1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 538616 inlägg · 4135 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI: Tidningspapper!

{7426}: ääääeeee fyfan hahah. Ska gå ut måste bara ladda luren nån procent så man kan se i telefonen hahah

SPOODI: haha! fy fan, tänk dig om kobjällran varit kvar denna match, nog för att Moras mållåt är totalt värdelös men den där jävla bjällran har etsats sig fast alltså.

{7426}: blir det en match 7 köper jag bjällra och åker upp asså

Juste match 7 är ju på hovet….

SPOODI: Jag bjuder på bärs om du hörs i sändningen, match 7 från hovet i Moraklacken.

{7426}: hovet har metalldetektor när man ska in, Tvek om jag får ta in den hahah

{7426}: Mora med 4 ramträffar denna match..

JoJo2613: Otur eller dåligt sikte?

Den når inte upp till vår 7-6-match på hovet men än är det inte slut...

Konstigt att Lars precis drog upp någon 3 år gammal slutspelsmatch men den färskt i minnet.

Trilske: Trodde på allvar att mitt hjärta skulle stanna i den matchen

{10015}: Mora spelar ju helt värdelöst just nu

{10015}: Dom krånglar till det rejält

Jäklar, huvuddomaren i Pittsburgh blev helt däckad efter en kollision och är utburen på bår. Sjuka bilder

{10015}:

Skoja inte, snacka om att man slets mellan hopp och förtvivlan. Man trodde ju att matchen var punkterad både 2 och 3 ggr.

{10522}: Tänk om det hänt i svensk hockey. Spelaren avstängd i livstid och antagligen polisanmälan, skulle jag gissa. Har ju redan skett en polisanmälan från domarhåll för mer eller mindre en skitgrej, den här säsongen.

{10522}: fyfan han förtjänade det säkert om du frågar Djurgårdsfansen

SPOODI: haha, brynäs och djurgårdsfansen som manifesterat fram den där domarknocken. Synd att det hände i fel liga bara

Hedman 3 assists. Riktigt bra pp!

{10015}: I svensk hockey går man bara efter on spelaren kunnat undvika. Tyvärr verkar de drabbat spelare utan split vision och spelsinne ordentligt.

{5647}: Att domaren är _helt_ fredad från vilken kontakt som helst blir också jättekonstigt.

Nästa år när vi får hem Ullmark och Hedman, då blir det SM-guld nummer tre.

Alltså…helt jävla off topic. MEN, Björna torskade med 14-1 mot Kubikenborg idag, Hallenius 5 mål. Såg målen och det såg sjukt vilset ut i försvaret hos Björna. Nån som kan ge en utflyttad lokalfotbollsnörd dess Two Cents om vad som hände? 😂 Kan vi snacka Dif, Bif, Löven, kan vi lika gärna snacka lokalfotboll dvs, 👀😜

{10595}: tror inte Hedman kommer, inte nästa säsong iaf. Ullmark är inte omöjligt

Padrone78: Är du säker att de inte var Snöbollsyran dom spelade?

{10522}:
VA ...??? Albert Lundin i NHL ?
🤣🤣🤣

{10015}: Domaren är fredad. Menar du att de är tacklingsbara?
Poängen med regeln är att man måste försöka undvika domaren. Ungefär som att man inte får köra över gånger på övergångsställen.

SPOODI: Hedman sa i en intervju för inte så längesen att Övik var hans hem och att han ville tillbaka snart till MoDo. Tror inte han trivs så bra där i Tampa med barnen och så. Han sa även att han vill att sina barn skulle få växa upp i Övik och Sverige.

Ullmark har jag inte hört så mycket av, ville han också hem?

Hursomhelst, om de båda förlänger nästa år så får vi hoppas på att det blir något kortare 1-2 års kontrakt.

{5647}:

Vill du att regeln kvarstår eller kommer vi se en massiv ökning av domarkollisioner om vi slopar den? ;-)

{5647}: Hade de stått ivägen för båsdörren så får man inte ens peta på dem för att be dem flytta på sig. Och det är givetvis inte hållbart att ha det så. Olyckor måste få ske

Padrone78: Hahaha. Minns när det blev nån hype kring "Bombers" som de kallas. De fick väl ärva ett par millar av en Björnabo när han dog, som tack för sin föreningsverksamhet i byn.

Div 5-klubben skulle "lätt" klättra till tvåan med bättre resurser hette det. Sen kommer man till div 3 och får möta Hallenius & co 🤣

{10595}: Hedman har också sagt att han vill göra två år till i NHL men han kommer ju absolut hem efter karriären iaf. Farsgubben va väl materialare förut också va?

Framnäs: de använde inte de där pengarna för att värva och ta sig upp i seriesystemet. De blev faktiskt investerade i ny idrotthall och i föreningen.

SPOODI: Bara två år till? Två år efter kontraktet går ut eller från när han sa det?

{10015}: Klasen flyttade en domare.
Kan du sluta med korkade utspel?

{10595}:
Hedman har hintat om att det nog blir en fortsättning i NHL. I intervju med Wikegård tyckte han det var underbart i Tampa

{10595}: när kontraktet går ut tolkade jag det så tre säsonger till totalt

Tarasov: Underbart i Tampa, Underbarare i Övik 😉

Tror de stannar några år till, men hade varit grymt om vi kunde få hem dem innan de blir allt för gamla. Strunta i paychecken, du har redan 700 millar Victor 😂

{5647}: Korkade utspel? Det jag säger är ju sant, bekräftat av domarchefen. Domarna är helt och hållet fredade från all kontakt, sen har spelarna stundtals tur om domaren har lite spelkänsla. Men oftast anmäler de ju.

{10522}:

Kan nog faktiskt vara en skänk från ovan för debatten här hemma när man ser att en sådan allvarlig kollision även kan ske i NHL.

Dvs, lyckas man sänka en domare på det här sättet borde man inse att en och annan krock ute på banan är ofrånkomligt.

Inte bara någon löjlig touch utan en regelrätt knockout.

Tittar man på situationen så ser det ut att finnas hur mycket isyta som helst.

Framnäs: var d inte 15 mill de fick?!

Trilske: Haydn Fleury måste nog sakna split vision, trots att han anses vara en kapabel tvåvägsback i ett väldigt bra NHL-lag... eller så sker olyckor helt enkelt..

Davey85: hade vart lite kul att se hur många matcher disciplinnämnden gett för den där kollisionen haha

Trilske:
Riktigt otäckt, känns utifrån vad man kan se som en högfartskrock, domaren hel sänkt och ”Haydn Fleur” också drabbad, har ju blicken bort ifrån domaren när det smäller och dom nickar ju varandra i huvudet,, har ju ett blodigt papper eller dyl. I handsken när han också leds av isen, känns verkligen som en olyckshändelse och kommer nog inte leda till någon efterräkning, det går fort därute och olyckshändelser sker tyvärr, något som våra Svenska domare också bör beakta lite bättre…

Davey85: Låt mig gissa... du tycker den där situationen är jämförbar med när Linus Ölund åkte in i en stillastående domare?

{10015}: Oftast anmäler de verkligen inte. De saknar känsla, men der är bara när man haft lång tid pä sig att undvika.
Mam ser på bilderna från NHL att spelaren verkligen försöker agera när han till slut ser domaren.

Den skulle inte anmälts i Sverige är min gissning. I alla fall om de följer tidigare exempel.

{5647}: Vi har inte samma uppfattningar här. Min uppfattning är att de anmäler varje gång det blir en kontakt, olyckliga eller inte. Finns massor av exempel.

Menar du att den situationen inte skulle anmälas i Sverige instämmer jag definitivt inte om man ser till tidigare domarincidenter som straffat sig, särskilt eftersom domaren skadade sig allvarligt i denna situationen.

I Sverige ser man tyvärr bara till hur situationen slutade och inte själva situationen de flesta av gångerna.

{10015}: Varken Linus Klasen eller Södertäljespelaren som åkte in i domaren bakom mål anmäldes. Det är två av oerhört många exempel. Man anmäler bara när man tycker att den som krockar med domaren är likgiltig. Likgiltig betyder dock inte vad man normalt menar med likgiltig, utan är något juridiskt språk för att man inte gjort sitt bästa för att undvika.

I och med att killen i NHL försökte undvika krocka de tiondelar han hade kvar innan smällen så skulle han inte anmälts i Sverige. Alla anmälda har en sak gemensamt. De har inte gjort något alls för att undvika.

{5647}: Låter nästan på dig som att du tar domarsidan. De som har anmälts har anmälts för att det tyvärr inte finns någon spelkänsla. Att Kalle Östman fick tre matcher för något som kallas för physical abuse är ett skämt. Att ens kalla det för physical abuse är helt absurt.
Han fick dessutom 12 000 kr i böter, för en incident som sker på någon sekund där Östman inte hinner reagera.

Så här lät uttalandet frå DN: ” En spelare eller ledare som avsiktligt tillfogar en domare eller matchfunktionär fysisk kontakt på något sätt ska ådömas game misconduct och anmälas till disciplinnämnden. ” att kalla det för avsiktligt är ett skämt och otroligt beklagligt. Det gör det tydligt att det saknas spelkänsla hos dem som bedömer.

{5647}: Linus Ölunds pååkning tar ändå priset. Hur tänkte han egentligen?

{10015}: Det är inte domarnas sida. De flesta domarna vill inte ha det såhär och det är inte de som anmäler.

De har kallat det likgiltighet tidigare. Dvs, att inte aktivt försöka undvika smällen.

Jag tycker straffen är sjukt hårda. Det är klart att man ska göra sitt bästa för att inte skada funktionärer, men att Lundin och Öland har väldigt dålig split vision borde inte straffas på den där nivån är min åsikt.

Men, nu har vi de prejudikat vi har och då tycker jag att man ska vara konsekventa i alla fall. Alternativt gå ut och tydligt säga att regeltolkningen ändrats. Challe Berglunds utspel borde antingen kommit direkt efter Lundin eller inte alls. Han har vetat det här hela säsongen och att då komma så sent och gnälla stinker bara dålig förlorare.

{5647}: bättre att bara ge 10% av ens bruttolön i böter. Tycker det är trams att det ska bli sportsliga bestraffningar sålänge det inte är tydligt med flit, likt spelaren i hästen

« · 2686664 · »