Costanza: ja jag tänker att man kanske ska tänka några varv till om dickinsson. Alla som spelar hockey på elitnivå vet att karriären är förgänglig alltså måste man tjäna pengar. Enligt mig gjorde Dick helt rätt å välja stora perningpungen! Han har MoDo i hjärtat ( tror jag)
Costanza: Josh är en hjälte, somliga är bara besvikna att han gått vidare. Senaste tre åren har vi tappat två spelare vi hade velat behålla (Sam & Josh), det är väl hur bra som helst.
{7639}: Vilken finess Marcus Johansson har. Otroligt sevärd spelare. Skulle ju varit kung i Sverige. Kontraktet går ut i Minnesota nästa år, blir det Färjestad då?
Blake: Såklart att pengarna spelade in, men det är lättare för en klubb med stålar att erbjuda ett kontrakt med mycket pengar och ställa ultimatum att han måste svara inom två veckor. Hade MoDo legat tvåa och Rögle nia så hade inte de kunnat köra ultimatumgrejen även om de pytsar in mycket. Då skulle Josh riskera att stå utan kontrakt sent på säsongen. Nu var risken snarlik så det blev en win-win för Josh
{10015}: Måste säga att jag gillar Holmberg. Kanske framförallt för att han var för mig helt okänd innan turneringen...
Men det märks tyvärr att det saknas lite framåt. En EP40 eller Nyllet behövs för att Sverige ska få kreativa anfall. Kempe är ju tyvärr iskall. Hur en så jäkla målskytt som han är i NHL knappt kan få till ett farligt läge... Överlag inga jättefarkiga lägen tyvärr.
Nucky: OT från ämnet men såg det diskuterats förut. Men lite kul att bröderna Kempe får skit för att dom håller på laget dom följde med sin far och dom vuxit upp med. Medans vi hyllar t.ex. Wahlberg för att han hållit på MoDo sen han var liten och fortsatt göra det.
Tarasov: Rätt lustigt hur en matchbild kan vända bara för att Sverige tar ledningen, Finland har uträttat mer senaste 2 minutrarna än på hela första 55.
Jag imponeras ändå av Finland. De spelar för varandra och följer taktiken till 100%. Det är något jag saknar hos tre kronor. Jag tycker Finland känns pigga och de har en hel del spännande spelare. Synd att Helenius spelar för Kärpät. Hade gärna sett han signa för Modo.