Smurfen: Haha! Fan att man ska behöva bry sig om Lövens damer. Sitta ute och skita i snön är jag emot. Samtidigt är jag med dem fullt ut. Krävs att George tar tag i detta. Blir fan galen. Löventjejerna ska ha det bra. Foppa kan få ett samtal också.
{7426}: Kenttä kan börja med att bygga en toalett till damlaget. Annars kan väl tjejerna få en varm öl och kall korv efter att de gjort behoven ute i snödrivan.
{10015}: Lär väl ta några år i Tyskland eller Österrike innan han avslutar karriären en karriär som såg väldigt ljus ut ett tag speciellt efter ett bra JVM 2016.
Damernas motsvarighet till NHL, Professional Women’s Hockey League (PWHL) grundades 2023. MoDo bäst igen. Första svenska spelare att göra mål i ligan:
"I natt blev en svenska målskytt för första gången i ligans historia. Den tidigare Modo-spelaren Lina Ljungblom tryckte in 3–3-målet i matchen mellan Montreal Victoire och Toronto Sceptres i den tredje perioden."
Ps Costaza fick du några PM på din fråga om kvinnliga hockeysnackare?Ds
Nucky: Varför lämnade Elton Hermansson Modos ungdomslag för Örebro? Har hört tidigare att det förmodligen var något missnöje hos pappa Hermansson men har egentligen ingen kännedom om detta.
Är ju rätt anmärkningsvärt att tappa en sådan jättetalang till ett lag som Örebro
Gavelo: Bara spekulationer från JFK egentligen att han lämnade för att pappan var missnöjd. Elton gör ju sina egna val och föräldrar brukar inte ha en allt för stor inverkan numera.
Elton hade stannat om vi hade varit i SHL säsongen 22/23. Han var klar för deras verksamhet när det var ovisst om vi skulle gå upp eller inte. Men ja, riktigt tråkigt att vi tappade honom. Man får trösta sig med att han troligtvis inte stannar i Sverige länge till ändå. Och att Milan Sundström är bättre.
Tyler Durden: Eller om det var ett jobb han skulle (läs ville) ha men fick det inte?! Ah som sagt, jag har bara hört rykten och JFK’s utsago men jag är inte speciellt insatt. Dock låter det inte otroligt eftersom unga spelare tar mycket råd från föräldrar och agenter idag, speciellt om dom är av den kalibern. Hermansson senior har väl dessutom ett förflutet i Örebro.
{9742}: God jul! Här är HS på väg till Karlstad. Fråga mig inte vem som bjöd med ungarna, och Wilma lyser såklart med sin frånvaro, men ser ju trevligt ut i övrigt.
Bad_Brett: Grym bild! Längst bak, den tanige: Tarasov Tjejen med brillor: Rödluvan Längst bak med keps: Costanza I mitten med gitarren: Gavelo Knubbig till höger: Bad Brett (slår dock alla i halvmaraton med 1 flaska vin i kroppen) Längst fram till vänster med gitarr: Bengt-Ivan Lillpys längst fram till höger med flätor: puffe
Jag har alltid gillat Muzito Badenga
Kul om man fick se honom i SHL