1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537530 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Padrone78: Varför känns det som en försäsongsmatch? Det är ingen slutspelshockey. Det är inga känslor. Det är ingen publik. Så jävla avslaget. Tror jag tittar på en repris av masked singer istället.

TickledDonkey: Heter det inte hockeysnack av en anledning. För att det ska handla om hockey och speciellt här i Modoboken? Puffe har väl sitt egna forum där han kan skriva sitt trams.

Bad_Brett: Vet inte vem Mikael är. Men tror du de flesta tjejer ljuger om sexuellt ofredande? Jag vet inte, men vet att det är ett stort mörkertal av kvinnor som inte ens vågar anmäla, för att rättssystemet är korrupt av gamla gubbar.

Men oavsett. Jag tycker MoDo stod upp på ett bra sätt i det aktuella fallet. Man måste kunna få utföra sitt jobb utan att bli antastad. Låter lite som att du tror hon ljög och att det är en rätts-skandal?

{10595}: hockeysnack, Modo-boken i tråden ”APROPÅ INGENTING” fri tolkning.

{10595}: du är ny här. Det märks.

{10595}: Moderator får väl dra reglerna på forumet och resp tråd.

Djurgården är helt off. Låter motståndarna skjuta lite vartsomhelst, och målvakterna...

Vi MoDoiter var blessed av Guden.

{7426}: Håller med. Väldigt dålig hockeymatch.

Har Brynäs skjutit sex skott på de senaste 30 minuterna?

{10595}: Undra hur korvkvaliteten är i kioskerna? Har du koll kanske?

Padrone78: tänk om Djurgården värvat Kelleher istället för Magwood

Padrone78: Lägg din narcissism åt sidan och säg inte till mig vad jag ska göra, snälla. Inte för att vara elak, men det var ingen som pratade med dig, så jag vet inte varför du svarar mig. Snacka lite hockey nu. Tack!

{5647}: Har stängt av. Skulle vara kul att veta hur tittarsiffrorna är i år kontra förra året.

{10595}: öppet forum och du är otrevlig. Då händer det att man får respons.

Brynäs tar detta i fyra raka.

Vilket b-lag Djurgården har i år. Lite skillnad mot ifjol med Lekkerimäki, Öhgren, Östlund och Lindbom. Beiget värre att detta är en final.

{10595}: Det känns som du projicerar.

SPOODI: Skulle tro att Kelleher är en annan prisklass än Maggan.

Padrone78: Jag tycker det bara är märkligt när det står som regel

"Inlägg som inte tillför debatten något kan raderas."

Sen läser man massa trams från puffe liksom. Förstår inte den regeln riktigt i så fall. Får man tramsa fritt man vill härinne?

{10595}: Tydligen

{10595}:
Vad håller du på med då? Skriv något intressant isf att gnälla.

{10595}: Nu pratar jag för mig själv, trams blundar jag för. Oavsett vem som skriver det eller om det är jag själv.

När man istället är otrevlig, provocerande och allmänt negativ så får man nog tåla att man får mothugg.

Peja: det tror jag faktiskt inte. Magwood var välbetald av djurgården, kan inte skilja många kr faktiskt

Saleva: Förlåt, blev lite bitter nu när Brynäs körde över Djurgården. Får byta över till City - Madrid i stället. Ska vara tyst nu.

{10595}: Tro det eller ej, men de finns en tråd för fotboll med, på detta gigantiska hockeyforum.

Bad_Brett:
Hur ska han kunna förtjäna en markering om hon inte anmält? Är hon en dramaqueen eller var det rätt av henna att anmäla?

Bad_Brett: Tycker bra om dej, men nu får du skärpa Dej. Vet inte ens om din referens-vän håller med och vet vad du menar . Vet inte, men om du hade en dotter som utsatts för en 'drummel' hade du nog inte kallat henne 'drama queen'

Snor man samhällets resurser för att man blir antastad på sitt jobb och vågar/orkar driva det till domstol? Att blanda in nån marxism blir ju bara pinsamt. Ber om ursäkt om detta blir politiskt, men allt hände i vår arena

Saleva:
Han går på nånting. Så där resonera inte vanligt folk…

{10522}: Vi tog väl bort Östlund nästan helt i finalserien? Rätt anmärkningsvärt när man ser hur han varit i Växjö. Klart bästa junioren i SHL.

{10015}: vi är Modo! Vi kan vi ;)

Koff: Ser man till deras senaste säsonger kunde de verkligen varit ännu bättre i HA. Tur att de inte var det.

{10015}: Det här känns lite 2021 där finalserien pausades många dagar för att det var så många spelare med COVID.
Samma tempo och intensitet.

Bad_Brett: så man ska aldrig anmäla nån fören dom är på typ Hagamannennivå? Eller vad menar du ? Det finns ju situationer där anmälan i ett tidigt skede kan förhindra att förövaren hamnar där.

{5647}: hemska tider… trodde vi skulle upp då.
Men bra de blev inför publik istället.

Men det är en tråkig final match de här.

Saleva: Det var fel att polisanmäla. Men om hon jobbade i arenan ska hon självklart informera om vilka kunder som missköter sig, det ingår i jobbet. Och om en person beter sig på ett sätt som riskerar att skapa obehag och därmed reducera intäkterna, ligger det givetvis i MoDos intresse att markera.

Seriöst, oavsett politiska åsikter, kan vi inte enas om att det är bisarrt att ett nyp i rumpan ska leda till en två år lång rättsprocess? När det gäller jag och ordning är jag och J F K extremt långt ifrån varandra, så det faktum att vi är förhållandevis överens i denna fråga säger en hel del.

{5647}: Fast den finalserien var betydligt värre. Dels så var det ingen publik men Löven allra främst hade noll energi till något. Gick ju så pass att spelarna inte hann uppfatta situationer. Blev det en kontring tog det två sekunder innan de började åka skridskor.
Klart sämsta matchserien jag sett, de måste haft spelare med feber eller något.

Bad_Brett: Det är inte anmälarens fel om en anmälan leder till en två år lång rättsprocess. Felet ligger hos polisen och framförallt den (eventuelle) gärningsmannen.

Bad_Brett: Nej, det kan vi fan inte enas om. Det är inte bara ”ett nyp i rumpan” det är ett sexuellt ofredande som är sjukt obehaligt för den som blir utsatt. Speciellt om det kommer från en äcklig gubbe som är full. Det där har ju gjort att hon inte vill jobba med service något mer. Otroligt tråkigt att det finns folk som har den här mentaliteten idag.

{10015}: Brynäs har också en målvakt som kan kasta in puckar.

{5647}: målvakterna håller ungefär samma nivå som forumet ikväll

grimiss: Ja, för en full gubbe som nyper tjejer i rumpan i en loge i Hägglunds måste stoppas till varje pris innan de blir nya Hagamän. Skit i antisocialt beteende, diagnoser är en styrka nuförtiden, titta bara på Greta Thunberg! För kommer man undan med ett rumpnyp på fyllan, då är det bara en tidsfråga innan man börjar bedriva gruppvåldtäkter under pistolhot i en gångtunnel nära dig.

Känns som att du tittat lite för mycket på Minority Report, men likväl missuppfattat vad filmens budskap är.

Bad_Brett: Brott ska alltid anmälas och ett nyp i rumpan är ett sexuellt ofredande, alltså ett brott, vilket ska anmälas. Lider med tjejen som blev utsatt för detta och hoppas hon slipper gå runt orolig i Hägglunds.

Bad_Brett: haha herregud. Jag tror aldrig jag stött på en person som är mer omöjligt att argumentera med. Är du full eller är det det här din standardnivå?

Bad_Brett:
Trodde den diskussion var nerlagd och jag inte behövde skriva mer. MEN NU KAN JAG INTE HÅLLA MIG!

Så om dina barn bli sexuellt ofredad, så ska du inte anmäla?
”Nej vi anmäler inte, vi säger bara till personalen”
Alltså hur sjukt låter inte det???

Visst att det är skandal att det tar 2 år i en rättsprocess. Det är det enda jag håller med dig om.
Men nu är så att vi ska inte blunda för att folk är dum i huvudet och gör något lagbrott som får andra människor att må så jäkla dåligt att självmordsförsök sker.
Oavsett om det tar lång tid i en rättsprocess så ska sådant tilltyg anmälas direkt!!!!!
Nu lägger vi ner detta!!!!

Bad_Brett: MoDo(arbetsgivaren) bad henne anmäla. Har inget med intäkter att göra. Tycker du inte man ska kunna sköta sitt jobb utan att bli antastad?

Nu blandar du in en person till som oberoende vittne. Men var det 'bara' ett nyp i rumpan? Känns mest som att du tycker det var en rolig grabb-grej som man kan köpa sej ur.

Och vad har Greta Thunberg med detta att göra? Samla dej mannen!

Koff: Instämmer helt!

grimiss: finns några stycken här som har smått skeva åsikter/värderingar de vill framföra ofta. Bäst att bara skita i det. Vet att det är svårt jag brukar trilla dit också

{10015}: Så om jag tolkar dig rätt: domstolen bör ta hänsyn till hur attraktiv förövaren är när straffet ska avgöras?

Fet, ful, äldre, äcklig gubbe = hårt straff
Vältränad, snygg, ung, fräsch kille = mild straff

Låt mig gissa: är förövaren gay bör det inte ens tas upp överhuvudtaget, då rumpnypet uppenbarligen inte var av sexuell karaktär.

Det börjar bli smått komiskt hur de som debatterar mot mig gör hela mitt case utan att jag ens behöver komma med egna argumentet längre.

Bad_Brett:
Eftersom jag bor i stan blev jag nyfiken vem den här karln är så kollade in flashback (lågt,jag vet). Konstaterar att han är nidbilden av den här typen, nästan komiskt.

Bad_Brett: Ung söt tjej, ok att tafsa på, för hon är ju så snygg(och jag har ju pengar). Då ska det inte ens gå till domstol.. Är det verkligen din världsbild?

Bad_Brett: Haha du tolkar mig jävligt fel. Man är äcklig om man klämmer på en ung tjejs röv när hon försöker göra sitt jobb. Egentligen är man det om man gör det generellt, så länge det inte är befogat.

Saleva: Frågar dig också: borde straffet ha blivlt mindre om det var säg Eric Saade som hade nypt henne i rumpan? Tror ni ens hon hade anmält det, eller bett om att få ta en selfie ihop?

« · 2693142 · »