojoj. Folket på TV4 nu kör garanterat bil sämre än mig. Coolt. 

« · 543413 · »