1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528222 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Brynäs är väl undantaget, annars är det väl helt normalt att typ 80 -90 procent försvinner. Vill inte tänka i dessa banor än, men får vi behålla en handfull så är allt över det en bonus.

Men sedan tror jag vi har resurser att ändå vara ett topplag, tror inte du det?

{10522}: Såg två perioder av Östersund-Kalmar idag, men var så usel hockey så var tvungen byta. Svårt se vare sig talang eller utveckling i det spelet. Tyvärr då jag hoppats på LP till kval, eller play in

Gavelo: Det är omöjligt att veta vika som skulle följa med ner.
Jag tror att dom flesta av spelarna inte har tänkt att spela med MoDo i HA nästa år för att MoDo ska inte spela i HA nästa år.

Foppatofflan: Jag skulle kunna tänka mig att behålla hela backuppsättningen till nästa år, värvat en målvakt (Sockan?) och två centrar samt Werner och Pettersson in. Är Hägg intresserad att komma hem då får Winberg ge vika. Eriksson Ek, True och Benson ut. Ranta tar jag för givet att han drar. Svårare än så behöver det inte vara.

{10522}: Väldigt konstig jämförelse. Rödin och Larsson är äldre än Aagaard och har dragit in betydligt mycket mer pengar under sina karriärer.

Att ens tänka tanken att Aagaard skulle följa med ned i HA är ett tydligt bevis på att många supportrar har oerhört snedvridna förväntningar.

{8225}: jo det är allt för få som tar ansvar för vad det skriver för att "gå segrande" ur en diskussion. Extremt vanligt även i verkliga livet hos män över 50 års ålder och bottnar i rädsla för att tappa ansiktet och tron att man är värdelös om man inte framstår som ofelbar. Vore klart intressantare att diskutera om folk skulle vara åtminstone lite öppna för att lyssna på andras argument och åtminstone överväga riktigheten i dem. Händer nästan aldrig i detta forum eller i lövens.

Slurp: tror vi möjligen får behålla Carlsson och Berglund om det blir HA.

Frontschwein: Känns lite som att Carlsson kommer återvända till Mora om det blir HA. Har känsla att det blir så vilket som. :)

{8225}: Jo men resursmässigt har vi alla förutsättningar, men det är svårt att värva ihop ett vinnande lag, speciellt nu när fallskärmen är borta.

Wauzsig: konstig jämförelse? Ett annat exempel är Rasmus Bengtsson i Oink samt nämnde Kinnvall.

Det går att få ett välbetalt kontrakt i HA också, om det är pengar som är det primära. 54 Dahlen t.ex. Djurgården har också ett gäng högavlönade spelare.

Drar Aagaard direkt vid en degradering utan att diskutera med klubben är han bara ännu en legoknekt. Då känns hans "känslor" för klubben mer som ett skådespel.

Var hittar jag en tabell som visar typ senaste 10-15 matcherna? Fanns förut på Swehockey, men hittar inte. Äh, glöm det, hittade nu. Behöver nya glasögon.

Costanza: På Flashscore kan du välja SHL, Tabell och Form:
Uppladdat:

500x0-img1411.png

500x0-img1412.png

500x0-img1413.png

*1921*: Tack, mycket bättre än Swehockey!

Costanza: För den som är sugen finns filmen på YouTube:

Bad_Brett: Underbart, gamla DVD-klassiker som sipprar ut. Väntar på vhs-klassikern Porkys hämnd nu bara..

In o rösta på Berglund! :)

Fortsätt här. Men känslan är att många av diskussionerna gott kan återupptas privat via bubblor eller brev.

KB: dax för ny tråd mannen😄!

KB: jag skriker efter kval både efter vinst och förlust och det stör dig uppenbarligen Gavelo. Jag gör det för att hinken byggt ett allsvenskt lag från början i högsta serien och i början skällde ni, nu håller ni med frontsvinet på.många punkter.

Nu tycker jag mig se bättre struktur i linjer och mer jävlaranamma och vi bråkar likt ett uträknat Ukraina in poäng ibland.

Det är inte över men blir nog mest troligt kval. Jag ber om ursäkt över frustrationen att jag hade rätt sen länge och ber och hoppas att det vänder.

Vidhåller att Hinken är den sämsta sportchefen vi haft I shl och att han måste bort. Helst igår, men han verkar ha nån hållhake på ledningen.

Han måste bort om vi ska ha en framtid i shl.

Men jag lägger mest fokus nu på att försöka hitta positiva saker otroligt nu.

Hoppas på en förlängning med dansken. Bra skönt att tyskbrodern förlängde. Var nog förlösande för honom.

Ser även gärna att man ger rundblad mer credd och förtroende med rutinen och kunnandet han egentligen har.

Sen tycker jag många missar skitjobbet jasek faktiskt gör som inte resulterar i poäng men få andra gör. Han är värvad för poäng men ärligt talat? Har han fått rätt roll att jobba i?

God fortsättning

Jag tror att vi behöver mer kärlek och mindre hat.. 🫶

Nää pojkar o flickor gör som jag och ta en grogg o slappna av lite.

{6870}: Du är en mall för hur en människa ska vara. Fridfull, småmysig, sitter bara o groggar under korkeken, kanske luktar på nån blomma t.o.m, men här får du groggvirke som passar alla klara drycker
Uppladdat:

500x0-boyblabar_0.jpg

{8225}: Undra om vi får behålla McNieder nästa år ifall vi klarar oss kvar. Så dominant som han varit på sistone så är det nog inte helt omöjligt att jänkarna kommer och drar i honom.

{8225}: Blåbär, ett av gäspens favoritbär. Kan nog vara gott med varm blåbärsoboy, en skvätt sprit toppat med grädde.

{10817}: solklart att Niederbach stannar om kontraktet säkras.

Frontschwein: Varför skulle jag störa mig på vad du tycker ?!

{6870}: rätt forward med honom och Olofsson så har vi en given förstalina där.

{10817}: Man ska ju aldrig säga aldrig, men känns som han behöver en hel säsong av Nieder 2.0 för att få ordentligt intresse. Skulle säga att han har NHL fysik nuförtiden dock. Sen vet man aldrig ur NHL tänker, det är inte alltid logiskt vilka som får kontrakt tycker jag.
Sen om man ska vara sån hoppas man att han förstår att det bästa för honom inte är att stressa iväg. Han skulle nog må bra av att etablera sig i SHL först innan han gör något annat. Han har ju en historia av att alltid försöka spela på högsta nivå utan att vara helt redo och det har ju tagit tills nu för att få ut potentialen.

Åker vi ur räknar jag med att han dock kommer välja att försöka etablera sig i SHL på riktigt dock.

Monno: har Modo någon mental rådgivare/idrottspsykolog kopplad till organisationen?

Ben Perrault:
De har sagt vid nåt tillfälle att de finns nån person de tagit hjälp av, framförallt kopplat till juniorerna.

Ben Perrault: Diversetrams ju.

Ben Perrault: Det finns en person med den sortens kompetens som föreningen kan använda sig av, ja.

Ben Perrault: Modano, är vad jag hört...

KulltorpsOlli: Är han inte Nubbens högra hand ????

Smurfen: Har han inte en nubbe i varje hand?!!?😇

{7426}: 2 har jag hört !

{7426}: Det är SMÅLAND du tänker på nu!

0tto: Ja jävlar, de har du rätt i!

Ben Perrault: Med din målvaktskunskap, Ben Perrault. Är det ett starkt försvar som släpper till få skottlägen eller något annat som gör att Brynäs målvakten Erik Källgren ligger så lågt ned som på plats 10 i målvaktsligan med 89,85 procent medan vi på plats 8 har Lassi Lehtinen, Modo, 89,99 procent. Detta trots att bara två lag släppt in färre mål än Brynäs. Ett bevis på att man inte ska hänga upp sig på räddningsprocent eller är målvakten deras svaga kort?

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bmWK15/lulea-malvakten-joel-lassinantti-pausar-efter-tuffa-tiden

Jan-Erik : du är inne på nåt där. Brynäs är väl lite likt Modo men med större spets och avsevärt större självförtroende. Tycker Lassi är en bättre målvakt än källgren

Jan-Erik : Klokt inlägg

13 matcher sen vi ledde efter första perioden. Dags för bra öppningsperiod av våra hjältar i superviktiga matchen i morgon. Vi har visat att vi kan komma tillbaka, men sjukt jobbigt och onödigt att 'alltid' börja matcherna med att behöva jaga.

Ta tag i taktpinnen från start och kör över Cluben, tack

Jan-Erik : man får titta på massa olika saker, var tas skotten? Är det 5 vs 5 eller pp man släpper in mer mål per skott än andra? Brynäs är ett topplag som spelar mycket anfallsspel kan det vara så att dom släpper fler kontringar än lag som inte spelar konstruktivt/offensivt vilket kan vara sk A chanser. Är en jäkla djungel.
Kommer ihåg alla gånger Tarasov varit på oss som pratar plus minus statistik, att det finns underliggande siffror som visar bättre varför varje given spelare gör mål och släpper in mål när dom är på isen. Detsamma borde ju gälla målvakter då och skulle göra räddningsprocent till en ointressant statistik om man resonerar så.

Ser att Fredric Andersson lägger av. Tråkigt att han inte fick avsluta karriären i Löven och att han inte fick avancera med dem heller. Fantastisk kapten och man har ändå fina minnen med han i motståndarlaget.

{10015}: Freddan är en kanonkille!

Costanza: Kul ni smiska ägg-gänget ikväll. Hoppas de inte tar ut det på oss på lördag bara 🙄

Vi spöar LHC på lördag så får ni, köra över Brynäs och FBK som payback, deal? 🤣

bgs: Imponerad hur TIK lirar! Det är ärligt. Olli är kung! Ser jag nåt jag gillar så säger jag det. Ännu bättre om det gäller Västernorrland..

bgs: Gillade att ni smiskade MIF-röv denna kväll. Hela Ö-vik tackar!

Costanza: Alltid haft svårt att somna efter viktig seger. Men sånt man gärna kan leva med

{8225}: Sån här vinst som gör att man håller sig uppe och vill se målen igen och se allt runt omkring!

« · 2801908 · »