Peja: Kommer Djoos till ert lag blir han väl femteback enligt dig. Jag tycker D'Astous siffror ser mycket bättre ut. +/- säger väl alltid något om man har sämst i sitt lag.
Peja: Vad motsäger det? Djoos vill bryta kontraktet och då man tycker sig kunna hitta en bättre back för rollen går man med på det.
Din förklaring är helt enkelt att man sysslar med välgörenhet och ger bort sin bästa back som man har under kontrakt gratis? Låter verkligen affärsmässigt.
Nej, man fick en chans och tog den. Man sysslar med en elitverksamhet med mycket pengar inblandade. Inte filantropi.
Kan bli en rejäl omställning för honom i ett tredje backpar när han har flera matcher där han loggat runt 28 minuter där han säkert haft rätt fria tyglar.
Blir intressant att se hur han acklimatiserar sig till en liga där det inte spelas lika frejdig och offensiv hockey.
Förövrigt märkligt att ingen av hemvändarna för bif verkar ha varit aktuella för VM-spel då samtliga fortfarande verkar vara på peaken av sin karriär... ;-)
Trilske: Silfverberg hade väl 0 poäng på 18 matcher med landslaget ifjol, inkluderandes träningsmatcherna i turneringar o.dyl. Nästan imponerande på något sätt.
Silly: Haha ja sinnes. En spelare som producerat mer senaste 3åren än någonsin innan men skulle inte göra bra ifrån sig i SHL...
Nu har jag inte sett hela, men i Norges PP på slutet av 2a då känns det som man inte bygger hela PP spelet på Zucca, vilket känns oväntat? Kanske bara var tillfälligheter iofs.
{5647}: Precis av den anledningen som jag tycker diskussionen med han skulle vara NHL’s bästa back blir ruskigt löjlig. Hade man diskuterat NHL’s bästa offensiva back så hade det varit mer korrekt.
{5647}: Visste knappt att man spelade hockey i Polen. Vilka större namn har de där? Tycker iaf att de gör de förvånansvärt bra även fast Sverige blir numret för stora såklart.
{10015}: De inhemska spelarna håller väl inte direkt någon jättehög nivå, men är ett sånt där land där hyfsat dugliga importer kommer för att lira hockey för okej pengar i ett ganska trevligt land. Typ samma kategori som Frankrike och England, även fast det sistnämnda har höjt sin status på senare år.
SPOODI: Mycket som imponerar med Hedman. Men frågan om inte uppspelen imponerar mest på mig. Känns som vartannat uppspel han gör är stenhårt pass på bladet från egen zon till anfallande spelare som får den perfekt vid offensiv blå i full fart.
Monno: Jag har också tänkt på uppspelen. Direkt han får pucken så är det full fart framåt och så fort ett läge finns så smäller det till på bladet på forwarden. Han är oerhört rejäl i allt han gör.
Monno: Synd att Hedman är så jäkla bra. Chansen att han skulle avsluta karriären i MoDo känns väldigt liten. Om han inte skulle komma hit som 40-åring.
{5647}: Fanns nån 'stortalang' som åkte land och rike runt för att berika ny klubb. Minns inte namnet, men tror t.o.m MoDo tog in han. Inte mycket kött på benen, men vore kul om nån kan ge mej namnet. Detta gäller nog runt millenie-skiftet, eller lite tidigare
Men jobbade ihop med en kvinna som heter Ingela Ahrling, när hon presenterade sej i telefon på support lät det som....*Ingen aning'. Men, då kommer en liten fråga. Hon är släkt med någon som gjort match i MoDos A-lag. Namn där (utan att googla helst) är värd guldstjärna.
För övrigt vill jag tillönska alla MoDoiter och övriga för en fin kväll utan, Bonden,PrästenAgneta och Jultomten. MoDos MoDoratorer är ren och skär klass
Bad_Brett: Ja han kunde de varit, Annars minns jag ryno som ALLA lag drog i. Minns en bild i hockeybilagan Aftonbladet hade innan premiären där han stod i bar överkropp på en strand med kedjor som varje lag skulle representera att man drog i honom. Lite halv löjlig bild egentligen. Då valde han Frölunda vill jag minnas. Det var en enorm hajp kring honom.
Koff: Var samma säsong vi tog in Eddie Larsson, Hersley, Rosén, Blomqvist Ryno, Ahlsenfeldt.. säkert glömt nån.. Ingen av dom lyckades ju i modo men var ändå i SHL i många år.
Koff: Framförallt var det pajasen Ros som hypade Ryno. Myntade till och med smeknamnet Rhino i övertygelsen att Ryno skulle bli en internationell storstjärna.
{10322}: Släppte vi verkligen Rosén? Var väl Challe som förbrukade hans förtroende något kopiöst. Var väl en av våra poångbästa spelare men spelade typ bara PP, fick knappt va på isen annars. Så inte så oväntat att han stack...
jonsson: en helt annan sak Hoppas domarskrået tittar på regeländringar till nästa säsong, vill se mindre interference och spelförstörande moment Vill ni se några ändringar?
Ben Perrault: Regeln för målvaktsinterference måste förtydligas. Har varit alldeles för många bortdömda mål under säsongen som varit ytterst tveksamma. Ibland har det räckt att snudda på målvaktens benskydd så döms det bort