1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546124 inlägg · 4160 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag som trodde det skulle bli företagssponsring på sektionerna ungefär som i Coop. Hmm, Samhall...

Paddan:

Det är möjligt. I sådana fall får väl H Höger corp. gå in och betala sponsringen på vår sektion, då.

Förresten är det Coop vänster, Samhall till höger. Eller...det beror kanske på vilket håll man kommer ifrån?

knaskamilla:

Hur gör ni nu ifall H Höger inte finns? Hemska tanke :/

Nikki:

Men guuud, vad alla frågar det. Då tar vi med oss skylten från Kempis, så klart! Men det verkar som att det ska bli bokstavsbenämningar på sektionerna, så varför skulle inte H Höger finnas?

Nikki:

Inte finns? Otänkbart...

knaskamilla:

Det kan ju vara nazistiskt vet du. Hitler börjar ju på H!

(Mums vad gott med Nogger Black)

knaskamilla: Precis som man ofta hoppar över #13 på både hotellvåningar, flygplansstolar mm på grund av de olycksbådande siffrorna så kanske man också väljer bort H Höger på grund av olycksriskerna...

Paddan:

olycksriskerna?

H Höger är komplett och fullständig lycka. Inget annat.

Poffa: Ordet falsett måste väl också vara med i beskrivningen av HHöger.

Paddan:

Rapporter från kansliet säger faktiskt att H Höger redan står klart nere i arenaområdet. Det var något svammel om parkbänk och H som förkortning av "hamnen", men det förstod jag inte riktigt vad det handlade om.

Frisco:

Nej. Nu tänker du på fjortisklacken. De står på ståplats. H Höger är hockeyns högborg och hockeykännarnas hemvist.

Poffa:

Är vanliga dödliga som jag välkomna på H Höger eller måste man göra något intagningsprov? Eller man kanske rent av inte ÄR välkommen på H Höger?

Nikki:

Till och med hundhonan Matsby kom ju upp på H Höger, så du skulle nog kunna få göra ett besök någon gång.

Frisco:

Läskande bilder med läskige Stig, ska jag kontra med Coop Arena + en läskigt gul gräsmatta där framför, från i fredags - eller ska jag låta det vara?

Jag menar, till slut måste ju någon ha fotograferat hallbygget på udden formerly known as Kjellströms också.

Nalle Sjuh: Bild tack!

Frisco: Wastå anas mest på bilderna. Lika bra det.

Frisco:

Varsågod, ett jätteblått Norrbotten till morgonkaffet!
bjorn.grunka.se/nalleland.jpg

knaskamilla:
Banafjäl, home of the Flyers.

... så bär det nu av till Arken. I kväll kommer man vara välbyggd. Eller nåt.

Poffa: "H Höger är hockeyns högborg och hockeykännarnas hemvist. "

Du sitter alltså där på dispens. Skönt när saker och ting klarnar.

Läste i ÖA att Mora och Leksand inte ville spela sina hemmamatcher på samma dagar, för att orterna ligger så nära varandra. Jag förstår inte riktigt vad problemet är. Är det så illa att de har samma fans? Eller skapas trafikkaos när Morafansen som bor i Leksand ska köra till Mora samtidigt som Leksandsfansen som bor i Mora ska köra till Leksand?

Så länge inte Mora och Leksand har hemmamatch samtidigt när de möter varandra borde det inte vara något problem, tycker man. Ibland förstår jag mig inte på hockeyvärlden...

knaskamilla:

Kan man få en länk på det kanske =)

knaskamilla: Äh, vilket tjafs. Den enda regel som bör införas är att alla MoDo-matcher på bortaplan ska sändas i TV.

mattias - 74:

Nope. Sådana smånotiser lägger de inte ut på nätet. Borde väl finnas som notis i någon annan tidning också, dock - bara att börja leta i din lokaltidning!

Hälge:

Som sagt - vad är egentligen problemet...? Strange.

knaskamilla: Det är nog trafikkaoset som du förutspådde de är rädda för. :-)

Mindre publik handlar det nog om på något sätt iaf.

Dagens skvaller: Idag var det intressant på MammaMia, det diskuterades bland annat löner och (av någon anledning) vilken ES-spelare som egentligen är äldst. Tyvärr var jag tvungen att gå mitt i den intressanta redogörelsen för vad som egentligen hände kring Jocke L-flytten. Susse lät då i alla fall som att Milano var helt hans grej. Bra betalt och trevligt väder. Undrar vilka oddsen är på att vi någonsin får se honom i MoDo igen?

knaskamilla: Jadu, lika med noll, kanske? Vädret kan väl vara riktigt bra i Ö-vik med omnejd också, ja, under vår/sommar/höst. Det är väl bara det att hockeysäsongen sällan inträffar då.

Dream Team:

Du har nog rätt. Han var i alla fall väldigt brun. Jag vill också vara brun. Undrar om man ska bli hockeyspelare och flytta till Milano?

knaskamilla: Öh? Gå mitt i Jocke-flytten? Vilka diskuterade? Det här är viktiga grejer det :)

Mano:

Jocke satt och rapporterade om hur det hela hade gått till. När han bytte land och inte fick dispens men ändå började spela och så, du vet. Just när det blev intressant gick vi.

knaskamilla:
Hade du ingen flex du kunde använda dig av då?

knaskamilla:
Det där med Mora leksand är att mora inte skulle få någon publik på sina matcher för att alla här håller på leksnad utom jag.

TIKbiff:

Flex och flex... Jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet så jag kunde ringa ett par samtal och sedan åka hem, eftersom jag har huvudvärk och inte iddes jobba mer.

modo_foppa:

Stackars Mora. Inga egna fans. Hur fan drar de publik till sina matcher?

knaskamilla:
företags kunder och dumma medgångs fans
Sen har ju barta lagen fans
Och även några elever från hockeygym

modo_foppa:

En fråga, är du seriös nu?
Tvivlar på det.

Portello:
Jag är seriös kanske glömde skriva såna som inte håller på något lag (hockey älskare)

modo_foppa: Alla lag har en marginalpublik och självklart så är det inte bra med 2 matcher samma dag på så pass små orter som ligger så nära varandra, jag skulle tro att framför allt Mora kommer att känna av gemensamma matchdagar, Leksand är väl rätt mycket storebror där, så allmänt hockeyintresserade som inte hör till den hårda kärnan av fans kommer nog att välja Leksand. AIK och Djurgården behövde väl aldrig spela samma dag trots befolkninbgsunderlaget, Hovet och Globen hade varit fullt möjligt.

Det skulle inte skada med lite sunt förnuft från hockeyligan ibland

Jason:

Så hockeyligan ska planera utifrån att Mora och Leksand inte vill spela hemma samma dagar? För att de inte har tillräckligt många egna fans? Alla andra lag har säkert också en massa åsikter om när de vill spela var. Hur fan ska de kunna tillgodose allas önskemål?

Nä, ifall det är ett stort problem att de har samma publik tycker jag hellre att man ska rösta igenom mitt förslag med bara tio lag i ES - då skulle förmodligen åtminstone ett av lagen spela i en lägre serie. =)

knaskamilla:
Leksand har fans som alla vet men dom är i ett samarbete med mora nu så det är därför dom ochså kagar
samarbetet är JWMhockey

*klagar

knaskamilla: Håller med om att det är lite fånigt att klaga, men kan väl ändå förstå LIF och Mora. (Barn)-familjemedlemmar med olika lagtillhörighet, företagsevenemang etc.

knaskamilla: Ja lite sunt förnuft som sagt, det gick ju bra när det gällde Djurgården och AIK.

Att slippa spela hemmamatch samma dag som konkurenten 6 mil bort är ett önskemål som låter rimligt och behöver inte alls betyda att alla önskemål skall tillgodoses

Lite hänsyn får man väl ändå ta till att orterna ligger så pass nära varandra. I slutändan måste det väl handla om att få så många som möjligt att gå på hockey inte att vara vrång och visa vilken som minsann bestämmer.

Var beredda på totalsågning av Näslund i TV än en gång. Uppdrag granskning heter programmet ikväll. Stort Modo-fokus i övrigt.

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2232

Icing-Ove: Alltid lika roligt att se hur nervösa tidningsskribenter blir i TV, den här gången "hockeyexperten" Thornéus. Kul att höra riktiga argument med lite eftertanke bakom från Andreas Johansson.

Hawerchuk: Jag tycker nog det roligaste var all ödesmättad musik som dök upp när Macke var i bild. Och så den obligatoriska inblandningen av en svagare part - i det här fallet de strumplagande damerna (som för övrigt bör uppmärksammas i mer positiva sammanhang än som någon typ av åklagarhylla mot dem de hjälper ideellt) - för att förstärka kontrasten. Svart mot vitt, onda mot goda. Formulär 1A för tendensiös journalistik.
Här har du kardan, Pekka.

Förresten SVT och ni andra, har ni hört att kelgrisarna Stenmark, Anja, Christan Olsson och glada Klüft bor i ett skatteparadis som heter Monaco? Det måste vara solen och den goda maten som lockar.

Icing-Ove:
Nej tror det är att det fins snö där
sen får ju cristian en golden leug på hemma plan det hade han inte fått i sverige

ps vi får ju inte glöma båthamnen

« · 543413 · »