1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540639 inlägg · 4140 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Moras omklädningsrum satsar säkert precis lika hårt på SHL som Brynäs omklädningsrum gör. Och det är väl det viktiga, inte vad olika figurer på kansliet säger. Ljunggren och Persson stannade nog för att satsa mot SHL med Mora, inte för att vara nöjda med spel i HA.

KB: Han kan inte säga något annat där så dom där orden betyder lite för mig.

modomille:
Du ifrågasätter alltså Moras ambitioner utan att ta hänsyn till deras förutsättningar och all övrig information är oviktig. Ok ✅

Tarasov: Om du läser alla mina inlägg om detta så ser du att jag visst har tagit hänsyn till deras förutsättningar. Och vad deras sportchef svarar på en väldigt vinklad fråga lägger jag inte mycket vikt i.

modomille:
Ja du skriver att du tagit hänsyn till men inget i ditt resonemang visar det.

Tarasov: Vi alla får enas om att vara oense helt enkelt. Den här diskussionen leder ingen vart. Ni tycker som ni gör och jag tycker som jag gör.

Tarasov: Utan att ge mig i i diskussionen så tycker jag Mora är väldigt sparsamma i sin satsning mot Shl.
Dock är det viktigt att poängtera att man kanske har en långsiktig plan och att den planen inte innebär Shl denna säsong eller ens kanske nästa, utan det handlar nu om att bygga och göra sig redo.
De lag som satsar för säsongen brukar i regel skaffa några riktiga ess och gärna någon/några sista minuten förstärkningar medans lag med en långsiktig plan kanske satsar på att bygga upp en stomme och när parametrarna står rätt så satsar man.

Tycker tex att Moras norska ungdomar är fasligt intressanta, får man bygga på dem nästa säsong så kommer man vara minst 1 snäpp bättre då.

Mora satsar men inte lika hårt denna säsong som tex Löven, ssk, AIK eller Djurgården, men man bygger nog för en rejäl satsning om ett år eller 2

Gavelo: alla deras norskar är klara för shl-klubbar

Å där nämnde dom MoDo på Skidskyttet nu på SM veckan !!

Gavelo: Håller med dig om långsiktig plan. Varför ska Mora ens satsa en säsong som denna när Brynäs och Djurgården är så starka och dessutom även några andra lag satsar? Bättre att bygga upp ett ekonomiskt kapital och bra junior- och scoutverksamhet. Gör man en vinst år efter år kan man ju lägga in en satsning ett år när konkurrensen blir lägre eller ha en bra grund att satsa det år som antalet SHL-lag kommer att utökas (den dagen kommer). De som för närvarande lägger stora pengar på januarivärvningar och inte går upp får sällan igen det i ökade publikintäkter.

Jan-Erik : Jag tror att man dessutom saknar pengar för att göra som HV, Löven, Brynäs, MoDo och de föreningar som kunnat landa en värvning sista-minuten. Det är inte direkt billig med den typen av värvning, så jag har full förståelse för Moras val.

Läser artikeln om Växjö i Sportbladet.
Känns som Växjö bedriver en bordell. Säljer tjänster och hotar ungdomsspelare och kasta ut dom på gatan som utslitna horor när dom är värdelös. Gå til konkurrenter är absolut förbjudet. Då smutskasta vi dig och din familj.

Koff: Jag trodde inte det gick att förakta den där plastföreningen mer än man redan gör tydligen hade jag fel.

DrCox:
Precis!
Evertsson verka inte bekomma att dom är empati lös heller. Vilket skämt! Så det är så svensk hockey ska utvecklas. Pinsamt! Skäms gör jag

Koff: Färjestad leder efter första perioden mot U16. Tror på vändning i andra.

{10015}: Jinx finns

{9315}: Hoppla, tufft för Mora!

{10015}: Du har så rätt 1-4 har blivit 5-5 i början på tredje.

Milan Sundström gjorde senaste MoDo-målet. Ett namn som förpliktigar.

Men krävs dock vinst för att gå vidare i SM

{8225}: Domarnivån är ju inte klass i U16-slutspelet, det är det inte. Äpplet faller inte långt från trädet…

5-6 nu Färjestad nu med 4 minuter kvar. Riktigt tufft.

{10015}: Och 5-7. Resan ser ut att ta slut tidigt i år. Tycker synd om grabbarna.

{10015}: Tyvärr gick det inte.

Nu har vi bara J18 kvar denna säsongen. 2 medaljer på damsidan(väldigt bra) lär bli säsongens facit för medaljskåpet, men viktigast av allt är att vi fortsatt har SHL-status

Koff:
Nu har jag inte läst men tänk på att tidningar inte alltid ger så nyanserad bild.

{8225}: Fem avstängda i AIK och Mora. Klart jobbigast för AIK med Muzito och Ingberg Nilsson

Tarasov:
Så är det. Men här har evertsson öppnat upp och berättat allt i text. Du kommer märka hur självgod han är då han prata mycket ”det tycker jag är bra”
Så det är inte media som har vinklat till största del. Utan det är mer en intervju.

Koff: Så jäkla sorgligt att man kan ha den juniororganisationen i Sverige med troligtvis flest landslagsmässiga spelare men behandla spelarna på sättet man gör.

Gör mig stolt att vi som även allsvensk klubb kunnat ha så hög nivå på juniorsidan, med ledarskap, sammanhållning och allt vad det innebär.

{10015}:
Ja men är man så primitiv i sin utveckling när det gäller att utveckla ungdomar?
Det skrämmer mig faktiskt.
Det kanske alltid varit på denna nivå?
Sedan att Evertsson nekar en hel del, men ingen rök utan eld. En fungerande verksamhet brukar inte få klagomål som når media.
Vart är disciplinnämnden nu då? Borde ju vara 3-4 års avstängning tycker jag,

Hej, jag bad om hjälp att datera 2 tröjor för några veckor sedan. De ligger ute på tradera just nu.
Mvh

0-1 till Oskarshamn. Ett riktigt "kval mål" kändes det som.

Ma-vst: OEEK släpper in en riktigt billig. Hoppas Zacke kan göra underverk där...

modomille: aa bra flyt där men gött ska det vara!

modomille: framtida modo legenden lukas jasek =)

Nörstebö sa nyss att det största som han varit med om i hockeyn, var att vinna mot MoDo i en game 7.

{9315}:

På tal om spelare med Oskarshamn koppling (via bröderna i detta fall).

Radim Zohorna som förstacenter och Lukas Jasek som andracenter, det borde väl vara en rejäl uppgradering mot en icke fungerade Rååma och en fantastisk Dick.

Skulle vara intressant att se vad 198 cm och 104kg tjeck skulle kunna göra i vårt lag.

S-vikaren:

Synd att han inte fick möta oss förra året och förlora en game 7.

Rytter: Nu kommer det troligtvis bli importer men tror Hinken är väldigt sugen på att åtminstone få in en svensk. Han har varit inne på att han vill försvenska laget.

modomille: Jo så lär det bli, och det är nog ganska smart. Två importer blir ju en del chansning, en svensk spelare som varit här är ju mindre risk sedan kan man ha en import på den andra öppna centerpositionen.

Finns ju en del spännande svenska namn som nämnts, modo skulle ju kunna vara ett intressant alternativ då de är garanterade en stor roll jämfört med att spela i frölunda eller fbk.

Rytter: Det kan förklara deras brist motivation den här säsongen. Vad finns att spela om, när man inte kan vinna mot MoDo?

modomille: trots att det är ett riktigt rövgäng så skulle jag unna IKO att slå ut HV. 1-1 nu men jag håller på Oskarshamn.

Helt otroligt hur HV kan få med sig så jävla mycket utvisningar trots att dom är klappkassa.

modomille: tycker det var samma i match 2. inte så att oskarshamns utvisningar är fel, men känns som att det är två olika regelböcker

modomille: haha ja det är sjukt. 4-0 i utv. Och skall man inte blåsa av om det är sex man? Var ju inte sex man heller. Ej aktiv. Då får man ta 6 man hela tiden som det genas i byten.

Koff: Instämmer, jag tycker att Evertssons syn på detta är skrämmande.
Men jag är inte förvånad. Svensk juniorhockey är en rovdrift på talanger och slit å släng mentalitet.

Bad_Brett: Japp, det är det som skulle krävas för att det ska funka ihuvudövertaget.

Södertälje kvävs verkligen i den här serien.

{10015}: Oskarshamn läcker för mycket defensivt

{10015}: Lodin vill ju inte ha IKO kvar

KulltorpsOlli: lite av hallick verksamhet.
Det som stör mig oxå är när man bänkar en spelare för att han se lite trött ut match efter match. Kan vara så, men kan ju vara bättre att säga att du inte ligger på den nivån som krävs för att spela. Sen kan man ju undra hur mycket svågerpolitik och föräldrar som betalar in.
Jag förstår att det är tufft att komma vidare. Men skulle gärna vilja se ett åtgärdsprogram för dom som brinner för hockey och kanske är ”latebloomer” och som inte kanske gå vidare i klubbens tankar. Bara för att klubben inte ha tålamod just nu kanske man ska kolla på andra klubbar åt dom i den lokala omgivningen.
Ni får absolut rätta mig. Jag kanske ge lite för mycket vänster snack här. Kanske inte alls är möjligt.

Rytter:
Spontant känner jag att man skulle köra
Aagaard- Zohorna - Woods som första
Olofsson - Jasek - Ranta som andra

Greenwolper: blev ett kostsamt pp för oskarshamn^^

Tarasov: Helst vill jag inte värva från Oskarshamn. Framförallt inte till de två förstakedjorna. Anledningen till att de gått så sjukt knackigt denna säsongen är för att de ledande spelarna stora delar inte brytt sig. Sådana spelare vill jag inte ha i MoDo, oavsett hur hög högstanivå det finns. Risken är för stor.

{10015}:
Hade hellre sett HönsVännerna71 åka ut, men ingen kommer sakna Oskarshamn.

« · 2679100 · »