1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541599 inlägg · 4143 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
karres: Rundblad var bättre förra säsongen än han var 23/24, då han var överlägset sämsta back, och det tror jag färgar folk när man bedömmer hur bra han var. Jag tyckte snarare han var bäst av de sämsta i ett backspel som också var överlägset sämst i ligan. I början av ifjol var han petad för att han var fortsatt var så dålig och spelade sedan upp sig till medioker.
Särskilt förra säsongen kändes han otajmad och ute och cyklade. Och en stor besvikelse är ju att man knappt fått uppleva 1% av den offensiva Rundblad som lämnade Skellefteå för vad är det, 15 år sen? Och sen är han ju ingen chef i det defensiva heller direkt.

Jag tycker tyvärr han är överskattad, särskilt sett till att han är kapten. Dels är han ju inte MoDoit i grunden och utstrålar inget ledarskap på isen heller. Ingen jag vill förlänga med om vi går upp.

Vargen: Rundblad måste få spela med puck. 23/24 var han usel, och det kan vara för att han hade svårt att anpassa sig och fick väl heller inte spela med de bästa backkollegorna i spelet med puck. För att inte tala om vårt lag som bara spelade i en zon.

24/25 var han den bästa tillsammans med Bernhardt och det finns mycket statistik som talar för det. Jag tycker han alltid slår ett bra förstapass och löser alla situationer relativt enkelt för sig själv.

Det folk anmärker är att han ser lite loj ut, typ som Olofsson, men bägge dessa herrar tar ofta det bästa beslutet ute på isen och det kan man se i statistiken.

Hank: Bara nu inte TIK lånat av framtida TV-pengar för att lyckas med detta ;-)

Vargen: Som vanligt tycker vi olika. Så jäkla dålig var han inte. Han var tyvärr en skugga av den spelare han varit, men jag anser att han var klart bättre än överlägset sämst.

Sett till förra säsongen var inte backspelet bra, men så jäkla dåliga var vi inte heller. Försvarsspelet var väldigt mycket forwards fel också, samt att Rundblad hade väldigt bra plus/minus i vad du säkert tycker var århundrades sämsta lag.
Under någon månad hade Bernhardt och Rundblad som par bäst plus/minus i hela SHL, något som vore fullständigt omöjligt om han var så dåligt som du tillskriver honom.

Ett lag som den här säsongen förmodligen hamnat play in med tanke på hur usla många lag varit. Vi var väl ifjol det lag som hade flest poäng av alla kvallag under väldigt många år. Den poängskörd vi hade skulle räckt under många säsonger.
Vi fick ju till och med urusle Lehtinen att se ut som en stjärna och Rundblad gjorde Bernhardt till en topp fyra-back i LHC:)

Costanza: Näe, vi har museum med Bulla och Lillstrimma

Willow: Min poäng är att om vi lägger ribban att Rundblad gjorde en väldigt bra säsong och att han är en bra toppback på SHL-nivå så kommer vi nog aldrig lyfta i SHL. Han är inte ens i närheten av Pudas och Persson. Hade de börjat spela som Rundblad hade deras supportrar trott på domedagen eller något.

Hank: Aldrig hört talas om..

När kommer Fitzgerald i november?

Sakic: Nästa vecka, om jag minns korrekt.

JoJo2613: Kul för Goalofsson med 5 fina poäng inatt mot NJ👍

Chamez: hahaha minns när man hade nån liiiiiiten förhoppning om att han skulle komma tillbaka till modo förra säsongen

Chamez: kul att han får förtroende igen. Samt att han spelar i nhls finaste klubb! Quebec-tröjorna dom kör med vissa matcher denna säsong är 10/10

Vargen: Rundblad var bra, men ingen toppback i ligan. Hade han varit trea/fyra skulle varit i en bättre sits, men nu fick han vara etta/tvåa tyvärr. Det handlade mer om att tänkta spetsbackar inte presterade än att Rundblad inte höll måttet.

Sakic: 4 Nov. Spelar tidigast match den 6 Nov men troligast den 8 Nov.

Snack med Magnus om skadeläget i laget.

JoJo2613:
Det här stog på hockeynews i dag: Kolla datumet där Topping spelar igen

– Olofsson har varit sjuk och vi ger honom chansen att komma tillbaka ordentligt, säger Håkansson.

– Topping åkte på en huvudskada på träning, vi trodde först att det var hjärnskakning men det var det inte. Han får vila och kommer vara med nästa vecka när vi spelar på torsdagskvällen, säger Håkansson.

Det innebär att Topping inte kommer spela mot Västerås på fredagen och inte heller mot Troja på tisdag den 6 november, utan spelar igen borta mot Södertälje torsdag den 8 september.

(Skall stå Lördag 8 November)

Mer nyheter:
Undrar varför :-) är han inlåst i frysboxen?

Björn Liljander sjukskriven – borta på obestämd tid
Tungt besked för HV71.
Sportchefen Björn Liljander är sjukskriven och blir borta på obestämd tid, vilket Expressen kunde rapportera om redan på torsdagsmorgonen.
Klubben meddelar att Fredrik Stillman ersätter tills vidare.

Känns som att Leksand lever på lånad tid i shl. Klarar deras ekonomi av en degradering?

SpecterV2: Leksands dilemma är ju att juniorerna som dom plockat upp färgar väldigt mycket så om dom ramlar ur har dom varken egna ekonomiska muskler, fallskärm eller det bästa juniorerna tillgängliga för jag har svårt att se att dom inte plockas av andra SHL klubbar.

SpecterV2: jag tror Leksand tillhör de klubbar som aldrig kan gå i konken. Finns alltid nån som räddar dom på målsnöret.

Gavelo: Woods, Hepponeimi och Lethinen fixar HVs seger.

Om jag fattade allt rätt så gör både Topping å Olofsson comeback mot Troja nästa Torsdag OCH att Fitzgerald gör då debut i världens vackraste klubb

Bäddat för en antiklimax match då eller

SpecterV2:

Nope.. Leksand har 8 st. importer.

Sedan tror jag inte att namn som:
Marcus Gidlöf
Alexander Lundqvist
Anton Johansson
Kalle Östman
Olle Strandell
Oskar Lang
Lukas Vejdemo
Wiktor Nilsson
Kommer att stanna om dom åker ner

Lägg där till ingen fallskrm längre!

Nu kör vi !!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20251031-113433instagram.jpg

Smurfen: LHCs 1-0 var alltså av Vrana med pass av Bernhardt och Shore.
Hyggligt höga odds på den.

Att HV kan va så dåliga med sånna lirare i laget.

Willow: Bernhardt verkar ha en bra kväll !

Har vi så här på våran bortastå i Hägglunds också, någon som vet eller är Timrå unik ??

HV supporter som har lagt ut
Uppladdat:

500x0-screenshot20251101-201449x.jpg

Typiskt att shl kryllar av strykgäng när vi inte spelar där. Måste vart längesen det var så stor skillnad på botten/toppen. Många lag som knappt snittar en poäng per match...

Smurfen: Det där är bedrövligt!

Smurfen: Hoppas vi sköter den biten bättre i Hägglunds Arena så man inte behöver skämmas.

DrCox: Ja vilken jvla katastrof, man tror ju inte att det kan vara sant. Det är väldigt enkelt att lösa så att man kan handla något, tror inte man kräver ett jättestort utbud.

DrCox: Eftersom man står på helt andra sidan av Arenan så har man noll koll hur det är som där uppe på bortastå

SpecterV2: helt otroligt! Förra säsongen måste ha varit bland de mest täta någonsin? Alla lag kunde slå alla, vi vann ju tex (tyvärr) oftast mot topplagen och i så kallade 6p matcher mot andra bottenlag vek vi ner oss. I år borde vi kunnat ha klarat oss betydligt bättre.

Hägglundsmaffian: Vi hade väldigt mycket poäng för att komma 13e.
Ingen mening att tjura över att vi hade en jäkla otur gällande det där nu bara:/

Så nu skärper vi till spelet rejält och börjar spela som vi rimligen kan.

Willow: Roligare att ligga i toppen i HA än botten i SHL! 😊

Fan vad bakis jag är. Förstår mig inte på er härinne som super varenda jävla dag.

Zource:
Tuttar på TV pucken Final flickor.
Dalarna - Värmland
Värmlands målvakt heter Clara hon släkt med Damian Claea 🤣🤣🤣

Eller så kan dom gifta sig lite senare.
Då får hon heta Clara Clara 👍😂👍

TV-pucken till Örnsköldsvik 2026 annonserade de nyss.

Paninaro: gött då spelar Ångermanland kvartsfinal igen.

Paninaro: Kul det skulle vara att vara arrangör för TV-pucken säsongen efter vi får J20 degraderade, och alla talanger flytt till höger och vänster.

Har dom varit på is idag? Någon som vet om Fitzen testats med några speciella spelare ännu?

Har vi några ideér på hur hans kedja kommer att se ut nu i början?

Känslan är att Karlin kommer att behöva ändra på 4:e kedjan eller flytta Swttis till en kant.

Tuppen: Fitz på is!

Falken matchklar.
Gästrin, Hermansson och Sverre borta torsdag och lördag
Bengtsson borta till jul
Uppladdat:

500x0-img2033.jpeg

Gavelo: nu lär väl hinken ta och lösa ett shl-lån. Otroligt tunn backsida när Bengtsson är borta ~ 2 månader till

Gavelo: Vackert att se!

Vad fn har hänt med Sverre nu då? :(

Gavelo: Trodde det var uppehåll under deras landslagsturneringar, jobbigt avbräck med Gästrin.

SpecterV2: Ja väldigt tunt men finns det några att låna!?

Tuppen: Landslagsuppdrag för Sverre och junisarna.
Vi får vara extremt tacksamma att inte Hallin blev uttagen, då hade vi stått med 4 ordinarie backar denna vecka.

Vargen: Men om Olofsson, Fritzen och Topping går in i laget borde vi väl klara oss utan Gästrin några matcher?

Gavelo: Just det och lite märkligt att Hallin inte är uttagen. Man undrar om tränarna haft något att säga till om där då de vet vad som skulle ske om han också hade blivit uttagen!?

Tuppen: Laget ser spännande ut om man ska tro ryktena om två nya backar
F1: Olofsson - Fitz - Swet
F2: TK - Gästrin - Linus Andersson
F3: MC - Topping - Matsson/Hermansson
F4: Ohlsson - Bjersa - OP

B1: Rundblad - Norén
B2: Bengtsson - X(ny offensiv)
B3: Berglund - x(ny defensiv)
7a: Hallin/Sverre

« · 2928217 · »