bollan123: Självklart borde han få kontrakt och kommer få en chans att slå sig in, men i slutändan tror jag att det kommer bli liknande som förra säsongen att han blir utlånad till något allsvenskt lag. Det är såna här spelare man vill ha som tillgång i organisationen, men han håller inte riktigt måttet för SHL just nu.
Som 8:e back i MoDo kommer han inte utvecklas särskilt mycket då han nog kommer få sitta på bänken och titta på stora delar av matcherna. Men vad vet jag.
Ser hellre att han jobbar på i allsvenskan och försöker förbättra sin spelskicklighet och offensiva produktion än att sitta 52 matcher på bänk i MoDo.
BTW….kan nån förklara hur i hvete man kan gå vidare till kvarten genom att förlora alla sina matcher? Schweiz, fyra torsk, 3-18 i målskillnad, hejsan kvartsfinal!
Tvåorna möter varandra. sverige får alltså Kanada, vad fan är det för upplägg?!
Padrone78: Lag rankat 1-5 är grupp A, lag rankat 6-10 är grupp B. De spelar gruppmatcher. Alla i grupp A till slutspel, topp 3 i grupp B vidare. Alltså ungefär som lag 1-8. Så lag 1 möter 8 (lag 3 grupp B), lag 2 möter 7 (lag 2 grupp B), lag 3 möter 6 (lag 1 grupp B), sen lag 4 mot 5...
Nog för Schweiz fått möta mycket svårare motstånd i grupp A med topprankade lagen, men skumt upplägg. Antar de är gjort så för det är så stor skillnad mellan lagen? Hörde kommentatorn kritisera upplägget.
Elysium: Ja, men skulle nog bli bandyVM-resultat om man hade USA och Kanada i 2 olika grupper. Men tufft att slå sej in i A-gruppen, speciellt om man förlorar mot Tyskland
Gavelo: Om Hinken får in 2 backar till tror jag inte att Folin erbjuds nytt kontrakt. Gissar att det är därför Modo varken har förlängt eller sagt hejdå till honom än, samtidigt som de talar om en ELLER två nya backar till. Det avgörs nog av hur dyra centrarna och toppbacken blir. Gissningsvis har Hinken varit lika rak som alltid när han förklarat läget för Folin, och i brist på andra SHL-erbjudanden är Folin beredd att vänta i hopp om att få ett nytt ettårskontrakt med Modo.
Det vore ju förbaskat häftigt om Victor Olofsson kom hem. Har inte gjort någon kanonsäsong där borta och har utgående kontrakt dessutom. En till med utgående kontrakt är ju Fredrik Olofsson i Colorado. En trippel Olofsson i första hade vart fint.
Chamez: Tror inte vi kommer se Fredrik Olofsson här igen. Har väl byggt hus nere i Ängelholm. Viktor känns det som att det finns någon enstaka procent chans till en återkomst i närtid ändå.
{10595}: Att Norén statistiskt har lite speltid beror väldigt mycket att han fick ansiktsskadan tidigt i en lång match, vilket gör att den drar ned snittet väldigt mycket.
*1921*: Hinken nämnde i en bisats i senaste ÖA-podden att han kan tänka sig att ha spelare på kontrakt som lånas ut till HA som backup. Om det är rimliga ekonomiska förutsättningar så kan ju Folin vara en sån spelare.
Mano: Svårt att tro att man tar en äldre spelare som Folin för en sådan roll. Wahlberg gjorde det ifjol, men då tvingades man till det i och med att vi hade så många låsta på kontrakt. Jag tror inte det är aktuellt den här vintern.
Chamez: Fredrik Olofsson har absolut ingen anknytning till MoDo bortsett från en säsong här. När han flydde till IKO hade han precis skrivit på ett nytt kontrakt vilket rörde upp känslor hos supportrar. Med andra ord kommer han inte spela här igen
Gavelo: En Spaning! Är det Aagaard polare Joachim som Hinken väntar på som ersättare för Josh? Sanny hyllade honom i dag i podden. Kan bli en poängspelare och borde vara en smart värvning för ett SHL lag. Han har ju grit och samma styrka framför mål som Josh?
Elysium: Hoppas detta är en början på bättre medial närvaro för oss som älskar MoDo. Jon behöver någon som hjälper honom med såna här inslag. Annars händer det ingenting
Apropå ingenting. Det är faktiskt helt sjukt hur Skellefteå bara får upp sådana här backar som på beställning från J20. Vad är hemligheten för att de ser så självklara ut så tidigt? Hade gärna haft den här lyxen som de har.
SPOODI: Man skulle bli galen av att spela med Klasen. Jordens tristaste kroppsspråk, noll defensiv och spelar lite som han vill. Det fungerade medans han var sjukt bra, men nu vet jag inte om det alltid är en fördel att ha honom på plan.
SPOODI: Fan trodde vi skulle få en sen fredags💣då man fick en notifikation från Modo's Instagram. Men det var något annat tillsammans med Fastighetsbyrån.
{5647}: Fast han är en lurig jävel. Lite som Dick Axelsson. Helt plötsligt bestämmer han sig för att det är dags att spela hockey igen och då kan lite vad som helst hända.
SPOODI: Tänkte fortsatt listan, men din kommentar innefattar det mesta.
Nu blir några i Gävle sura(blek allsvenska), men troligen vinner väl Djurgården serien ändå, och detta Djurgården är en blek kopia av deras lag förra året. Lär bli en astrist finalserie med Brynäs-Djurgården, fast man kan alltid hoppas på spänning
{5647}: Trodde inte jag skulle kommentera någe du säger men jävlar vilken träff på spiken o han må va duktig men med de temperamentet så skulle jag bänka iaf 🇺🇿😎
Som 8:e back i MoDo kommer han inte utvecklas särskilt mycket då han nog kommer få sitta på bänken och titta på stora delar av matcherna. Men vad vet jag.
Ser hellre att han jobbar på i allsvenskan och försöker förbättra sin spelskicklighet och offensiva produktion än att sitta 52 matcher på bänk i MoDo.