1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537544 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{6870}: druckit lagom, fråga Törna

SPOODI: Törna har spoodi druckit lagom? Förstår fortfarande ingenting om bilden du la ut??? Berätta mer bby!!

{6870}: Törna hejar på Timrå

SPOODI: Admin, kan man lägga in en anmälan om ärekränkning? 😅

{7426}:
Man kan anmäla allt….

Tarasov: haha! Ser ut som någon hade en rolig Lördag åtminstone.

SPOODI: Det går inga bussar från örnparken mitt i natten.

{10585}: Det värsta är att taxi i Ö-vik väljer en mer attraktiv körning till Järved än att plocka upp George som bokat 01.00 vid Bishops på en sommar-torsdag. Fick gå hem till Själevad i lågskor. Såg en räv i Ås. Var kanske en nyttig promenad.

Costanza: ” Såg en räv i Ås”
Bättre en Räv i Ås, än en Röv me sås

eltifoso: Mindre spännande match i kvalet till J20 nationell idag. Västerås mot Löven. Båda lagen är redan klara sedan Malmö lade sig med 0-7 hemma mot Löven.
Malmö klarade alltså inte hålla sig kvar spelmässigt, men det spelar ingen roll för de får plats i nationell i alla fall till hösten tack vare hockeyförbundets "hack" av rättvisa.

IKO åker däremot äntligen ut. De har varit dåliga många år, men räddats av SIF.

eltifoso: Vi kör final nästa säsong. Känns som att vi är de största klubbarna i Sverige. Jag kan hockey!

{5647}: Ja IKO har varit en humla länge nog, ska inte gå i längden att driva ett lag på den nivån med det publiksnittet och begränsade intjäningsmöjligheter

17 år sen !!!!!!

Vilken jäkla dag det var ❤🤍💚
Uppladdat:

500x0-screenshot20240414111705.jpg

Smurfen: insåg precis att äckliga Kristianstad kommer spela Hockeyallsvenskan nästa år.
Hudik chokear precis som Skellefteå alltid gjorde innan Wernblom tog upp dom..

Smurfen: Man blir bara påmind om hur gammal man är 😅

dempa: Tur att det inte spelar någon roll för oss vilka som spelar i HA. Vi ska ju gå för guld nästa år.

{6870}: Väntar på swishen…

Sigge: Inte helt omöjligt med guld nästa år. Vi behöver bara att dessa spelare går upp i nivå.

Theo J, Niederbach, OP, Rundblad, Bernhardt, Näsen, LP, Jacke Noren, Dansken, Woods, Söder, Sampo, Vigneault, Berg.

Gör alla dessa en lite bättre säsong nästa så tror jag vi har guldet.

Enligt VIKfancentral så är Västerås nära att göra klart med Folin.

{10015}: Jättebra. Får lira mer då.

{10595}: Gör många andra lag en sämre säsong så blir det nog FBK borta i final! JFK får köra, Tarasov med kartan, Puffe sköter musiken och var vi ska käka. Jag och Bad Brett sitter bara och myser därbak.

{10015}: Inte direkt oväntat ändå. Lär säkert få lite mer betalt än som 7/8e back hos oss. Och vi förlängde med Berg under säsongen och samtidigt som vi har Norén som ska få en ärlig chans att slå sig in i laget + 1-2 nyförvärv.

{10015}: Jag tror Folin är precis vad VIK behöver. De behöver ledare som är beredda att få in rätt mentalitet i den gruppen. Förra året var det en massa offensiva spelare som helt enkelt inte vill sköta defensiven och en coach som prioriterar försvarsspelet långt över anfallsspelet. Det blev verkligen alla fel där.

{5647}: Sett till vad jag hört ska vara påväg in där känns det ändå som en positiv skillnad jämfört med värvningar tidigare år. De behöver fler spelare som bryr sig om klubben helt enkelt. Även spelare som är påväg uppåt i karriären och som är low risk.

Tänkte på det häromdan, att jämför man oss med Västerås är det rätt stor karaktärskillnad på spelarna. Undrar hur det har sett ut i det där omklädningsrummet ett tag nu

Costanza: Min magkänsla säger att vi spelar final mot antingen FBK eller SAIK och Timrå får kvala.

{10595}: Gillar din magkänsla. Hoppas dock att mina galna Alnö-släktingar får lira kvar i SHL

Smurfen: Glömde ju å ställa frågan : Vad gjorde ni denna dag/helg ???

Smurfen: Jag drack alkohol, kollade läget med MikeNomad i Umeå, bar in en ny soffa och kollade på Maratontabellen innan jag somnade.

{10595}:

Timrå i kval mot Brynäs är en lågoddsare våren 05

{6870}: Över allt styr Gudfadern Kindberg såklart

{8225}: Beep! Beep!

Costanza: Grrr

eltifoso: Vi ses i finalen nästa vår. De största klubbarna i Sverige måste ju få mötas och kötta. Orolig att Hinken sover och inte öppnar StorPlånkan i tid!

Costanza: Ses du och Timrås MikeNomad nästa år kan du visa honom den här tabellen. Någon gång runt jul lär Victor Hedman gå om Henrik Zetterberg i tabellen över flest spelade matcher i NHL. Då blir det 4 av av topp 10 som är ex MoDoiter.

SVENSKARNA SOM SPELAT 1000 MATCHER I NHL

1. Nicklas Lidström – 1564 matcher

2. Mats Sundin – 1346

3. Henrik Sedin –1330

4. Daniel Sedin – 1306

5. Daniel Alfredsson – 1246

6. Börje Salming – 1148

7. Markus Näslund – 1117

8. Calle Johansson – 1109

9. Nicklas Bäckström – 1105

10. Henrik Zetterberg – 1082

11. Ulf Samuelsson – 1080

12. Victor Hedman – 1051

Jan-Erik : Det är lite surrealistiskt att tänka sig att Sedinarna spelade nästan dubbelt så många matcher som Forsberg gjorde. Forsbergs NHL-karriär kändes evighetslång i jämförelse, förmodligen för att han skördade stora framgångar så pass tidigt, med OS-guld 94 och Stanley Cup 96, men trots det inte nådde sin peak förrän omkring 2003.

Nu beror ju såklart det relativt låga antalet matcher på alla skador, men ändå.

Jan-Erik : Zäta var MoDoit. Stod på ståplats och kikade på Foppa. Jag kan hockeyhistoria.

Jan-Erik : Fan va konstigt att en tredjedel av spelarna där är ifrån MoDo. Måste väl helt enkelt betyda att vi är Sveriges bästa hockeyklubb.

{10595}: Har länge sagt att MoDo och Ö-vik är bäst i världen. Det syns allt mer i siffror.

Man älskar ju MoDo, tittar upp i taket och man blir glad och tänker framåt att Hinken kan få öppna Kassaskåpet och få köpa.

Alavaara har fått nytt jobb :

"Jan-Axel Alavaara har sedan januari varit i NHL-laget Seattle Krakens organisation, som chef för lagets scoutingverksamhet i Europa. Tidigare har han även tillbringat flera år i Modo som assisterande tränare, men även varit i Buffalo Sabres organisation som scout."

Smurfen: Grymt bra. Då kan han, Jocke Grundberg och Hinken få information från NHL-klubbats scouting

{5647}: Bra jobbat med tippningen! Vet att många uppskattar ditt datajobb här. Inget man bara gör heller så forumet är tacksamma kan vi lova!

Smurfen: Ursäkta om jag är lite trög men innebär det att det är Alavaara som blir ny assisterande sportchef?

Costanza: Tack. Nu när jag automatiserat allt, så öppnar det för att köra tippning nästa år också. Det var betydligt jobbigare när jag skulle plocka ut allas tippningar och lägga in i ett Excel.

Sedan kanske vi kan skapa en separat ämne för journalister. Då skulle vem som helst kunna lägga in vad de olika journalisterna tippar så de kommer med på något sätt....

{5647}: Fattar att det blir knepigt med text, men du har gjort ett grymt jobb. Inte lätt att hantera all varierande indata. Fortsätt gärna med detta nästa säsong då jag tippar MoDo etta ;-)

Costanza: Tabellen nästa säsong

1 MoDo
2 SAIK
3 FHC
4 Växjö
5 FBK
6 Rögle
7 Linköping
8 Luleå
9 Leksand
10 Örebro
11 HV71
12 Malmö
13 Brynäs
14 Timrå

{5647}: Jättebra jobbat med sammanställningen. Tack för att du gör det så bra med tippningen. Fin idé med sammanställningen över båda tipsen. Då kom jag helt plötsligt mycket högt!

{10595}:

Det är bara ett fel med den där tabellen, jag har gärna fel men tror DIF tar Brynäs plats

Många brynäsare är väldigt säkra på att vinna matchserien mot DIF men jag är inte lika säker.

DIF är riktigt bra när de får spelet och stämma. Tror de har sparat de bästa till sist.

mattias - 74: DIF har en bra högstanivå men lägstanivån är riktigt usel. Deras stjärnor känns inte lika vassa som Brynäs så det kommer bli riktigt jobbigt för dem

{10595}: Två placeringar kan vi slå fast. Modo blir inte etta och Timrå blir inte sist.

« · 2691394 · »