1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 540402 inlägg · 4139 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lira: kan klippa det imorgon på datorn själv inga konstigheter

{7426}:
Mjaa, det är nog upp till betraktaren, tror det var ca 7700 i hallen, tycker nog att det var hyfsat drag ändå, kan absolut bli bättre, men det kommer mer 👍😊

Lira: Okej, så dåligt mickat i arenan? För i tvn hördes verkligen ingenting.

{7426}:
Taskigt ljudsystem kanke, i mitt lät det helt ok 😉🤘😅

Gavelo: SÅ SKA DET LÅTA!

Vi Modo-supportrar nöjer oss inte med något annat än total SHL dominans.

Sen är det ju en sak att sitta framför dumburken och att vara i hallen, såklart, min skönaste hallupplevelse var ju match 7 mot Dif när Modo gick upp, det glömmer jag aldrig, fick dela den upplevelsen med min dotter och yngsta son, det var magiskt, och helt omöjligt att få in i tv upplevelsen oavsett ljudsystem 😅🤘😉

Lira: har varit på många matcher med god stämning och därefter när man läser online klagar folk på att det var tyst... 😅

*1921*:n"nKarlskoga har alltså gjort 2 mål på 3 skott. Jag tror aldrig att jag har sett en hockeymålvakt med 33,33 i räddningsprocent förut.n"nnNiklas Svedberg har säkerligen något på lager.

SPOODI: Jag skrev att Brynäs spelade skit och borde harva på i Allsvenskan om man spelar på det sättet man gör. Då bannade dom också mig. Riktig pajas klubb, buar åt skadade spelare också. Nä, det fick mig att tänka om. Heja Bofors!

modomille:

"Snyggt mål av Kokkonen"

Det är ju säsongens mål i SHL och HA.

Läser uppspelt, snurrar upp motståndarens "bästa back" så att denne är och beställer en halv special på Ullevi och avslutar med en kyla värdig Ångermanlands inland i januari.

Vilket mål var en bättre individuell presentation?

{10585}:
Mjaa kallar man sig för ”bonden” talar väl det sitt eget språk och förståelsen är total 🤣🤣🤣

{10585}:
Brynäs som kanske är det bästa laget i HA i år har haft en mycket lättare resa än året MoDo hade när vi gick upp,
MoDo är inte med ha i år, Dif är långt ifrån lika vassa och löven var till och med rätt så sunkiga i år,
Laget från HA som går upp i år (kan bli Brynäs) blir ett stryklag i SHL nästa höst, skillnaden blir för stor upp till NHL nivån nästa år tänker jag?!

Erol Ateceae: Ortio släppte väl in de två första skotten och blev sedan utbytt. Dvs 0% för honom i den matchen.

KRB:
Laget som går upp brukar bli ett stryklag, inget konstigt med det, därav var det magiskt skönt att Modo klarade kontraktet och kan börja bygga lite mer och bättre, sen är jag som Brynäsare inte alls övertygad om att vi klarar av den resan upp, BIK är och kommer vara otroligt jobbiga och vi (Brynäs) kommer bli provtryckta ordentligt, skulle det gå bra tror jag Mora väntar i en ev. Final, och då blir det svettigt, nåväl det blir det även om Dif går till final, nää, svettiga matcher framöver, osäkerheten är total, liknande Modos ifjol som jag följde hela säsongen, och som dom flesta här i er bok vet allt om, ärlighet varar längst, att dumgöra andras lag är i mina tankar att dumgöra sig själv, det ska spelas om det, och må bästa lag gå upp, så enkelt som så…😊🤘

SPOODI: Varsågod.
youtu.be/-5D4yKzWt4g?si=QBCMO2GX6Sh1g6xV

Publiken jublar när en Västeråsspelare åker på en solklar boarding följt av att fansen skriker ”hata hata hata Västerås” medan spelaren ligger kvar på isen. Är du nöjd så? :)

DoNaka: stortoket Frycklund som skadade Woods och höll på le och göra divingtecken. Ej så populär😒

Sidonot: jag satt alldeles ovanför utvisningsbåset den där matchen och Frycklund och Aagaard höll på skrika på varann i minuter efteråt, fly förbannade, det var underhållande xD Frycklund stod upp hela tiden och herren bredvid mig undrade om ordningsvakten skulle behöva ingripa för det var rak gata att vandra över till det andra utvisningsbåset, haha.

DoNaka: du kan ju inte på allvar tro att publiken skriker åt den skadade spelaren hahah. Solklart arga på Frycklund efter gruffet. Inte samma sak du visar hur efterblivna ni brynäsare är

Lira:

Jag sätter en slant på Brynäs, de vann serien,
Djurgårdens spelare borde väl bli halvskadade till en eventuell final, de borde bli det efter matcherna mot Mora?!

KRB: Fast jag tror faktiskt att dagens Brynäs inte hade gjort bort sig i SHL

Brander: Problemet är att stommen i mångt och mycket består av samma spelare som spelade ut dem och som dessutom har blivit två år äldre sedan sist.

Clara kommer såklart återvända till Färjestad. Kellherer och Vesel, som kanske var deras bästa spelare igår, har visat att de inte håller för SHL. Indrasis börjar bli till åren och jag tror inte han kommer fixa tempot i SHL.

Kopackan kommer säkert fortsätta smacka dit baljor och sedan finns det ett gäng spännande ungdomar, men tycker lagbygget känns lite copy-paste från när HV 71 var nere och vände. Dvs man behåller stommen med klubbhjärta och spetsar med legoknektar som är för bra för HA men för dåliga för SHL.

Ska dock ge dem cred för att de vågade satsa på Clara som etta och att det blev sådan jackpot med både Indrasis och Kopacka. Den såg jag inte riktigt komma.

Å andra sidan gjorde Rödin bara 20 mål, jämfört med de 40 som utlovades inför säsongen, så det blir väl ett nollsummespel där...

Bad_Brett: Timrå värvar Anton Lundmark, som är en 22-årig forward från allsvenska Tingsryd. Han spelade i andrakedjan med Olhaver.
Så sent som för två säsonger sedan tillhörde han Skövde i HockeyEttan. I TAIF noterades han för 23 poäng på 44 matcher, men nu väntar två säsonger i Medelpad.

Med tanke på att de också tog in Walli Walterholm, så känns det som att Kapanen fått lite mindre i plånboken. Rätt mycket i Timrå hänger nog på om Jokinen lyckas där nästan alla andra finska tränare misslyckats.

DoNaka: har tyvärr inte tid att klippa ihop klippet men 3:06:50 in i sändningen kan du titta själv när brynäsfansen buar när skade spelaren åker därifrån. Respektlöst

{5647}: Ja, Timrå är ju i en liten speciell situation där vi har en massa hemvändare som fyller upp de två första kedjorna och kostar en hel del.
Dessutom har lejonparten av dem inte levererat det man kan förvänta sig i år enligt mig, och många med mig.
Vi kommer ju inte att kunna värva in nya toppspelare utan behöver ersätta spelare i andra och tredjekedjorna.
Jag är helt övertygad, men har haft fel förut, att Jokinen kommer att lyfta befintliga spelare och de nya väldigt mycket med den spelstil och den kravställning han bevisligen har.
Frågan är kanske mer om alla spelare orkar med den mängd träning och kravbild han har.

Jag är som sagt obotlig optimist, som alltid vid denna tid på året, och tror att vi kommer att bli riktigt farliga nästa säsong.

KulltorpsOlli: Tack för ett vettigt och utförligt svar.

Jag är lite tveksam till en eventuell kulturkrock mellan finsk tränare och svenska spelare. Dessutom att Jokinen inte har så stor erfarenhet av den rätt defensiva och svåra ligan som SHL faktiskt är.
Jag tror att det blir oerhört viktigt för Jokinen får en bra start. Det kan övertyga eventuella skeptiker, men blir det en dålig start är det lätt att de skeptiska får vatten på sin kvarn och Jokinen får oerhört svårt att genomföra sina idéer. Kanske är det en fördel att Kapanen lär ge Jokinen ordentligt med tid.

Sedan kan såklart Walli höja sig åtskilliga steg från hur han var hos oss och Anton har säkert högre potential än en andrakedja i Tingsryd. Kanske är jag färgad av att Anton Gradin gjorde 27+10 ifjol för TAIF och nu är 13e forward i Djurgården.

{5647}: Ja, jag håller med dig. Det finns mycket om och men i detta.
Jag hoppas att Kapanen gett Jokinen så mycket info han kan innan det drar igång så att han får en bra start.
Jag lever, just nu, på devisen att man inte ska underskatta vad en riktigt bra tränare kan göra med ett lag, om han kan lyfta alla spelare ngr procent.
Jokinen har redan sagt att isen ska ligga kvar hela maj, vilket jag tolkar som att han kommer att gasa på direkt.

Detta kan absolut sluta i magplask.

Men i min rosa värld så finns också förutsättningar för en riktig succé.

Den som lever får se.

Vi är tydligen bäst i klassen om jag fattar det hela rätt !!
Uppladdat:

500x0-screenshot20240402-133813chrome.jpg

Smurfen: Det är vi men det har alltid varit uppenbart. Det är MoDoiter överallt. Alltid fantastiskt att höra klacken överrösta resten av arenan när man sitter i soffan.

Smurfen: Inte det minsta förvånande. Jag lyssnade på en podd (var det allehandas) där de nämnde att MoDo alltid hade mycket publik på bortaläktaren. I paritet med Leksand nämndes det.

Smurfen: Dags att kvällsmedia börjar skriva lika mycket om MoDo som de gör om Hammarby då vi är lika populära enligt svenska folket...

Costanza: Ändå lite skönt att få bekräftelse på att vi är störst. Även om det egentligen inte behövdes.

KB: Precis, SHL ökade ju publiksiffrorna med MoDo och HV upp och BIFarna och DIFarna ner ;-) Det är ju mycket snack från de sistnämnda..

Costanza: SHL är dööööööööd utan Stockholm.

Bad_Brett: Rolig sak med Brynäs. Samtliga nio poäng gjorde av nordamerikaner och ingen av svenskar:
41. Scott, Greg (1)
23. Vesel, Tyler
19. Kelleher, Tyler

52. Kopacka, Jack (3)
74. Billins, Chad
23. Vesel, Tyler

23. Vesel, Tyler (3)
41. Scott, Greg
8. Benn, Jordie

Benn skulle för övrigt haft ett matchstraff. Dock ingen avstängning.

SPOODI: Publiken buar inte åt Milosevic, det är gruff utanför kameran. Lika respektlöst som när Modoiterna buar åt en spelare som precis åkt på en boarding :) mupp.

DoNaka: Spelar Frycklund i BIK numera?
I vårt fall var det han som skadade Woods till den grad att han aldrig kom tillbaka i någon form under hela resten av säsongen, utan blev tvungen att operera sig och plocka bort en benbit från knät under sommaren.

Tja, verkar som någon behöver en liten lektion i hur man skiljer på en fakt och en känsla. Lite som när Brynäs-fans tror att de vet bäst men bara visar sin egen ignorans. Men, varför bry sig? Vi låter dem leka i sin lilla sandlåda medan vi vuxna diskuterar seriösa ämnen.

{5647}: Har Americanos-franchisen flyttat till Gävle?

{5647}: och matchen innan dess åkte väl Cheek på matchstraff för att ha försökt klippa Woods knä. Njae, Västerås gjorde sig inte populära ifjol.

Elysium: Japp. Rätt ful grej där av Cheek minns jag. Jag tror det var i ren frustration då de var så kopiöst utspelade.

DoNaka: aaa okej och du vet det hur?

KB: För några år sedan hörde jag att 20% av alla Sveriges pojk- och ungdomsspelare kom från Stockholmsdistriktet. På sikt skulle det kunna få stora konsekvenser för svensk hockey om man tappar för mycket intresse där. Däremot kan man bygga intresse även i HA, särskilt när Djurgården, AIK, Brynäs och Södertälje är där samtidigt. Ganska anmärkningsvärt att både Djurgården och Brynäs hade haft femte högst publiksnitt i SHL den här säsongen - med sina allsvenska publiksnitt.

Apropå firma Bernhardt/Näsén: Jämfört med deras galna framfart i Allsvenskan verkar flera av oss uppleva deras SHL-produktion som medioker.
Här kommer ett annat perspektiv:
De gjorde 55 poäng ihop.
De är 2 poäng mer än Rundblad (12), Rubins (10), Brickley (17), Berg (11), Folin (3) och Wahlberg (0) gjorde sammanlagt.

*1921*: Näsén slutade 13 i backarnas poängliga och Bernhardt 24. Väldigt bra.

KB: Och han blev 5e bästa back när det kommer till målgivande passningar.
Med namn som Joel Persson, Pudas och Laaksonen framför sig.

*1921*: Ta nu upp statistik om hur många mål de släppte in tillsammans också. Har inte tillgång till statistik, men gissar att det är flera gånger fler än de andra.

JoJo2613: Sjukt imponerad över Näséns steg framåt den här säsongen.

KB: han är djur

{10585}: Den diskussionen nötte du ut här inne redan förra veckan. Du kommer inte att lyckas omvända någon till Team BänkaDem den här veckan heller.

*1921*: Är bara intresserad. Ni statistiknördar är ju duktig att ta upp den positiva statistiken, men jag gissar att Bernhardt och Nässe var inne på vartannat baklängesmål också.

Kan vi få höra lite mer statistik än bara poäng och assist då?

{10585}: Det är svår statistik att få fram, vet inte ens om den finns offentlig faktiskt.

Men sjukt vilken fin jävla säsong Näsen gjorde, om Berna kunde närma sig formen från AS kommendera vinter så är dom helt plötsligt ett backpar i absoluta toppen av Shl.

« · 2683227 · »