1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532190 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Hmm, ska Jansson spela hockey på torsdag, eller vadå?

Paddan: Det får vi verkligen hoppas. Ordning i försvaret och Modo är oslagbart.

Paddan:

Det vet jag inte, men ska man tro folks teorier blir det förlust på torsdag.

knaskamilla: ...och med "folk" antar jag att du menar två såna där lulingar.

Paddan:

Fel, fel, fel. Jag syftar då på personer som t.ex. ria-ra, Salle och andra människor som försökt förvisa mig till utomlands för all framtid.

knaskamilla: Jag tror att du får börja med att stå ute i någon av gångarna och titta på teven i första perioden. Är vi då fortfarande med i matchen kan det tänkas att du får förflytta dig, då till en position strax bakom LJ.

knaskamilla: Jag har alldrig sagt att du skall förvisas [u]utomlands[/u] utan att du bara skulle hålla dig borta från de platser där matcherna spelas då det gick bra när du inte såg dom live.

Salle:

Jaha. Nå, jag ämnar i alla fall befinna mig på min stol i Kempis på torsdag. Så det så.

Lumber Jack: Känner du igen dig själv?

[bild]www.cmu.edu/cmnews/030127/030127_images/lumberjack.jpg[/bild]

AM: Vilken lördag det var, inte ett öga var torrt.

Lumber Jack: Vilken vacker dräkt. Vad sa Foppa, Salo och gänget om den?

Frisco: Hmm, är det där Lumber Jacks personliga tolkning av Roger Pontare?

knaskamilla: ... så läste jag just denna rad i senaste numret av Allt Om DVD: "(Hur någon frivilligt kunde gå med på att kalla sig Kärran är fortfarande ett mysterium)."

Ska vi se dessa ord som tänkvärda eller?

Lumber Jack:

Tja... Ett annat alternativ är att försöka få ett svar på frågan.

knaskamilla: Eeh, tack får jag väl säga då. Talas om att det kommer att bli någon typ av stipendiefond och att man kommer att dela ut två stipendier per år.

Paddan:

Stipendier till de sysslolösa kidsen i Bäpa. Hmm. Tro om det kommer att bidra till en bättre värld?

knaskamilla: Jomenvisst, klart det kommer att göra. Då har ju ungarna annat för sig på kvällarna än att t.ex kvadda bilar mot lyktstolpar och flaggstänger och sabotera polismotorcyklar.
Fast bäst hade ju varit att ge alla pengar till mig istället så jag hade kunnat köpa ett lager med pekpinnar...

Paddan:

Undrar vad åldersgränserna för att få stipendier kommer att vara? De som fyllekör är ju typ i min ålder (och kanske yngre, iofs) såvitt jag vet. Tror du de kommer att sluta med sådant om de får stipendiepengar?

Är du en sådan som har sönder pekpinnar? Benke som jag hade i engelska gjorde sådant. Slog sönder dem av misstag. Fast jag tror inte han fick betala för att det skulle köpas nya. När jag tänker efter köptes det nog kanske inga nya, iofs...

knaskamilla: Vad jag kan se så har vi inga pekpinnar i klassrummet. Men de där meterlånga och ganska tjocka linjalerna kanske fungerar lika bra. Väldigt strategiskt av han som skall komma och bedöma min insats på engelsklektionerna att ringa precis i periodpausen. Hörde inte ett skvatt av vad han sade men jag antar att han ville veta vilka tider och vilka dagar som jag har lektioner i engelska.

Nu hinner verkligheten snart ikapp kyrkan, och då är de [k]arga[/k] för att det finns tidningar som talar om hur man gör för att gå ur Svenska kyrkan. Galet! Som jag ser det har kyrkan verkligen lyckats tona ner hur man går till väga för att gå ur så mycket som möjligt, så för mig är det välkommet att man faktiskt får reda på hur man gör. Tråkigt att det ska måsta vara en kvällstidning som reder ut det, bara.

Nåväl. Om några år till kanske kyrkan får lära sig det andra organisationer som bygger på medlemmar redan fått lära sig - att anpassa utgifterna efter antalet medlemmar...

knaskamilla: Framför allt så är det osmart att ha två medlemskap i en familj när det räcker med en för att ha full tillgång till hela deras verksamhet.

Stigsson:

Personligen tycker jag att det är fel att vara medlem i en organisation vars åsikter man själv inte står för, men de verkar skita i hur anti-kristen man är - huvudsaken de får ens pengar.

knaskamilla:
lika sjukt som om jag var medlem i modo support eller vad det heter

Kalle K:

Ja, eller som om du var medlem i organisationen jag jobbar åt...

knaskamilla:
*asg*

Eller lumberjack ;-)

Kalle K: Börjar man betala pengar för att vara nykter, då har man problem. Nykter är man för att spara pengar!

Lumber Jack:
Lord Calvert har talat.

knaskamilla: Visserligen, men en del av deras byggnader, utrustning, tjänster kan vara bra att utnyttja ibland. Man har ju dock en viss social funktion som jag kan tycka är bra.

Stigsson:

Personligen klarar jag mig lika bra utan en kyrklig begravning, vilket nog är det jag skulle kunna tänkas utnyttja av kyrkans byggnader, utrustning och tjänster. Vad gäller sociala funktioner så ger jag hellre mina pengar till någon organisation som står för samma sak som mig.

LJ:

I nykterhetsrörelsen är i alla fall inte medlemsavgiften inkomstrelaterad... ;)

knaskamilla: Betyder det att en fattig alkoholiserad utslagen får vara medlem?

NuMo:
Pratar du om på Kamillas jobb eöller inom kyrkan nu?
;-)

Kalle K: Jag pratar väl inte om något av det. Vi vet ju redan svaret på det. Det är ju nykterhetsrörelsen och det "icke inkomstrelaterade medlemsskapet" jag är intresserade av.

NuMo:

En fattig alkoholiserad utslagen som skriver på medlemslöftet får så klart vara medlem, om personen i fråga betalar medlemsavgiften.

knaskamilla: Vi säger väl att han dessutom inte har någon inkomst då, så att det inte går att smita undan. Jag undrar om du inte skall ta bort ditt inkomstrelaterade påstående.

NuMo:

Vad spelar det för roll? Medlemsavgiften är densamma, än vad man har för inkomst- eller ickeinkomst.

knaskamilla: Varför skryter du med den termen då?

NuMo:

Jag skryter inte. Jag påpekade bara att Svenska kyrkan har en medlemsavgift som är inkomstrelaterad, vilket vi inte har.

Menar du möjligtvis att den inte är inkomstberäknad?

knaskamilla:

Det har ni väl. Utan inkomst har man bara i undantagsfall råd att betala.

Vad får man för medlemsavgiften förresten?

NuMo:

Nej, inkomstberäknad är den inte. Det är ju det jag säger. Inte relaterad till inkomsten överhuvudtaget.

Vad man får för medlemsskapet? Det beror på vilken organisation och förening man blir medlem i, det.

knaskamilla: Samma som där man inte behöver ha någon inkomst för att kunna bli medlem.

NuMo:

Jag hänger inte riktigt med, men jag gissar att du menar att Svenska kyrkan är bra för att även medellösa kan vara medlemmar?

knaskamilla: Ja, man är dessutom välkommen till möten som ickereligiös ickemedlem.

NuMo:

Det är ju det jag tycker är så skumt. Att de skiter i om man är totalt anti det hela, utan glatt tar emot medlemsavgiften ändå. Fast det kanske har att göra med att de är övertygade om att de kan frälsa alla om de bara får chansen?

knaskamilla: Ja, jag antar att de tycker att ett kristet budskap är viktigt även om man är oinvigt. Kanske tror man att man lättare kan påverka om ingen blir tvungen att visa upp medlemskort vid dörren och så. Ingen behöver blåsa i alkometer för att få komma in i kyrkan. Undrar om inte kyrkan gör ganska mycket för de alkoholiserade. Ni gör mycket för de nyktra.

NuMo:

Det är ju det de har som skäl till att folk ska vara medlemmar, det "kristna budskapet". Att de är för en god etik och allt vad det nu var. Själv tycker jag ändå att det är helt sjukt att vara medlem i Svenska kyrkan om man är emot kristendomen. Vill jag skänka pengar till en organisation som gör något för de alkoholiserade skänker jag dem i sådana fall hellre direkt till t.ex. Hela människan, än att skänka dem till Svenska kyrkan genom att vara medlem.

Nykterhetsrörelsen gör nog mycket för nykterister, nyktra alkoholister och barn till missbrukare, för övrigt.

knaskamilla & NuMo:

Sjung nu "We shall overcome" och håll varandra i händerna, vettja.

knaskamilla: Man får gratis alkohol och chips i kyrkan, så jag väljer dem ändå, sen får vi se vad din nykterhetsrörelse gör för mina barn. Inget kan jag anta.

NuMo:

Ja, och jag skulle heller inte vilja ha dig som medlem i nykterhetsrörelsen, eftersom jag vet att du inte står för det vi står för.

PS. Jag gillar chips med lite smak.

« · 447879 · »