1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537521 inlägg · 4133 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Vad i helvete snackar du om egentligen? Du skapar verkligen din egen bild av hur verkligheten ser ut.

Bad_Brett: du jublar när Donald Trump sa " grab there by tere pussy!

Bad_Brett: varför försöker du försvara sexuellt ofredande? Är alltid fel oavsett bete dig fan allvarligt

Bad_Brett: Troligtvis hade hon även anmält Saade och troligtvis hade tidningarna skrivit spaltmeter om det?

{10015}: Tyckte jag var gammalmodig

Bad_Brett: Skulle det spela roll för dig om det var Erik Saade som smekte dig på rumpan eller om det var 2dm längre 45kg tyngre full gubbe?

Kontext är allt, alltid.

Peja: Grattis förresten

SPOODI: Man kan se Netflix-dokumentären Unbelievable.

En kvinna blir dömd för att felaktigt anmält en man för våldtäkt. Det visar sig att polisen nästan systematiskt väljer att tro männen och att det är extremt svårt för kvinnorna att bli trodda. I just hennes fall sopade man bevis och vittnesmål under mattan. Tyvärr är det så verkligen ser ut rätt ofta.

Antalet kvinnor som hittar på att de blivit våldtagna är en så försvinnande liten minoritet. Att de se sedan framställs som lögnare är för att alternativet till att felaktigt erkänna att man ljugit kan vara att få en motanmälan mot sig och utan bevis då ord står mot ord är man chanslös.

Herregud vilken icke-diskussion det här borde vara. Det finns ett uppenbart svar som hela samhället håller med om; och sen finns det ett fåtal som helt enkelt har fel.

{8225}: Nej, det ska absolut inte gå till domstol. Får man trauman efter att ha blivit nypt i rumpan bör man besöka psykolog, inte jurist.

Och framförallt är ålder, kön, etnicitet, ekonomisk situstion irrelevant. Ja såvida man inte
Har konverterat till Intersektionalismen, för då betyder det allt.

Bad_Brett: känner 3st som har blivit våldtagna men du kanske tycker de förtjänade det för de va unga och snygga? Dina värderingar är äckliga och du borde börja fundera på vad du faktiskt skriver här

{10322}: +1. Sjukt tragiskt att vissa verkligen har total avsaknad av sympati för offer i fall som dessa.

{8225}: kan inte tarasov ge brett 2 veckor å tänka över hans taskiga kvinnosyn?

Bössa 68: Tarasov är för snäll, inte ens jag har fått en ban här

Bad_Brett: Vet du vad den psykologen hade gjort då? Uppmanat att göra en polisanmälan eftersom att det är det rätta och som ingår i deras policy.

Bad_Brett: Nu var det väl inte en engångsförseelse, men spelar mindre roll.

Beter man sej som gubbslem får man ta konsekvenserna. Som sagt, har man en dotter eller känner någon i sin bekantskap så är detta en icke-fråga

SPOODI: Jag har varit tillsammans med en tjej som hade blivit våldtagen två gånger och gått igenom två jävligt långa, segdragna och förnedrande rättsprocesser.

Att dra detta som en parallell till ett rumpnyp är extremt förnedrande. Du kan ju fråga dina bekanta om de tycker att deras upplever är jämförbara med att bli nypt i rumpan på en plats där risken för att det ska eskalera är lika med noll.

Jag skiter i era åsikter, däremot blir jag extremt illa berörd av när människor ska klumpa ihop verkliga offer som fått men för livet med någon entitled brat som ska spela offer. Skämmes.

Ja ja , hade ju varit lite kul å få läsa lite hockey snack här inne nu när finalernas final har spelat ikväll eller bara lite MoDo tugg , man får gå in på Brynäs boken istället 😛

Bad_Brett: yttrar man sig publikt med skeva åsikter får man skylla sig själv om man åker på stryk

{8225}: lr hur puffe! Hatar beteendet!

Ni har olika åsikter och det ändras inte. Diskutera nu hockey istället.

Bad_Brett: Entitled brat som ska spela offer? Nä, nu räcker det faktiskt. Hoppas för fan inte hon läser här inne.

{8225}:
Alltså gubben var 71år!!! Mot en 18 åring!
Alltså gör någon så mot min dotter så kommer jag hugga av armarna på fa*skapet!
Och den som försvara minsta lilla
Jag kommer bli ”the punisher”

Om jag har en åsikt som majoriteten av folk inte håller med om så brukar det ge mig anledning att åtminstone omvärdera den. Det är inte precis alltid jag ändrar mig, men mer ofta än inte. Ett annat alternativ är så klart att stoppa huvudet i sanden.

Bad_Brett: Beklagar om det är så, men desto större anledning att stävja alla former av olagliga aktiviteter mot en person som bara vill göra sitt jobb

Asttrrom: bif kan bli en tuff nykomling, #nyörvärvinnu

Bad_Brett:
Jag tycker det var anmärkningsvärt att han i en senare match konfronterar tjejen i fyllan och skäller ut henne för att hon rapporterat till personalen, "du vet ju att jag är flirtig" säger han till försvar innan han försöker köpa sig ur krisen. En sådan människa förtjänar ett straff.

Bad_Brett:
Då ska du banne mig tänka så här!
Om inte man anmäler sexuellt ofredande, så kanske GM tar ett steg till längre fram i livet och utför en våltäkt!

Tänk på det!! Oavsett rättsystemet!!!

Asttrrom: ok! Brynäs.leder!

Saleva: Skit ska skit ha. :)

Koff: Okej, jag ger mig nu. Tur att man kunde stoppa denna 71-åring i tid, innan han blev den nya Hagamannen.

Bad_Brett: DU ÄR OTROLIG!!!

Bad_Brett: Fortfarande bara ett skämt för Dej

Bad_Brett: brett sluta ofreda tjejer allvarligt kommer slå in ditt pannben

Kan vi försöka lugna ner oss nu? Det är torsdag imorgon och då får vi pannkakor på Quattro Baren.

{7426}: Jag åt pannkakor idag. Vad ska du göra åt det?

SPOODI:
Kan vi inte döpa om denna tråd till ”idioten mot världen”?
Jag får psykbryt!!!

Jag vill diskutera hockey inte bli svart i ögonen pga en jävla individ!

Bössa 68: 2 månader verkar väl rimligare?

{10322}: nUppstekt pannkaka med mycket smör är inte dumt ;)

{10322}: Kasta ärtsoppa på dig!

Koff: helt sjukt hur vissa försvarar gubbslemmet och beteendet flera av dem gör! MoDo måste stämma i bäcken å livstidsavstänga äcklet.

SPOODI: Passa dig... Om du slår in mitt pannben, kommer jag se till att du blir nypt i skinkan. Kanske rent av smekt över armen.

Bad_Brett: alltså handlar det här om att du är bitter att du inte är Eric Saade och inte kan nypa folk i rumpan ?

SPOODI: jag håller mig nästan alltid i skinnet men det här kröp liksom under skinnet. Tycker överlag forumet är extremt bra modererat men det här.....Nja.

Bössa 68:
Ja jag bli så…….

*Andas….*
Annars då?
Tro Brynäs kan bli för självsäkra eller blir det en promenad seger i finalen för dom?

grimiss: Nu blir jag förvirrad... Du menar att det faktiskt är ett mindre brott om Eric Saade nyper en tjej i rumpan än en ful, 71-årig gubbe...?

Tar det som en komplimang i sådana fall, då jag är en serierumpnypare sedan många år tillbaka, och inte har blivit polisanmäld en enda gång.

Koff:
Skrattmatch, 4-0. Att Dif är i final säger en del om den här upplagan av ha.

Bad_Brett: Då vet vi.

Koff: Nä det är fan underbart. Uppstekt pannkaka är så många gånger bättre än nystekt pannkaka.

Saleva: Hoppas mest och tror Djurgården vinner nästa match. Då blir det vidöppet ett tag till. 4-0 i matcher vore astrist

« · 2693341 · »